Autor: Kew | 25.6.2020 | 0

„Posádko, vaším cílem je prozkoumat okrajovou část Sluneční soustavy. Vaše mise má vysokou prioritu. Dostane se vám patřičného výcviku, ale na všechny situace, na které ve vesmíru narazíte, vás připravit nemůžeme. Zásadní pro vás bude schopnost improvizace a spolupráce v rámci týmu. Hodně štěstí!“

V kooperativní hře Odysea: Společně k deváté planetě se hráči jako astronauti vypraví na náročnou vesmírnou misi s cílem prozkoumat nově objevenou devátou planetu Sluneční soustavy. Jedná se o zdvihovou (štychovou) hru, ve které se budou hráči snažit splnit úkol nastavený aktuální misí.


Příprava hry:

Nejprve si hráči vyberou misi (je možné postupně procházet celou kampaní složenou z 50 misí, nebo si vybrat misi náhodně/po domluvě). Hra obsahuje balíček karet o hodnotách 1-9 ve čtyřech barvách a čtyři trumfy („rakety“) o hodnotách 1-4. Tento balíček se zamíchá a všechny karty se rovnoměrně rozdají hráčům. Hráč, jenž drží v ruce trumf s hodnotou 4 se stává kapitánem (začínajícím hráčem).


Průběh hry:

V závislosti na vybrané misi je možné, že bude použit také balíček malých karet misí. Ten obsahuje stejné karty jako velký balíček karet s výjimkou karet trumfů. Mise vždy hráčům určí, kolik karet z balíčku misí musí otočit a vyložit doprostřed stolu. Poté si (počínaje kapitánem) postupně po jedné kartě rozebírají všechny vyložené karty misí. Ty určují, jakou kartu musí hráč získat v některém svém zdvihu (štychu). V náročnějších misích je určeno také pořadí, v jakém musí být jednotlivé karty získány. Druhou možností (někdy i kombinovanou s kartami misí) je také omezení týkající se hraní „velkých“ karet (mise může např. zakázat získat zdvih pomocí karty s hodnotou 9).

Zároveň má každý hráč k dispozici na každou misi jednu nápovědu, pomocí níž může napovědět, že jeho karta je nejnižší/nejvyšší v dané barvě, nebo je jeho jedinou kartou dané barvy. Tuto nápovědu může využít kdykoli v průběhu mise. I používání nápověd však může být v dané misi omezeno/zakázáno. Kromě nápověd se hráči o kartách ve své ruce nesmí v průběhu mise bavit.

Samotný průběh mise (sehrávky) je jednoduchý. První zdvih vynáší kapitán, každý další zdvih pak vítěz toho předchozího. Je nutné ctít barvu (a to i v případě, že je nesen trumf – pátá „barva“), ale není nutné přebíjet. Pokud hráč nemá v ruce kartu nesené barvy, může buďto zahrát trumf (zdvih pak bere nejvyšší zahraný trumf), nebo shazovat libovolnou jinou kartu.


Konec hry:

Hra končí splněním podmínek mise (pokud je mise splněna před skončením sehrávky, není již potřeba dohrávat zbylé zdvihy), nebo jejím nesplněním. V případě, že hráči hrají kampaň a v misi neuspěli, zaznačí si do lodního deníku neúspěšný pokus a o splnění mise se mohou pokusit znovu.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas