REXHRY: Oznámení hry Pirate Tales

Autor: Ondřej Podavka | 9.1.2024 | 6

Vydavatelství REXhry oznámilo vydání rodinné hry Pirate Tales. Hráči se během ní stávají kapitány své pirátské lodi a připravují a poté podnikají výpravy za pokladem; při ní se však musejí vypořádat s nástrahami představovanými kartami. Zatímco se hráč na tahu připravuje na svoji výpravu, ostatní hráči sedí v knajpě a sázejí na úspěch či neúspěch výpravy. Hráč potom během své výpravy získává odměny uvedené na kartách, které se mu podaří vyřešit. Hráč, který postupně nashromáždí největší poklad (dublony, safíry, rubíny), se stane vítězem hry.

Hru tvoří herní plán rozdělený na dva pásy, každý tvořený sedmi pozicemi, přičemž horní pás představuje sedm moří, jimiž se hráči plaví se svými loděmi: začínají zcela vlevo a v případě úspěšné výpravy se mohou posunout dále. Od umístění lodi se odvíjí, jak dlouhá bude další výprava hráče, tj. kolik karet dobrodružství ji bude tvořit. Dolní pás potom představuje aktuální výpravu: umisťují se do něj karty dobrodružství a karta ostrova pokladů, které musí hráč pro zdar své výpravy vyřešit, popř. též karta Krakena, která má na sobě uvedený buď okamžitý, nebo spustitelný efekt. Karty dobrodružství si však mohou hráči též koupit a vzít na ruku a v tom případě je mohou využít pro jeden z efektů v horních rozích karty.

Hráčův tah může mít celkem až 8 fází, z nichž ovšem některé provádějí ostatní hráči kromě hráče na tahu:

  1. Hráč si pořídí 1‒3 vrchní karty z balíčku karet dobrodružství (nepovinné).
  2. Hráč postupně zleva vykládá lícem vhůru jednu či více karet dobrodružství a nakonec lícem dolů jednu kartu ostrova pokladů; ta se musí nacházet na poli, nad nímž se nachází hráčova loď, nebo na některém z polí dále vpravo. Karty dobrodružství i karta ostrova pokladů mají na své viditelné straně uvedeno, kolik úspěchů musí hráč zaznamenat v hodu kostkami pro úspěšné vyřešení karty (viz níže fázi 6).
  3. Pokud bylo v předchozí fázi vyloženo alespoň pět karet, hráč umístí na jednu z nich lícem dolů vrchní kartu z balíčku karet Krakena.
  4. Ostatní hráči musejí vsadit na úspěch či nezdar výpravy hráče na tahu.
  5. Přišla-li do hry karta Krakena, hráč na tahu ji otočí, a je-li na ní uvedený okamžitý efekt, vyhodnotí jej.
  6. Hráč hodí svými kostkami: všichni začínají s pěti bílými, které mohou přinést jeden nebo žádný úspěch, během hry mohou získat červené (0‒2 úspěchy) či černé kostky (1‒3 úspěchy). Poté k jednotlivým kartám postupně přiřazují kostky, na nichž je alespoň jeden úspěch; vedle nich mohou jednorázově využít též efekty karet v ruce. Za každou úspěšně vyřešenou kartu hráč získá odměnu uvedenou na kartě, popř. na příslušném místě herního plánu. Avšak v případě, že hráč alespoň k jedné kartě nepřiřadí dostačný počet úspěchů, celá výprava končí nezdarem: hráč si vezme kartu ztroskotání a vyhodnotí její efekt.
  7. Na základě (ne)úspěchu výpravy se vyhodnotí uzavřené sázky: úspěšní sázející získají po dublonu, neúspěšní o něj přicházejí.
  8. Hráč vracející se z výpravy může vyměnit dvě ze svých kostek stejné barvy za jednu kostku silnější. Použité karty jsou odhozeny.

Konec hry je spuštěn poté, co loď některého z hráčů vpluje do posledního, sedmého moře. Vyhodnotí se shromážděné poklady jednotlivých hráčů a je určen vítěz.

Hra je určena pro dva až čtyři hráče od osmi let, herní doba se pohybuje od 45 do 60 minut.

Trolí hlídka

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas