Autor: Kew | 26.6.2020 | 0

Well, I'm not a crook.

– Richard Nixon

V asymetrické, kartami řízené hře Watergate určené pro dva hráče se proti sobě postaví novináři snažící se vypátrat pravdu o odposleších demokratů republikány a Nixonova administrativa připravená zahladit všechny stopy.


Příprava hry:

Hráči položí doprostřed stolu herní desku a na vyznačená pole umístí destičky svědků. Mezi hráče je vyložena karta iniciativy natočená směrem k hráči za novináře. Každý z hráčů si vezme svůj balíček karet a zamíchá jej. Žetony důkazů vhoďte do sáčku a ten ponechte poblíž. První kolo hry může začít.


Průběh hry:

Hra se hraje na předem neurčený počet kol – dokud některý z hráčů nesplní svou vítěznou podmínku. Průběh kola je následující:

  1. Úvodní fáze: Doprostřed stupnice na herní desce se umístí žeton iniciativy a na stejné místo se přidá také jeden žeton vlivu. Hráč Nixonovy administrativy vytáhne ze sáčku tři žetony důkazů, skrytě si je prohlédne a vyloží je rovněž do středu stupnice. Oba hráči si vezmou do ruky tolik karet, kolik udává jejich strana karty iniciativy (4, nebo 5).

  2. Karetní fáze: V této fázi se hráči střídají počínaje hráčem s 5 kartami v ruce. Ve svém tahu hráč vždy zahraje jednu kartu a spustí její událost, nebo využije její akční body na posun některého ze žetonů (důkaz/vliv/iniciativa) na stupnici směrem k sobě. Pokud žeton dostane za hranici stupnice, je do konce kola jeho a soupeř už jej nemůže získat na svou stranu. Instrukce na kartě mohou kartu po použití vyřadit ze hry. Pokud se tak nestane, hráč ji odhodí do odhazovacího balíčku a pokud mu někdy v průběhu hry karty dojdou, odhazovací balíček zamíchá a vytvoří si tak nový dobírací balíček. Tato fáze končí, jakmile oba hráči zahrají všechny své karty.

  3. Zhodnocení: V tuto chvíli si hráči vezmou žetony, jejichž pohyb skončil na jejich straně stupnice, a použijí je (žetony, které zůstaly uprostřed, se nepoužijí). Žeton iniciativy umožňuje hráči získat na svou stranu kartu iniciativy, takže bude v příštím kole hrát 5 karet (zatímco jeho soupeř jen 4).  Žeton vlivu je vítěznou podmínkou pro Nixona (po získání pěti těchto žetonů vyhrává), zatímco novináři zisk žetonu pomáhá v plnění jeho vítězné podmínky, a navíc jeho získání oddaluje výhru Nixona. Žetony důkazů hráči pokládají na herní plochu: Nixon lícem dolů a novinář lícem nahoru. Cílem novináře je propojit pomocí žetonů důkazů pole svědků (kteří musí být nejprve příslušnými kartami aktivováni) na okraji plánu s Nixonem (uprostřed plánu). Žetony mají tři různé barvy a každou barvu lze použít pouze na určité části plánu. Pokud jsou žetony otočeny lícem dolů, blokují danou „trasu“.

Hráči se v principu snaží získat na svou stranu co nejvíce žetonů. K tomu lze využít akční body z karet (často však omezené na konkrétní barvy/druhy žetonů) a vhodné události. Ty mohou mít ale i jiné užitečné efekty (zrušení soupeřovy události, předčasné ukončení kola, kopírování efektu jiné karty, zákaz hraní událostí po zbytek kola atd.).

Cílem novináře je dostat na svou stranu svědky (aktivovat je pomocí událostí), jejichž pole se poté bude snažit propojit s Nixonovým polem pomocí „důkazního řetezce“ představovaného propojenými poli se žetony důkazů. Nixon může jednak blokovat vyšetřování tím, že na pole pokládá získané žetony důkazů lícem dolů, čímž trasu blokuje (novinář s nimi však může při zisku žetonu vlivu dále manipulovat, nebo je i otočit lícem nahoru) a může také svědky diskreditovat, čímž se stanou pro novináře do konce hry nepoužitelnými.


Konec hry:

Pokud získal Nixon pátý žeton vlivu, prošel úspěšně celým volebním obdobím a vítězí. Novinář naopak vítězí, pokud se mu podaří propojit dva svědky řadou důkazů s Nixonem.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas