Autor: Lothar135 | 10.6.2019 | 0
Píše se rok 1926, vrchol bouřlivých oslav provázející dvacátá léta dvacáteho století! Rozesmáté tanečnice v nestydatě krátkých sukních se za rytmu jazzu otáčejí v rukách veselých mladíků a do pozdních ranních hodin s nimi prošlapují parkety zakouřených lokálů nedbajících na prohibici. Alkohol teče proudem díky ilegálním palírnám a pašovaným lihovinám z Kanady i Evropy, to vše pod dohledem všemocné mafie a pod nosy bezmocných ochránců zákona. Oslavuje se konec Velké války, která ukončila všechny války, a je třeba to pořádně roztočit!
Avšak ne všichni obyvatelé městečka Arkhamu v Massachusetts se věnují bujarým radovánkám. Ti, kteří se tiše sdružují ve stínech a zákoutích temných budov, ve sklepeních a v zatemněných místnostech, v zapadlých tajných klubech a VIP salóncích, pilně pracují, zatímco si ostatní užívají života...a jak se mračna nad Arkhamem stávají stále temnějšími, stíny houstnou a prastaré entity čekají na zápraží reality, v místech mimo čas a prostor. Číhají na sebemenší šanci, která pomůže rozšířit vznikající prasklinky v naší skutečnosti a umožní přemostění realit a konečné spojení Země s jejich světem...
Prastaré okultní rituály začínají být na denním (a nočním) pořádku a bezdomovci se stahují z ulic, kterými se po nocích kradou děsivé postavy v tmavých róbách a kostěnných zvířecích maskách...a ještě horší bytosti. Hlášení mluví o děsivých rybých tvorech v Arkhamském přístavu, o neklidných mrtvých vstávajících z hrobů na Popravčím vrchu, o létajícím děsu spatřeném u kříže na střeše Jižního kostela. Stříbrná soumračná lóže získává další a další členy z řad prominentních městských občanů a tím roste její moc, potulná zvířata z ulic a okolí jsou nahrazována hladovými a agresivními stvůrami a je hlášeno stále více nezvěstných...
Temné rituály musí být zastaveny a nestvůrné bytosti zničeny, než bude z věčného spánku probuzen jeden z Prastarých, kteří osnují své plány na zotročení našeho světa a jeho proměnu v jejich panství zkázy...a pouze hrstka vyšetřovatelů může zabránit tomu, aby hrůza a děs ovládly Arkham a celý svět jednou a provždy...
...dokáží to však?
Desková hra Arkham Horror (Third Edition) na motivy kosmického hororu spisovatele H. P. Lovecrafta staví hráče do role vyšetřovatelů podivných událostí v americkém městečku Arkham v období dvacátých let 20. století. Cílem vyšetřovatelů je zabránit děsivemu zlu proniknout přes tenkou slupku naší reality a porazit jednoho z Prastarých, který toto zlo představuje. V základní hře najdeme čtyři Prastaré a jejich scénáře, tedy příběhy. V boji vyšetřovatelům pomáhají různí spojenci, předměty či kouzla, na která mohou ve městě narazit. Pokud ale nebudou dost rychlí a reality se propojí, existuje jen mizivá naděje jak pro město, tak pro celý svět.
Příprava hry:
Nejprve se vybere scénář, který představuje jednoho z Prastarých, snažícího se o proniknutí do naší reality. Dle pokynů na scénáři se připraví herní plán s jednotlivými čtvrtěmi města Arkham a jejich lokalitami, ve kterých se vyšetřovatelé budou snažit najít odpovědi na zdánlivě nevysvětlitelné události ve městě, stejně jako předměty a spojence, kteří jim jejich úkoly usnadní.
Poté si hráči vyberou vyšetřovatele, za které budou hrát. Mohou je losovat či si je zvolit s cílem předem se domluvit na taktice, kterou během hry budou sledovat. Každý vyšetřovatel má vlastní příběh, vlastní statistiky, zvláštní schopnosti a předměty, se kterými začíná. Dále se dle scénáře připraví a přečtou jednotlivé karty v „Kodexu“, který představuje herní příběh s pokyny, jejichž sledováním se hráči budou snažit dosáhnout konkrétních cílů ve městě. Nakonec se poprvé rozšíří zkáza v Arkhamu - představuje růst moci Prastarého, a objeví se první stopy, díky nimž mohou vyšetřovatelé začít zjišťovat, co se vlastně děje.
Průběh hry:
Samotná hra probíhá v kolech, která jsou dále rozdělena do čtyř fází:
Konec hry:
Hra může skončit dvěma způsoby:
Během hry se i při hraní stejného scénáře mohou úkoly vyšetřovatelů a tedy i výsledné konce hry (dobré i špatné) měnit. Každý scénář obsahuje několik různých linií, kterými se příběh může vydat. Úspěch či neúspěch na počátku příběhu ještě neznamená prohrání či vyhrání hry, pouze k němu přibližuje a lze ho ještě zvrátit.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
WoW TCG: Eye of the Eternity Raid deck (Fan made)
Akt. cena: 1000 Kč
Končí za: 1 den