Autor: Mice | 2.11.2019 | 0

Myslel si, že připraví ten nejlepší lektvar te všech Kvedlalů, pak mu však trochu ujela ruka, a do kotlíku spadlo větší množství přísad. Následovala exploze.  „Co si teď počnu, kdo mi pomůže?“ otíral si očazenou tvář sedíc u svého kotlíku, lehce otřesen. Prohnul oči a pohlédl vzhůru, aby spatřil před sebou tajemnou postavu. Rozpomněl se, že slýchal zvěsti o čarodějnicích - bylinkářkách, avšak zdráhal se uvěřit tomu, že by to mohla být jedna z nich. „Čaromince!“ blesklo mu hlavou a rychle sáhl pro váček pevně upevněný u jeho pasu.  V tu chvíli tušil, že ještě nic nemusí být ztraceno.

Rozšíření The Herb Witches pro hru Kvedlalové z Kvedlinburku přináší do hry:

  • Herní materiál pro 5. hráče
  • 8 nových knih přísad
  • 153 žetonů přísad
  • 20 rubínů
  • 12 destiček čarodějnic-bylinkářek (4 karty ve 3 barvách)
  • 15 čaromincí (5 mincí ve 3 barvách)
  • 5 misek proti přeplnění kotle

Příprava hry probíhá obdobně jako v základní hře. Je možno použít knihy přísad z rozšíření. Navíc každý hráč obdrží misku proti přeplnění kotlíku a jednu čarominci v bronzové, stříbrné a zlaté barvě. Z 12 destiček čarodějnic-bylinkářek jsou náhodně zvoleny 3 (bronzová, stříbrná a zlatá), jejichž pomoc, bude možno využít v průběhu hry. Kniha oranžové přísady (dýně) je nahrazena verzí z rozšíření. Navíc je do hry přidána kniha s novou tyrkysovou přísadou (hlupobýl).

Průběh hry je stejný jako v základní hře.


Nová přísada (hlupobýl) nemá svou nominální hodnotu. Ta je určena jako počet polí posunu Krysího kamene +1 (do maxima 4) nebo přísada kopíruje hodnotu a barvu  předchozího vloženého barevného žetonu.

Hráč může přivolat na pomoc jednu z čarodějnic-bylinkářek tak, že položí svou čarominci v příslušné barvě na její destičku. Kdy je tak možno učinit, je vyznačeno na destičce. V jednom kole je možno využít i všechny 3 čaromince.

Pokud některý hráč v průběhu hry dosáhne posledního pole ve svém kotlíku, položí poslední žeton na pole 33 a vyhodnotí jeho akci. Měla-li by tato vliv na další vytažený žeton, neprovede se. Další vytažené žetony jsou pak pokládány na misku bránící přeplnění kotlíku, přičemž barevné žetony již nemají účinek dané knihy, důležitá je pouze jejich hodnota. Bílé žetony vložené do misky mohou stále způsobit explozi. Po ukončení svého tahu hráč nejprve obdrží běžný bonus vyznačený na lžíci (15 vítězných bodů a 35 bodů pro nákup), a poté spočte hodnotu žetonů umístěných v misce, kterou po rozpůlení (zaokrouhleno dolů) obdrží ve formě vítězných bodů.


Konec hry
je vyhodnocen stejně jako v základní hře, navíc za každou v průběhu hry nevyužitou čarominci obdrží hráč 2 vítězné body.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas