Autor: Raine21 | 31.1.2022 | 0
Bohaté Středomoří. Všude tolik úrodných území, kterým ještě nevládneš. Budeš to ty, kdo povede nejslavnější vojenská tažení raného středověku?
Ať již chcete hrát za Franky, Maury, Byzantince či Saracény, jediné co musíte udělat, je odhadnout soupeře a namíchat si správně balíček karet. Ve hře Autokrator mají všechny strany stejný počet i druh karet, rovněž tak tři figurky vojevůdců (krále, generála a admirála) a dřevěné žetony posádek pro označení dobytých území. Hra trvá pět kol a v každém z nich máte tři tahy (jeden za každého ze svých vojevůdců). To, zda bude tažení úspěšné, rozhoduje porovnání karet útočníka a obránce.
Na začátku každého kola (vyjma třetího) si můžete změnit rozložení karet mezi armádami. K dispozici máte dvanáct karet, které je nutno rozdělit po třech do čtyř armád (krále, generála, admirála a vaši bránící posádky).
V žádné armádě se nesmí opakovat stejný typ jednotky - jezdci, pěšáci, lučištníci, žoldnéři, obléhací stroje. Každá karta obsahuje tři údaje - počet mužů, počet mečů dle své elitnosti a číselně vyjádřenou bojeschopnost v různých typech terénu. Každá jednotka dle svého druhu preferuje jiný terén. Elitní prapory (s jedním či dvěma meči) mají mnohem méně tisíc mužů než nevycvičené hordy. Při útoku agresor zvolí dva typy z pěti možných terénů, kde bude bitva svedena, obránce si pak zvolí terén, který mu z určených dvou více vyhovuje. Útočník před sebe lícem dolů rozloží tři karty útočící armády, totéž udělá obránce s kartami své posádky. Poté se karty proti sobě ležící otočí a porovnají se jejich tři výše uvedené atributy. Ve střetu se však reálně vyhodnocuje pět malých soubojů v rámci jedné velké bitvy. Protilehlé karty útočníka a obránce si porovnají svou hodnotu, jak jsou jednotky úspěšné ve vybraném terénu. Každá dvojice karet se vyhodnotí zvlášť, což rozdělí mezi hráče tři body z celkového skóre bitvy. Čtvrtou hodnotou v porovnání je součet všech mužů na jedné a druhé straně, tedy součet velikosti vojsk všech tří karet na každé straně. Pátým atributem k porovnání je součet mečů, opět na všech třech kartách za každou bojující stranu. Když je těchto pět bodů bitvy rozděleno, tak zřejmý vítěz si ponechá území, o které se bojovalo, zatímco poražený se musí stáhnout a jeho vůdce ztrácí jeden život.
Obecně platí, že král, generál i admirál se ve svém kole pohnou o jedno pole a poté smí zaútočit. Generál se ovšem smí pohnout o dvě pole po svém území a vzdát se útoku. Admirál pak se pohybuje pouze po moři mezi přístavy stejné barvy, která se liší ve východním a západním Středomoří. Všichni tři vojevůdci disponují rozdílným počtem životů, stejně jako rozdílnými postihy a bonusy do btvy odvíjejícími se od jejich aktuální pozice na stupnici životů.
Na začátku hry všichni hráči obdrží jedenáct mincí, každé nové kolo pak dvě mince. Mincemi platí zvláštní akce a výhody v průběhu hry. Za vítězství v bitvách útočníci získávají vedle dobytého území také vítězné body či mince dle druhu bitvy. Bránící hráči neúspěchem naopak body a mince ztrácí. Jeden až tři vítězné body získáte navíc, pokud během bitvy vyřadíte ze hry účastnícího se vojevůdce soupeře (prohrou v bitvě s vámi ztratí svůj poslední život).
Po pěti kolech hra končí a hráči přepočtou mince v pokladnici a množství držených území na vítězné body.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Hra o trůny - karetní hra - Opravdová ocel
Akt. cena: 50 Kč
Končí za: 2 dny