Autor: CzechWin | 21.4.2019 | 0

Královna Gimelda je zoufalá. Poté co její říše podlehly drancujícím příšerám, se musela uchýlit do poslední opevněné Citadely. Dříve vládla hrdým ohnivým, vodním, větrným a pralesním říším. Z toho všeho zbyl jen zmar. Poté co Modhelm padl a král Bödagard byl zabit útočícími příšerami, učinila královna zásadní rozhodnutí: královskou korunu tomu klanu bojovníků, který dokáže porazit nebo zajmout příšery a získat zpět její ztracené říše.

V deskové hře Říše příšer se jeden až čtyři hráči stávají vůdcem malého klanu statečných bojovníků a soupeří s ostatními klany o královskou korunu. Budou navštěvovat budovy uvnitř Citadely, poslední bašty, která odolává náporu běsnících příšer. Čekají je výpravy do oblastí okolo Citadely, kde budou bojovat s příšerami a dobývat ztracené říše. Na konci hry získá korunu ten klan, který posbírá nejvíce vítězných bodů. Body získáte za slávu, pověst a také několika dalšími způsoby. Nejdůležitější je sláva, tu získáte pouze tak, že opustíte bezpečí Citadely a budete plnit úkoly, porážet příšery a dobývat říše. Hlavní mechanikou hry je dice-placement.


Příprava hry:

Herní plán se umístí doprostřed hrací plochy. Hráči vezmou karty zelenáčů se symbolem praku a položí je lícem nahoru na místo pro karty pod krčmou. Zamíchají balíček žoldáků a položí jej lícem dolů poblíž herního plánu. Poté vytvoří nabídku dostupných žoldáků. Žetony žoldáků položí poblíž krčmy. Vezmou žetony pastí. Zamíchají balíček vybavení a doberou si tři karty vybavení. Karty příšer rozdělí na dva balíčky podle obtížnosti. Zamíchají balíček říší a doberou si z něj dvě karty. Nyní hráči nachystají společnou zásobu a přípravu hráčů.


Průběh hry:

Každá hra Říše příšer je rozdělena do nejvýše šesti kol. Každé kolo se skládá z těchto čtyř fází:

  1. Příprava zásoby kostek: Hráči si připraví zásoby kostek, které mohou získat. Všechny získané kostky si hráči položí před sebe.

  2. Rozmístění: Počínaje prvním hráčem a následně po směru hodinových ručiček se hráči střídají v provádění akcí. Ve svém tahu hráč provede jednu z následujících akcí:

    • Umístí kostku do Citadely: Do budovy hráč může umístit pouze kostku, jejíž barva je uvedená na dané budově a pouze pokud je v budově volné místo. Ihned po umístění kostky získá výhody nebo zdroje, které budova poskytuje.
    • Umístí kostku do Okolí: Hráč pro vyslání žoldáků do Okolí musí za svou akci umístit jednoho ze svých neumístěných žoldáků na některou z volných cest (úkoly / říše). Úkoly představují možnost získat slávu a zdroje, které vyplácí královnin biskup. Říše patří ke království, ale jsou zamořeny příšerami. Porážka těchto příšer a dobytí říší zpět je hlavním úkolem hráčů.
    • Umístí kostku do osídlené říše: Během hry můžou hráči dobýt a osídlit říši. Pokud májí osídlenou říši, můžou do ní za akci umístit kostku a okamžitě získat uvedenou odměnu.
    • Pasuje
  3. Dobrodružství: V této fázi se vyhodnocují cesty, na které hráči poslali žoldáky, souboje s příšerami a dobývání říší. Fáze je rozdělena do tří kroků, které se vyhodnocují postupně:

    • Úkoly
    • Bitvy o říše: Každá bitva se skládá z odhalení pastí (ty mohou k již umístěným kostkám přidávat další, nebo upravovat výsledek hodu), bitvy s příšerou (kostkový souboj), dobývání říše (pokud je při bitvě příšera polapena či zabita, mohou se ostatní žoldáci pokusit tuto říši dobýt pro svůj klan a královnu) a žetony kořisti (žoldák, který se vrací s prázdnou, alespoň cestou zpátky získá nějakou tu kořist).
    • Obrana Citadely: Tento krok se vyhodnocuje pouze v případě, že se u vstupu do Citadely nachází karta příšery a zároveň je na jedné z cest umístěný alespoň jeden žoldák. V opačném  případě se tento krok přeskočí a pokračuje se fází úklidu.
  4. Úklid: Hra se připraví na další kolo.

Konec hry:

Jakmile skončí šesté kolo hry, nebo na konci některého dřívějšího kola alespoň jeden z hráčů dosáhl 30 nebo více bodů slávy, hra končí a hráči si spočítají výsledné skóre, aby zjistili, kdo vyhrál.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas