Autor: Majdina | 2.3.2020 | 0

Strategie, vědomosti, zábava. Dobyvatel je jedinečná hra, která prověří vaše strategické myšlení a všeobecné znalosti.

Cílem hry Dobyvatel je zodpovědět kvízové otázky a obsadit co největší počet území na mapě (dva herní plány - ČR a svět).


Příprava hry:

Hru mohou hrát 3 hráči nebo se vytvoří 3 týmy. Na začátku je třeba si zvolit herní plán a typ hry - Bleskový útok nebo Válečné tažení. Hráči/týmy si vezmou karty pro výběr správné odpovědi, karty pro tipovací otázky, žetony se základnou a žetony území ve své barvě. Vedle herního plánu se připraví karty pro výběr správné odpovědi (na každé kartě je 6 otázek a ke každé 4 možné odpovědi) a karty pro tipovací otázky (na každé kartě je 6 otázek, vaším úkolem je napsat správnou odpověď).

Karty s otázkami mají různé barvy podle tématu (celkem 10): zeměpis (hnědé karty), biologie a chemie (zelené), umění (oranžové), matematika a fyzika (fialové), historie (červené), sport (žluté), literatura a mytologie (modré), všeobecný přehled (bílé), životní styl (růžové), zábava (šedé).


Průběh hry (Bleskový útok - standardní pravidla):

  1. Losování základny: Každý hráč si vybere jeden žeton s číslicí, který určuje území, jež má obsadit jako výchozí se základnou. Vybraná území nesmí spolu sousedit.
  2. Dobývání území: Hráči se snaží dobýt ještě neobsazená území tím, že odpovídají na otázky z karty pro tipovací otázky. Vítěz si vybere dvě území, druhý v pořadí jedno území a třetí hráč žádné.
  3. Bitva: Jakmile jsou všechna území obsazena, snaží se hráči dobýt území svých soupeřů. Bitva má tři kola. V prvním kole lze zaútočit jen na území sousedící se svým územím se základnou. Ve druhém kole lze zaútočit na vzdálenější území (musí mít ale společné hranice s mým územím. Ve třetím kole lze zaútočit na kterékoliv území. Útočník vyzývá soupeře tak, že umístí žeton území na vybrané území svého soupeře. Účastníci bitvy odpoví na otázku z karty pro výběr správné odpovědi. Pokud oba odpoví správně, následuje otázka z karty s tipovacími otázkami. Vítězem je ten, kdo zná správnou odpověď, nebo je jí blíže. Pokud útočník vyhraje, obsadí dané území tím, že nahradí žeton soupeře svým vlastním žetonem.
  4. Útok na základnu: Při útoku na základnu musí útočník zničit všechny tři věže (odpovídá se na stejný typ otázek jako v případě bitvy). Při útoku se musí odpovídat na tři otázky. Jakmile útočník nezodpoví správně na jednu ze tří otázek, útok končí. Pokud útočník zničil některou z věží (správná odpověď = zničená věž), zůstává tato věž zničena i při dalším útoku (žeton se třemi věžemi se nahradí žetonem se dvěmi nebo jednou věží). Pokud útočník uspěje a zničí celou základnu, získává i všechna území patřící k základně.

Průběh hry (Válečné tažení):

Liší se od výše zmíněného Bleskového útoku v několika bodech:

 

  • Pomocí odpovědí na tipovací otázky obsazují hráči nejprve území sousedící s vlastním územím, nakonec si vybírá ze vzdálenějších území.
  • Obnova základny: V této variantě hry je možné zničené věže základny obnovit tím, že hráč zodpoví správně otázku z karty pro výběr správné odpovědi.


Konec hry:

Hra končí po odehrání daného počtu kol. Vítězem je hráč/tým s nejvyšším počtem bodů. Každé obsazené území i každá věž základny přináší 1 bod. Pokud mají hráči/týmy stejný počet bodů, rozhodne o výsledku správná odpověď na otázku z karty s tipovacími otázkami.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas