Autor: Zeus | 28.11.2021 | 0

Píše se rok 1913 a parník Atlantika je na jedné ze svých cest napříč Atlantikem. Cestující stejně jako posádka očekávají další poklidnou platbu. Ale nic nemůže být vzdálenější tomu, co se má stát. Podivné noční můry trápí většinu lidí na lodi, podivné zvěsti o temných stínech ve vlnách narážejících do trupu lodi a emoce vybuchnou když je v lodním kapli nalezeno mrtvé tělo. S jasnými znaky zlověstného rituálu, který zde musel proběhnout.

Ač plavba začala jako obvykle, těžko říci, zda ještě Atlantika a lidé na palubě ještě někdy spatří bezpečí pevniny.

Privátní: un-top.jpg

V kooperativní hře Nevyzpytatelní se hráči zhostí rolí různých lidí na palubě parníku Atlantika. Od kapitánky, přes různé další členy posádny až po jednotlivé pasažéry. Jejich společným cílem bude zajistit přežití lodi a všech na ní. Ale v jejich řadách se snadno může skrývat zrádce. Někdo, kdo naopak přisluhuje temným silám a jehož cílem je naopak přivést loď do záhuby.

Příprava hry

Na začátku hry je třeba připravit herní plán, který představuje palubu lodi Atlantika s různými místnostmi a kajutami. Následně se připraví se různé balíčky karet, z nichž asi nejpodstatnější jsou karty Mýtu, které určují průběh hry (co se kde na lodi děje, jaká události probíhají). Hráči si také vylosují (či jinak zvolí) postavy, za které budou hrát, což určí i to, jaké předměty budou mít do začátku a v jaké lokaci na lodi budou začínat. Závěrem přípravy si hráči tajně rozdají karty loajality, které určí, kdo je člověk a kdo je naopak věrný temným silám.

Privátní: un-middle.jpg

Průběh hry

Samotná hra pak probíhá na jednotlivé tahy, ve kterých se hráči střídají, a jeden tah jednoho hráče se skládá ze 4 fází:

  1. Tažení karet dovednotí: Dle vlastností uvedených na kartě postavy si hráč dobere karty dovedností z 6 různých oblastí (např. vůle, síla, vliv). Tyto karty je možné zahrát kdykoli v průběhu hry (tedy i v tahu jiného hráče) a využít tak jejich efekt.
  2. Provedení akcí: Hráč může provést 2 akce, mezi které patří pohyb (přesunutí postavy na jiné místo na lodi), útok (na nestvůry ve stejné lokaci jako je hráčova postava), záchrana cestujícího (zachránit cestujícího představovaného žetonem, který se nachází na stejné lokaci na lodi), využití akce lokace (různé místa lodi nabízů různé efekty), případně další akce, které postavě poskytují různé karty (předměty, dovednosti, …).
  3. Fáze Mýtu: Aktivní hráč otočí vrchní kartu Mýtu z balíčku a musí ji vyhodnotit. Jako první se vyhodnotí událost jako například průsak vody do lodi (který v případě nezvládnutí poškodí loď), zatopení kajut pasažérů (v případě nezvládnutí způsobí ztrátu „duší“) a podobně. Následně ještě karty Mýtu určuje, která monstra provedou svou akci (zda Otec Dagon, Matka Hydra nebo Hlubinní). Závěrem pak ještě určí, zda se Atlantika přiblíží k bezpečí cílového přístavu a/nebo se posádce lodi podaří přiblížit provedení ochranného rituálu, který zažene monstra aspoň na chvíli zpět do hlubin.
  4. Odhození karet: Všichni hráči si musí zkontrolovat, kolik karet dovedností mají v ruce a odhodit případné karty nad 10.

Privátní: un-bottom-2.jpg

Konec hry

Partii hry vyhrávají „lidští“ hráči v případě, že se jim podaří ochránit loď dost dlouho na to, aby doplula do bezpečí přístavu.

Hru naopak vyhrávají zrádci sloužící temnotě a Prastarým v případě, že:

  • libovolný zdroj lodi (palivo, jídlo, příčetnost či duše) klesne na hodnotu 0,
  • se v jednom okamžiku na lodi nachází 6 karet poškození,
  • by hráči měli na hední plán umístit dalšího Hlubinného, ale v zásobě už žádný není (všichni již řádí na palubě).

Zajímavosti

Hra Nevyzpytatelní je předělávkou hry Battlestar Galactica do světa Mýtu.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas