Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: martinsun | 23.7.2021 | 11
Co vznikne, když dáte kočku do hyperprostorového mixéru spolu s mimozemským sajrajtem, který jsme nabrali na jakési bohem zatracené planetě? Výsledek nás teď loví po celé lodi. Zmutovalo to a mutuje to pořád dál! Žere všechno, co je aspoň trochu organické a zapracovává to do své genetické struktury. Nikdo nechápem, že to může růst tak rychle! Navíc cítíme, že to pomalu ale jistě mění i nás.
Karnomorfové přináší další rasu do skvělé hry Nemesis. Do hry vstupují nemilosrdní lovci, kteří velmi rychle zamoří loď a budou se snažit pohltit celou přeživší posádku. Cílem hry opět zůstává splnit úkol a hlavně přežít.
Při přípravě využijete většinu komponent ze základní hry. V pravidlech je navíc velmi přehledně vyznačeno, které komponenty jsou ze základu a které z rozšíření. Barevné rozlišení textu je přesně to, co vám pomůže se rychleji a lépe zorientovat.
Nový je panel vetřelců, miniatury vetřelců a karty spojené s novou rasou karnomorfů. Na panel vetřelců místo slabin pokládáte karty adaptace. Ty se od slabin liší tím, že po příchodu daného typu vetřelce se všichni karnomorfové adaptují a zesílí. Účelem průzkumu v laboratoři je analyzovat daný vzorek (lidská mrtvola, vejce, mršina vetřelce) a karnomorfy o získanou výhodu připravit.
Karty útoků karnomorfů a událostí připravíte stejně jako u základu.
Novinkou jsou karty mutací, které můžete získat, když na vás zaútočí některý z vetřelců. Kartu mutace pak můžete jednou za hru použít ve svůj prospěch. Její použití však není zadarmo. Získáte za ni kostičku mutace, kterou si pokládáte na svou hrací desku. Pokud získáte v průběhu hry 4 kostičky mutace, vaše postava už není ani trochu lidská a umírá.
Příprava samotné lodi, výběr postav i úkolů se nemění.
Tam je kantýna. Nechci vidět, jak to tam vypadá, pokud se tam ti bastardi dostali. Byly tam všechny naše zásoby jídla…
Samotný průběh hry zůstává stejný, až na fázi vetřelců. Vetřelcům přibyl krok žraní. V něm sežerou všechny vzorky, které se nachází v místnosti. Karnomorfové se požerou i mezi sebou, silnější pohltí slabší. Tím se vyléčí a navíc zesílí (vyvinou se do vyšší formy – metagorg, belhal, masodravec a ultimátní sekáč). Už na začátku hry se proto naučíte, že je nutné co nejvíce čistit loď od relativně slabých základních forem vetřelců. Jednou to neuděláte a máte loď okamžitě zamořenou.
Samý sval a samá kost, kdyby na nich aspoň byla nějaká kůže…
Opět tu máme parádní dílo skvěle navozující atmosféru na vesmírné lodi. Ilustrace nových vetřelců vzbuzují přesně dojem všežravých potvor, které pohltí vše, na co narazí.
Při hře si nešlo nevzpomenout na skvělý film Věc. Mimozemský organismus, skrývající se i v nás samotných, pohlcující vše živé, na co narazí…
Jak karty, tak miniatury tvoří skvělý grafický celek. Už se těším, až budu miniatury barvit.
Nevím jak to dělají, ale někteří z nich si pod těmi svaly vytvořili exoskelet. Jsem si vždycky myslel, že ten má být na povrchu těla… Uvidíme, co s nimi udělá plamenomet…
Miniatury jsou opět skvělé a kvalitně vyrobené. Trochu musíte zapřemýšlet a odhalit, kam kterou dát do insertu, ale není to nic, co by se při troše cviku nedalo zvládnout. Vše pak do insertu zapadá, jak má.
To hnízdo jsme tam neměli nechávat jen tak. Mělo shořet. Mám z toho špatný pocit. Jak je znám, jsou schopni požrat svoje mladé jen proto, aby nás pak rychleji dostali…
Porovnám-li hraní základu a karnomorfů, připadá mi, že u karnomorfů je počátek hry daleko klidnější. Vetřelci jsou zatím jen neškodné formy rostoucí a sílící někde v útrobách lodi. Ani karty událostí nemají ze začátku takový dopad. Na druhou stranu, cítíte zvyšující se napětí. Jakmile zabijete pár základních metagorgů a všude se začnou kupit jejich mrtvoly, víte, že se velmi brzy stane něco moc špatného. Jen s hrůzou čekáte, až nějaký metagorg narazí na mrtvoly, které jste za sebou zanechali a začne se na nich krmit. Okamžik, kdy vám jeden nebo dva metagorgové unikli a vy se po návratu do místnosti střetnete se samotným sekáčem. Okamžik, kdy začal lov. Okamžik, kdy začala vaše zkáza.
Hrací deska je najednou plná nepřátel a vy víte, že potřebujete projít na druhou stranu lodi. Náboje dochází nebo už došly. Jste přesvědčení, že za chvíli padnete. V tom zazní lodí podivný signál a všichni vetřelci se někam ztratí. Falešná úleva. Víte, že na vás číhají. Víte, že máte jednu z posledních šanci proběhnout loď a utéct. Vyrážíte…
Opakovaně se nám stalo, že se úplně zamořená loď zničehonic (karta události nebo fáze evoluce) vylidnila a my na ní zůstali téměř sami. Do pytlíku přibyla spousta žetonů dospělců. Věděli jsme, že moc času nezbývá. A to jsou přesně momenty definující celou hru.
Víte že jste lovení. Víte, že nemáte moc šancí. O to silnější je to pak zážitek, když se vám i přes to podaří přežít a uniknout.
Masodravec ve společné místnosti se mnou a s pilotkou. To bude náš konec! Jenomže já ho slyším ve své hlavě. Vím, že mu můžu dát příkaz. Příkaz k útoku. Nepřemýšlím, jak se to stalo. Možná už blázním, možná za to může to hnisající zranění na mé ruce. Vím jen jediné, já dnes nejsem obětí…
Karty událostí jsou zaměřeny na rozvoj a nasazování vetřelců daleko víc než v základní hře. Na druhé straně mám pocit, že se v nich vyskytuje menší množství poruch a požárů. Takže si spíš hlídáte rozšíření vetřelců po lodi, než žetony poškození a požáru v jednotlivých místnostech. Občas uděláte nějakou tu opravu, abyste mohli používat danou místnost. Ale hasit jsme museli fakt jen zřídka.
Skvělým doplňkem jsou mutace. Pokud jste zasaženi karnomorfem, je velká šance, že získáte kartu mutace. Z balíčku mutací si vyberete 2 karty a jednu z nich si necháte. Společně s ní většinou dostáváte i kartu infekce, kterou si dáváte normálně do svého odhazovacího balíčku. Pokud se vám karta infekce dostane později do ruky, můžete zahrát vámi vybranou kartu mutace, za což si položíte kostičku mutace na svou desku. A pak podle toho, zda je, či není na kartě infekce uvedený parazit, hrajete danou variantu uvedenou na kartě mutace. Mutace vám umožní provést speciální akci, která vám může zachránit život. Může se jednat o odvrácení útoku karnomorfů, regeneraci zranění nebo třeba projití zavřenými dveřmi.
Dokázali jsme to! Jsme v hibernátoriu. Už můžeme do hyperprostoru. Vědče, zavři dveře a jdeme do ledu. Jak to, že jsou s námi v místnosti?! Kde se sakra vzala ta jejich nová schopnost procházet přes dveře? Ty mrchy se zase přizpůsobily! Vojáku, plamenomet!
Ve srovnání se základní hrou se základními vetřelci mi karnomorfové připadají ještě víc atmosféričtí. Vědomí toho, že jste někde na lodi nechali vetřelce, který se začíná krmit a nezřízeně roste, ve vás oprávněně vyvolává hrůzu. Navíc je zde daleko intenzivněji přítomen pocit, že jste lovnou zvěří. Falešný pocit převahy na začátku hry, kdy se s metagorgy velmi lehce vypořádáte, záhy mizí. Pak jen doufáte, že se nepotkáte s těmi nejsilnějšími vetřelci. Jejich smrt většinou neznamená jejich zánik. Schopnost jejich regenerace je obrovská, a tak se z mrtvol zvedá slabší forma vetřelce.
Pokud si užíváte hraní základu a chtěli byste něco nového, je toto rozšíření jasná volba.
Jediným drobným mínusem je počet krabic, který se docela rozrůstá. Tím se natahuje i doba přípravy. Proto je pak ideální, když přípravu dělá více hráčů naráz. Vy se pak o to rychleji můžete pustit do další skvělé a napínavé partie…
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Clever 4ever
Akt. cena: 105 Kč
Končí za: 2 dny