Autor: El Diablo | 4.1.2021 | 0

Už jen dva schůdečky a jsem u dveří. Co asi za nimi bude? Posledně když jsem otevřel dveře, vyřítil se na mě síťový trol v doprovodu 2783 orků a do toho jim fandil nakreslený panáček. Skoro si až říkám, jestli mám do těch zatracených dveří vlézt. Ale co! Stejně už cesta zpět nevede! Nedá se nic dělat. Tak kde je ta hloupá klika? Proč je v každém podzemí taková tma?
Á... tady je! Beru za kliku a otevírám dveře. Raději si vezmu do ruky kuřecí pařát, jeden nikdy neví. Tak co se tu skrývá? To snad ne! To je Vůlrog. Proč zrovna já otevřu dveře s bossem podzemí? No nic, pařát do ruky a jdu si to s ním vyřídit!

Hra Munchkin Podzemí je adaptací známé karetní hry Munchkin od Steva Jacksona. V této hře se také stanete hrdinou a vydáte se do podzemí, abyste se stali tím nejslavnějším rekem a při tom si co nejvíc nacpali kapsy. Samozřejmě při tom nebudete na nikoho brát ohled a budete se snažit ostatním naházet co nejvíce klacků pod nohy. Aby vše bylo přehlednější, máte k dispozici oproti původní karetní hře i plán podzemí a spoustu velkých i menších figurek. Abyste zvítězili, musíte nasbírat co nejvíce bodů slávy. Ty se zaznamenávají na slávometru.

Příprava hry:

Jak je psáno v pravidlech: Než vykopnete první dveře a vrhnete se do boje, musíte hru připravit. V první řadě rozložte plán podzemí, protože každé dobrodružství nějaké to podzemí potřebuje. Na plán pak připravte karty bosse, karty toulavých nestvůr a karty prázdných místností. Karty bosse jsou tři. Jakmile porazíte tu první, odhodíte ji a na řadě je jeho silnější „já“. Ke každé kartě toulavé nestvůry patří i jedna z figurek. Karty i figurky rozestavíte přesně podle návodu: není to nic složitého, v podstatě jen skládáte karty podle obrázků na jejich rubu. Jakmile umístíte všechny toulavé nestvůry, zbyde už jen místo pro prázdné místnosti. Aby nebyl plán tak prázdný, zamíchejte karty kořisti a čtyři z nich vyložte lícem nahoru na vyznačená místa. Tím vytvoříte nabídku předmětů, zbraní a zbroje. Poslední z karet jsou karty hrozeb. Ty slouží ke škodění protihráčům a mají na rubu pochopitelně lebku. Hrozby zamíchejte a položte poblíž plánu podzemí, krom karet, které rozdáte hráčům. Každý do začátku dostane čtyři karty hrozeb.

Dále poblíž plánu připravte žetony lektvarů, zlaťáků, hrozeb, zranění a hanby. Díky lektvarům můžete při souboji házet jednou kostkou navíc. Za zlaťáky si můžete koupit vyšší úroveň. Hrozby jsou opravdu hrozné, protože podle toho, kolik jich dostanete, tolik se na vás snese hněvu protihráčů. Když utržíte zranění, zaznamenáte ho pomocí žetonů zranění. A žeton hanby získáte většinou za to, že zemřete. Pokud je připraven plán podzemí, následuje příprava každého hráče zvlášť. Každý hráč si vezme panel hrdiny a zvolí si barvu. Barvu bude mít podstavec jeho figurky, hvězdička na slávometru a žeton ukazující úroveň hrdiny. Do začátku také obdrží jeden žeton lektvaru a jeden zlaťák.

Průběh hry:

Hra se skládá ze čtyř fází, v kterých se hráči postupně střídají:

  1. Vykopnutí dveří: Váš tah začíná pohybem po místnostech. Vždy se musíte pohnout alespoň o jednu místnost, nikdy nesmíte zůstat stát v té samé. Pohybovat se můžete pouze směrem dolů po schodišti. V každé místnosti musíte vyhodnotit její efekt a pak můžete pokračovat dál. Mezi efekty většinou patří zisk zlaťáků a hlavně zisk žetonů hanby, díky kterým vám mohou soupeři dost znepříjemnit život. Proto je důležité si dobře rozmyslet, kam až si můžete dovolit v podzemí sestoupit. Takto můžete procházet místnosti až do té doby, než se v ní potkáte s nějakou toulavou nestvůrou, s hrdinou nebo když už prostě dál nechcete.
  2. Potíže: Nyní si vás vychutnají soupeři. Teď je čas, aby vám dali co proto. Soupeři na vás mohou postupně zahrát karty hrozeb. Na každé je uvedena cena v žetonech hrozeb. Pokud jí dotyční zaplatí ze společné zásoby žetonů hrozeb, můžou tuto kartu zahrát. Pokud se jedná o hrozivou událost, ihned se vyhodnotí její efekt. Pokud se jedná o hrozivou nestvůru, střetnete se v ní v další fázi.
  3. Vyřešení místnosti: Pokud jste se rozhodli, že zůstanete v místnosti bez toulavé nestvůry a nikdo na vás neseslal hrozivou nestvůru, nemáte s kým bojovat a tato fáze se přeskočí. V této fázi jde v podstatě o boj mezi hrdinou a nestvůrami pomocí kostek. Nejprve hodí hrdina na útok, a poté hodí jiný hráč na obranu dotčeným nestvůrám. U nestvůr se kostky sčítají. To znamená, že se může hrdina se třemi kostkami postavit nestvůrám, které mohou mít v zásobě třeba i šest kostek. Počítají se symboly mečů jako útok, symboly štítů jako obrana a blesky za které se dají použít speciální schopnosti.
  4. Kořist a odpočinek: Kořist získáte za vyčištěné místnosti a za poražené nestvůry. Počet a typ odměny je vždy uveden na plánu podzemí. Jde především o body slávy do závěrečného hodnocení a o zisk karet kořisti, kterými se můžete vybavit. Při odpočinku pak můžete utratit své zlaťáky a vylepšit svého hrdinu. Čím vyšší úroveň váš hrdina má, tím je vyšší počet kostek, kterými může bojovat. Získá tak více životů, další možnost přehodit kostku nebo body slávy. Úplně nakonec si hráč dobere karty hrozeb na čtyři karty, aby mohl dál škodit protihráčům. 

Konec hry:

Hráči se v těchto fázích střídají ve směru hodinových ručiček. To vše se děje do té doby, než jeden z hrdinů nedosáhne 20 bodů na slávometru, nebo dokud neporazí třetí kartu bosse. V obou případech hra končí a přechází se na vyhodnocení. Všichni hráči přičtou ke svým bodům na slávometru i body z karet kořisti a odečtou body za žetony hanby. Kdo má po tomto úkonu nejvíce bodů slávy, stává se vítězem hry a králem všehomíra.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas