Autor: martinsun | 23.10.2019 | 0

Temnota byla poražena! Už je to dávno - uběhlo dlouhých 60 let.  Mysleli si, že je nadobro pryč...a nyní je zpět! Zatím ne ve své plné síle, ale je zpět a ty, hrdino, jsi jeden z nás, který nám ji pomůže zatlačit tam, odkud přišla. A tentokrát snad navždy!

Ve hře Massive Darkness hráči ovládají skupinku hrdinů - světlonošů.  Jejich úkolem je splnit úkoly mise určené zvoleným scénářem. Do cesty se jim staví skupiny stráží, které udělají vše pro to, aby skupinu dobrodruhů eliminovaly. Hra končí úspěšným splněním daného scénáře nebo smrtí daného počtu hrdinů.


Příprava hry:

Každý hráč si vybere hrdinu, za kterého bude hrát (rasu a povolání). Volba přímo určuje, jaké schopnosti hráč bude mít. Hráč je bude ve hře hojně využít k tomu, aby v temných kobkách přežil. Poté se nachystá mapa podle vybraného scénáře. Celá mapa je známá a odkrytá od začátku hry a nedochází k postupnému objevování nových lokalit. Na mapu se umístí patřičné žetony předmětů a důležitých bodů, žetony nebo modely dveří a symboly, které určují náročnost dané části mapy. Náročnost určuje jak sílu nepřátel, tak sílu předmětů, které zde mohou hráči získat. Vedle desky se také nachystají karty s předměty, karty s nestvůrami a strážemi.


Průběh hry:

Samotná hra se dělí na kola, ta se pak skládají z několika fázi, které se pravidelně opakují:

  1. Fáze hrdinů: Ve fázi hrdinů dochází k aktivaci každé postavy - hráči v průběhu aktivace provádějí 3 akce, které má každá postava k dispozici. V každém kole může jednotlivá postava použít libovolné tři akce ve zvoleném pořadí.
    • Pohyb: Každý pohyb zahrnuje dva kroky, každý o 1 pole.
    • Útok: Hrdina zaútočí na nestvůru v dosahu podle druhů zbraní, které s sebou nese nebo podle svých schopností.
    • Sebrání předmětu: Hrdina může sebrat předmět (poklad) ležící na mapě.
    • Výměna vybavení: Pokud stojí více hrdinů na stejném poli, mohou si vyměňovat předměty. Akci za to utratí pouze aktivní hráč.
    • Transmutace: Hrdina může transmutovat tři své předměty na předmět vyšší úrovně než má nejnižší takto přeměňovaný předmět.
    • Speciální schopnost: Může být použita jednou za kolo a každá postava ji má jinou. Její použití stojí jeden bod zkušenosti.

      Jakmile odehrají všichni hráči, končí fáze hrdinů a nastává další fáze.

  2. Fáze nepřátel: Ve fázi nepřátel se pohybují skupinky strážných a nestvůry. Nepřátelé se vždy snaží zaútočit na dobrodruhy v dohledu. Pokud nikoho v dohledu nemají, pohybují se směrem k nejbližším viditelným hrdinům. Pokud jsou všichni hrdinové schovaní ve stínu, začnou nestvůry patrolovat po okolí. Strážní přicházejí ve velkých skupinách. Nepřátelé jednou zaútočí nebo se dvakrát pohnou směrem k hrdinům.

  3. Fáze zkušeností: V této fázi si hrdinové rozdělí zkušenosti získané za zabití nepřátel nebo za splnění části hlavního úkolu. Mohou vylepšit některou ze svých schopností dle desky své postavy.

  4. Fáze událostí: Otáčí se karta nové události, která může do hry přinést menšího či většího bosse, kterému se hráči musí postavit. Některé události jsou naopak pro hrdiny příznivé a umožní například vyléčení utrpěných zranění.

  5. Závěrečná fáze: Žeton prvního hráče se posune k dalšímu hráči v pořadí.

Mapa: Celá mapa je rozdělena na několik sektorů, z nichž každý je označený číslem, které udává úroveň nepřátel i pokladů, se kterými se zde hráči mohou potkat. Jakmile jakýkoliv hráč vstoupí na sektor vyšší úrovně, je tím ovlivněna celá hra a do hry již nadále vstupuji pouze silnější nepřátelé z této vyšší úrovně. Základní událostí, která do hry přidává nepřátele, je otevření dveří místnosti. V ten okamžik se do místnosti umisťují nepřátelé a poklady podle instrukcí na kartě, která se táhne při této příležitosti.

Boj: Boj probíhá na základě hodu kostkou, po kterém se porovnávají hodnoty útoku a obrany. Rozdíl mezi nimi způsobuje zranění. Ve hře je několik kostek, které jsou rozlišeny podle barvy. Každá z nich obsahuje jiné rozložení symbolů útoku, obrany a speciálních symbolu diamantu a hvězdy. Speciální symboly mohou hrdinům přinášet výhody dle jejich vybavení a dle jejich schopností. Stejné výhody však mohou přinášet i nepřátelům. Navíc nepřátelé, kteří vstupují do hry, získávají jeden z předmětů dle dané úrovně, který je může patřičně posilovat. Předmět po jejich porážce získává hrdina, který zasadil finální úder.

Protiútok: Po ukončení aktivace dochází k protiútoku ze strany přeživších nepřátel. Protiútok je veden proti hrdinovi, který zaútočil. Pokud nejsou nepřátelé v dosahu, tak se snaží ke svému cíli dojít.

Omráčení: V průběhu boje může dojít k omráčení. Omráčená postava nebo nepřítel musí využít celou svou aktivaci k postavení se na nohy.

Stín: Důležitou roli ve hře hraje světlo a stín. Na mapě jsou pole, která mají přímý zdroj světla a naopak místa tmavá. Jsou rozlišena vyobrazeným zdrojem světla na mapovém dílu. Hrdinové, kteří se nachází ve stínu, mohou používat speciální stínové schopnosti dle svého povolání.


Konec hry:

Hráči zvítězí, pokud splní cíl vybrané mise. Prohrou naopak hra končí, pokud misi není možné splnit nebo pokud padne některý z hrdinů a družina již nemá žádný žeton oživení, které dostala na začátku hry.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas