Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: martinsun | 29.11.2023 | 17
Sluneční paprsek protne paseku. Ještě netuší, že za pár týdnů zde bude všechno jinak. Tráva bude ušlapána a uprostřed paseky bude hořet velký táborový oheň. Všude kolem budou přístřešky zbojníků. Ale to vše je ještě vzdálená budoucnost. Příběhy zbojníků se ještě nezačaly psát…
Hra Robin Hood a jeho dobrodružství je příběhovou hrou, která vás přenese do známého Sherwoodu. Chopíte se jedné ze čtyř postav a začněte prozkoumávat okolí anglického města Nottingham. K dispozici jsou Robin Hood, Malý John, Will Scarlett a Marianna. Jeden z hráčů musí vždy hrát za Robina Hooda. Hra využívá několik herních mechanismů, které se zde originálně propojují.
Pravidla hry se před vámi budou odhalovat postupně, jak budete procházet příběhem. Na začátku hry víte pouze, jak se můžete pohybovat po mapě. K dispozici máte 5 figurek, dvě malé statické, dvě normální a jednu dlouhou. Pohyb uděláte tak, že od své statické figurky vyskladáte ostatní figurky (normální a/nebo dlouhou) ve směru, kam chcete dojít. Na konec řetězu položíte druhou statickou figurku. A pohyb je vykonán. Dalším mechanismům se budu věnovat dál v části, která v sobě má spoilery, a pokud si na ně chcete přijít sami, zmíněnou část recenze nečtěte.
Nejčastěji se ve hře potkáte s mechanismem jednoduchého rozhodování na základě čtení jednotlivých textů v knize příběhů. K místům, ke kterým se text vztahuje musíte dojít a pak se rozhodnout, jak zareagujete. Do cesty se vám budou stavět stráže a další nepříjemné překážky.
Mapu tvoří 8 velkých dílů, které složíte do sebe. Na ní najdete všemožné postavy a místa, se kterými můžete interagovat. Veškerou interakci naleznete v knize, která vás provede celým příběhem a zároveň doučí pravidla pro jednotlivé situace s tím, jak budou postupně nastávat.
Příběh se skládá z několika na sebe navazujících kapitol a vede hráče od svého počátku až ke konci.
Mapa je vyrobena z dvouvrstvého kartonu. Jednotlivé díly do sebe složíte jako puzzle. Bohužel jiz při opětovném skládání začnou trpět spoje roztřepením. Stejný problém s jakým jsme se potkali u hry Břink ve vesmíru. Opotřebením trpí také nejčastěji používané dílky na mapě. Ty se při interakcích z mapy vyndávají, otáčejí a do mapy opětovně vkládají. Okraje kartonu dostávají zabrat.
Figurky jsou vyrobené z tvarovaného dřeva. Každá postava má figurky jiné barvy i tvaru. Dřevěné kostičky jsou shodné s těmi, které najdete ve spoustě jiných her.
Nejvýraznější komponentou ve hře je vázana kniha v tvrdých deskách. Listy knihy působí jako z ručně vyrobeného papíru. V knize jsou dvě záložky sloužící ke snadnějšímu návratu k důležitým bodům příběhu a pravidel.
S pravidly se seznamujete postupně a jsou velmi intuitivní. Navíc v průběhu hry získáte přehledové karty se základním průběhem tahu a vysvětlením základních akcí, které nastávají při pevně daných situacích.
Při odhalování příběhu jsme se vrátili do dlouho nenavštíveného světa Robina Hooda. Vzpomněli jsme si na okamžiky, které jsme s ním prožívali ať už ve filmu, seriálu či při čtení knihy. Neobjevíte zde nic závratně nového, ale prožijete příběhy, které vám připadají povědomé a které vás prostě baví.
Při hraní první kapitoly jsme si mysleli, že hra je příliš jednoduchá a nejsme ta správná cílová herní skupina. Ovšem po první kapitole následovala hned druhá… a pak se ráno přistihnete, že od večera přemýšlíte, jak skvělou hru jste hráli a že se těšíte až se do Sherwoodu znovu vrátíte.
Oceňuji, jakým způsobem je řešen pohyb po mapě a že vám hra dává svobodu v tom, co můžete dělat. Je čistě na vás, jestli se vypravíte za vesnickým kovářem nebo půjdete prozkoumat vzdálenou mýtinu někde v hlubokém lese. Jediné, čím jste většinou limitováni, je čas. Ten je řízen mechanismem založeným na určení pořadí hráčů ve hře: dle barvy vytaženého dřevěného žetonu z plátěného pytlíku se určí hrající hráč nebo se spustí tah nepřítele a s tím i posun času.
Bavilo nás, že se ve hře dostanete k předmětům, které vám umožní hrát dvakrát, nebo zrušit právě vytažený nepřátelský žeton. Tohle nás několikrát zachránilo od prohry.
Další z mechanismů, který jsme si užívali, byl pohyb ve stínu. Stín rozhoduje o tom, zda budete spatření strážemi a zajati nebo vás naopak nechají v klidu. Jenže velmi často je postava, se kterou si chcete promluvit, mimo stín, a tak přemýšlíte, zda za ní půjdete a nebo raději počkáte na lepší příležitost.
Jakmile se ponoříte dále do příběhu, začne vám více dávat smysl, za kterou postavou jít, v případě, že potřebujete pomoci a tušíte, že ona je tou správnou osobou, která vás může dále nasměrovat. Za někým půjdete, když se potřebujete něco dozvědět o lese, a za někým jiným, když hledáte pomoc s přístupem do hradu nebo likvidací stráží.
Sympatické byly délky kapitol jednotlivých příběhů. Jedná se o krátké odstavce, které se vždy vejdou na stránku a velmi často jsou ještě kratší. Připomnělo nám to Cesty osudu, akorát zde nepotřebujete aplikaci.
Následující části obsahují spoilery, čtení jen na vlastní nebezpečí.
Postupně do hry vstupují nové a nové prvky, nejvíce nás potěšil luk, se kterým můžete střílet stráže na dálku. Naopak do úzkých nás dostal Guy Gisbourne. Když nás chytil, přišli jsme o jednu figurku pohybu. V průběhu hry jsme odemkli speciální schopnosti postav a tím je předurčili k tomu, na jaké úkoly je budeme následně posílat. Postavu, která má více šancí k porážce stráží či šlechticů pak nebudete používat na přejití celé mapy, ale raději na boj s nimi.
Odhaduji, že i za dva roky si správně naladěná herní parta tuhle hru užije. Mechanismy nezestárnou a díky jejich jednoduchosti je zde velký potenciál pro vydání rozšíření případně dalších dílů. Co vím, tak v Německu již první rozšíření vyšlo a dokonce i rozšiřující příběhy. Přiznám se, že jsem tyto samostatně vydané kapitoly hledal a tajně doufám, že budou k dispozici i v češtině.
Hru Robin Hood můžu doporučit všem, kteří v sobě mají klučičí touhu prožívat dobrodružné příběhy spolu s hlavními hrdiny. Jako cílovku vidím rodiny s mladšími dětmi, kdy je samotné hraní na té správné úrovni, aby udrželo pozornost dětí. Zároveň je bude bavit a na rozdíl třeba od Plyšové hlídky daleko lépe odsýpá. Rozhodně jsme si ji užili i my starší a osobně jsem zvědavý, co nám přinese větší rozšíření s knězem Tuckem a zda se ho dočkáme i my v českém jazyce. Rozhodně by mu český jazyk slušel.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Duna? tajemství rodu nové ve folii
Akt. cena: 400 Kč
Končí za: 9 dnů