Autor: Nikephoros | 7.10.2021 | 0

Hrabství dlouho pohlíželo na obyvatele povrchu Lesní říše s nedůvěrou. Zdálo se, že bohatství ukryté pod zemí bude jeho choutkám stačit navždy. Zásob však začalo ubývat a Lesní říše se začíná jevit jako místo, kam by Hrabství mohlo expandovat.

Zatímco hlavní mocnosti bojují o nadvládu nad Lesem, temnými zákoutími se šíří krákání a šepot. Do chaosu probíhající války se vložilo i Krkavčí spiknutí, které spřádá plány svých zločinných operací a teroru na obyvatelstvu, kterými si chce Lesní říši podmanit…

 

V pořadí druhé samostatně nehratelné velké rozšíření pro hru Root nese název Rozšíření Podzemní říše a přináší do stávající hry hned trojici novinek. Část z nich už nastínily předchozí odstavce – jedná se o dvojici nových frakcí Podzemního hrabství a Krkavčího spiknutí.

 

Hrabství se opírá o svoji Noru – speciální druh mýtiny nacházející se mimo hlavní herní plán. Díky schopnosti hloubení tunelů se pak mohou bojovníci Hrabství objevovat na různých místech Lesa a vykonávat hráčům již důvěrně známé akce, jakými jsou pohyb, bitva či stavba. Podzemní hrabství se také po vzoru Rodů Orlího hnízda opírá o síť vyslanců, kteří se skrze odhalování sad stejných karet mohou dostat do hry. Každý z vyslanců rozšiřuje paletu akcí, jež lze zahrát v jednom tahu, a též s sebou nese zisk vítězných bodů úměrný prestiži zvoleného vyslance. Pokud však Hrabství přijde o některou ze svých budov, začne se hroutit i celá vládnoucí hierarchie. Postižený hráč tedy musí jednoho ze svých vyslanců vrátit do svého balíčku neovlivněných vyslanců a návdavkem odhodit jednu náhodnou kartu z ruky.

 

Krkavčí spiknutí oproti tomu sází na záškodnické akce a spřádání protihráčům neznámých plánů. Tyto plány mají podobu osmi stejnojmenných žetonů, které mohou sloužit k odstraňování nepřátelských komponent, zamezování v pohybu z a do dané mýtiny, získávání karet od oponentů či verbování krkavčích bojovníků. Výše uvedený výčet jednotlivých efektů přichází do hry za Rozbřesku, kdy se hráč může rozhodnout, jaké žetony otočí a tím vyhodnotí jejich efekt. Otáčení žetonů plánů pro Krkavčí spiknutí také představuje hlavní zdroj vítězných bodů. Ostatní obyvatelé Lesa však nejsou vůči aktivitám Krkavců hluší. Každý soupeř má proto nárok na to se během svého tahu pokusit o Prozrazení. To probíhá tak, že může hráči Krkavců ukázat kartu se symbolem odpovídajícím mýtině, na níž má tento hráč své komponenty a na níž zároveň leží žetonu plánu otočený lícem dolů. Současně hádá druh plánu na tomto žetonu. Pokud uhodne, je žeton plánu bez efektu odstraněn z mapy. Při nesprávném tipu naopak žeton zůstane ležet beze změny a ukázanou kartu si ponechá hráč Krkavců.

 

Výčet novinek uzavírá dvojice map. První z nich je mapa Jezerní. Jak už název napovídá, hlavní devízou této mapy je velká vodní plocha ve středu herního plánu. Tu lze překonávat skrze vor. Oproti tomu horská mapa variuje stávající hratelnost díky soutěskám, jež lze střídavě zpřístupňovat anebo uzavírat, čímž se neustále mění trajektorie optimálních přesunů Vašich bojovníků. Centru mapy tentokrát dominuje Průsmyk. Pokud hráč na konci své fáze Večera tuto oblast ovládá, získává navíc jeden vítězný bod.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas