Autor: Pips | 11.5.2019 | 0

Ve městě Waterdeep sídlí taverna Yawning Portal, pojmenovaná podle zející díry v jejím lokále. Na dně této hluboké díry se rozprostírá legendární dungeon, známý jako Undermountain, říše šíleného mága Halastera Blackcloaka, který vybavil toto místo příšerami, pastmi a zahalil tajemstvími. A vás to sem podivně táhne, ačkoliv jste měli všichni úplně jiné důvody, proč jste právě zde. Ale něco z hlubin dungeonu vás volá a nemůžete odolat.

Jako hrdina a dobrodruh budete ve hře Dungeons & Dragons – Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage Board Game prozkoumávat dungeon Undermountain, hledat poklady a pokoušet se nepadnout do početných pastí, či za oběť některé z děsivých příšer.


Příprava hry:

Hráči si vyberou postavy hrdinů, dohodnou se, zda budou hrát kampaň, nebo jen samostatné scénáře, kterých je v sešitě scénářů k dispozici 13. Vybraný scénář pak určí cíl hry a určí případná doplňující, nebo pozměněná pravidla. Také vám řekne, jak připravit mapové dílce a důležité komponenty hry. Hráči si vybaví svého vybraného hrdinu počátečními bojovými kartami. Každá postava má své zvláštní schopnosti a útoky rozdělené do několika skupin karet (At-Will, Utility, Expert a speciální karty). Kolik a jakých karet si může hrdina vzít, je napsáno na na kartě hrdiny, jak pro základní úroveň 1, tak na druhé straně pro úroveň 2.

Dále se připraví balíček karet s poklady, příšerami, setkáními, pastmi, kouzly a elder rune. Pokud hrajete kampaň, v pravidlech pro kampaň najdete informaci, které karty z balíčků pokladů, příšer a setkání odebrat, protože je budete přidávat do hry později, po splnění jednotlivých scénářů.

Hodí se připravit si k ruce žetony zdraví, stavů, pastí a figurky příšer a samozřejemě dvacetistěnnou kostku, která celou hru pohání a která za to všechno vlastně pak může.


Průběh hry:

Každý z hráčů se svou postavičkou prochází třemi fázemi svého kola:

  1. Hero Phase se skládá se ze dvou akcí: pohyb a volitelná akce (další pohyb, boj, zneškodnění pasti, nebo zvláštní akce, kterou vám může umožnit konkrétní scénář).
  2. Exploration Phase: Hrdina, který ve své první fázi došel k neprozkoumanému okraji mapového dílce, vytáhne z balíku a přiloží dílec nový, šipkou k figurce hrdiny. Pokud je šipka černá, znamená to tažení karty setkání. Pokud je bílá, karta se netahá. Na mapovém dílci mohou být symboly pro příšery, pasti, či poklady. Hráč položí na mapu náhodně vytažené žetony pastí lícem dolů, vytáhne karty příšer, položí je před sebe a umístí na mapový dílec příslušné figurky.
  3. Villain Phase: V této fázi bude hra útočit na hrdiny. Hráč vyhodnocuje karty střetnutí, karty zlodochů (Villain; pokud už je taková postava na mapě), a nakonec i karty příšer v pořadí, v jakém byly vytaženy z balíčku. Po vyhodnocení třetí fáze svého kola začíná další hráč svou první fází.


Konec hry:

Konec hry je určen scénářem. Podmínky výhry jsou tedy různé, podmínky prohry jsou většinou stejné. Pokud v průběhu hraní není možné oživit některého z poražených hrdinů, družina nepochodila a byla poražena. V případě výhry jsou určeny odměny a pokud hrajete kampaň, následuje modifikace balíčků karet (poklady, příšery a setkání).

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas