Autor: martinsun | 11.1.2021 | 0

„Musíš projít tam tou hydroponickou laboratoří. Za ní je terminál, na který se přihlásíš. Ten ti zajistí průchod do kapitánské sekce. Jakmile v ní budeš, buď opatrný. Dá se očekávat, že v okamžiku, kdy sebereš Tyranův datový krystal, tak se spustí poplach. A Tyran půjde přímo po tobě. Pamatuj na to, že v zadní sekci je teleport, kterým můžeš uniknout až do skladiště… A odtud je to jen kousek k únikovým modulům.“

Ve hře Břink! Ve vesmíru se hráči stávají zloději, kteří se snaží uloupit z vesmírné lodi Tyrana Rexe co nejcennější poklad. Ten, kterému se podaří naloupit poklady co největší hodnoty, se stává nejlepším zlodějem galaxie a hru vyhrává. Jedná se o deckbuildingovou hru, která plně vychází ze svého staršího bratříčka Břinku!, a jeho osvědčené principy přenáší do světa sci-fi.

Příprava hry:

Na stůl se nachystá modulární herní plán. Ten vždy obsahuje nákladní prostor, velitelské stanoviště a přepravní terminál. Zbylé části lodi si buď zvolíte nebo náhodně vylosujete. Na herní plán pak doplníte žetony artefaktů a žetony překvapení. Poté každý hráč dostane 10 startovních karet, nachystá se balíček posil a dobírací balíček setkání.

Průběh hry:

Hráči se střídají ve svých tazích. Každý hráč má na začátku svého tahu v ruce pět karet, které postupně odehraje. Na odehraných kartách se většinou v různých kombinacích nacházejí symboly pohybu, nákupu a boje, které hráči ve svém aktuálním kole využívají. Navíc jednotlivé karty umožňují vykonávat speciální akci (pokud je na kartě uvedena).

  • Symboly pohybu umožňují hráčům přecházet mezi jednotlivými místnostmi v lodi.
  • Hráči si ve svém tahu mohou nakupovat karty z vyložených šesti karet setkání. Většinou se jedná o vybavení nebo spojence. Spojenci mohou náležet k jedné ze tří frakcí, přičemž v samotné hře přináší karty stejné frakce výhodu: pokud hráč v daném tahu zahrál jinou kartu ze stejné frakce, dostává k dispozici další akci, nebo zdroje (podle dané frakční karty).
  • Dalšími kartami v nabídce setkání mohou být nepřátelé, které je možné porazit, pokud má hráč dostatečný počet symbolů boje. Po porážce nepřítele získává hráč patřičný bonus uvedený na kartě nepřítele.

Na konci kola se doplní karty setkání tak, aby jich bylo vyloženo opět šest. Pokud má některá z příchozích karet symbol tyrana, nastává jeho útok. Při útoku se vezmou kostičky hluku, který hráči doposud způsobili, a dají se do společného pytlíku. Pak se podle stupně nebezpečí vytáhne patřičný počet kostek. Pokud se jedná o barevné kostky hráčů, tak jsou tito hráči zraněni – kostka jde na ukazatel jejich zdraví. Jakmile některý hráč získá 10 zranění, je omráčen a hra pro něj končí.

Místa na lodi:

Loď je vždy rozdělena do několika sekcí - modulů. Aby se hráč dostal na velitelské stanoviště (jedině zde se nacházejí artefakty), musí použít dva datové terminály ve dvou rozdílných lodních modulech. Jakmile tak učiní může vstoupit (za použití symbolů pohybu) do předtím pro něj zavřeného velitelského stanoviště a uloupit jeden ze zde ukrytých artefaktů.

  • Obchod: V lodi se dále nacházejí místnosti, kde lze nakupovat vybavení, které hráčům pomáhá. Může se jednat o univerzální klíč nebo třeba kartu k teleportům. Počet každého vybavení, které lze takto nakoupit, je omezen, tudíž se nedostane na všechny hráče.
  • Teleport: Pokud si hráč koupil teleportační kartu, může se přemístit mezi jednotlivými teleportačními terminály, které jsou umístěny na lodi.
  • Přepravní terminál (Turbo zdviž) umožňuje rychlopřesun mezi jednotlivými sekcemi lodi.

Konec hry:

Konec hry nastává, když na lodi nezůstal žádný aktivní hráč. Všichni buď opustili loď, nebo ztratili všechny své životy a jsou v bezvědomí. Vítězem se pak stává ten hráč, kterému se podařilo nasbírat co nejvíce kreditů (vítězných bodů). Ty se získávají za ukradený artefakt, ale také za nakoupené předměty a za další cennosti, které v průběhu své výpravy hráč po lodi různě sebral. Vítězné body hráč rovněž dostane, pokud se mu podařilo z lodi uniknout v únikovém modulu.

Pokud hráč upadl do bezvědomí a podařilo se mu dojít do skladiště, započítá si získané body. Pokud ale padne v hlubinách lodi, nezíská ani jeden bod.

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas