Autor: chejnik | 26.6.2020 | 0

Patchwork je metoda šití, ve které se sešívají malé kousky látky ve větší celek, vytvářejíc tak větší pestrobarevný celek.

Patchwork Doodle je adaptací hry Patchwork a je určena 1-6 hráčům. Hráči obdrží kartičku s prázdnýmim poli a do ní zakreslují tvary, které se na začátku kola vylosují. Komu se podaří stvořit nejhodnotnější patchwork, ten vyhrává.


Příprava hry:

Zamíchejte karty záplat a vytvořte z nich dobírací balíček. Otočte 8 karet z balíčku a umístěte je okolo něj. Figurku umístěte mezi dvě libovolné karty záplat. Hráči budou jednotlivé záplaty zakreslovat do svých kreslících desek. Tvary lze „obrátit“ a nový tvar se nemusí dotýkat dříve nakreslených tvarů. V průběhu hry není možné dříve zakreslené tvary z desky smazat.


Průběh hry:

Hra trvá 3 kola, každé z nich se skládá ze 6 tahů a průběžného bodování. Na začátku každého tahu hoďte kostkou a posuňte figurku o tolik polí, kolik padlo číslo na kostce. Všichni hráči pak mohou na svou desku zakreslit záplatu, na které stojí figurka. Kreslení záplaty není povinné a hráč může pasovat. Na kreslící desce se nachází rovněž 4 speciální akce - každou z nich může hráč využít jednou za hru. Poté, co všichni hráči nakreslili tvar nebo pasovali, odstraňte kartu záplaty z kruhu a pokračujte dalším tahem.

Po skončení 6. tahu (kdy v kruhu zůstanou pouze 2 karty záplat) hráči obodují právě jeden souvisle vybarvený obdélník:

  • Za největší čtverec v tomto obdélníku obdrží hráč tolik bodů, z kolika polí se čtverec skládá.
  • Za každý další sloupec nebo řádek v tomto obdélníku hráč získá 1 bod navíc.

Body hráči zapisují na svou kreslící descu na místo označeném číslem kola. Po vyhodnocení průběžného bodování připravte hru pro následující kolo: umístěte 2 karty z předchozího kola před figurku a doberte 5 nových karet záplat a vytvořte znovu kruh skládající se z 8 karet záplat.

V posledním tahu závěrečného kola se nehází kostkou a místo toho si hráči mohou vybrat ze zbývajících třech karet, který tvar nakreslí.

Speciální akce:

  • Nakreslení tvaru, který se nachází o jedno místo před nebo po aktuálním tvaru
  • Vyplnění 1 pole na kreslící desce.
  • Roztřihnutí jednoho tvaru a nakreslení jedné jeho části.
  • Využití jedné z předešlých speciálních akcí ještě jednou.


Konec hry:

Po skončení třetího kola spočítá každý hráč, kolik prázdných polí mu zůstalo na kreslící desce a zapíše tuto hodnotu na 4. řádek na desce. Tuto hodnotu odečte od součtu bodů ze všech kol a vyhrává hráč, kterému zůstalo nejvíce bodů.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas