Autor: CzechWin | 16.4.2019 | 0
Najít ten pahorek bylo celkem snadné. Ani jste se od Novotržní brány nemuseli trmácet příliš daleko. Sotva jste dorazili k okraji Mrtvolesa, vykoukl na vás jako nějaká krysa ukrytá pod kusem hadru. Když jste přišli blíž, uviděli jste, že mohylu tvoří černá hlína. Stojíte před zarůstajícím otvorem, za nímž do temnoty hrobky sestupují omšelé kamenné schody. Na půl cesty dolů po schodech si všimnete slabé záře, přicházející zespodu. Potěšilo by vás to, nebýt nezaměnitelného pachu smrti, který k vám stoupá spolu s ním. Posledních několik stupňů přemýšlíte o tom, jaká banda zlodějů by si pro svůj tábor vybrala takové odporné místo. Odpověď na sebe nenechá dlouho čekat. O několik okamžiků později se ocitáte tváří v tvář skupince otrlých hrdlořezů, které váš nenadálý příchod očividně příliš nepotěšil. Za nimi, až na samém konci místnosti, zahlédnete tvář, která bez nejmenších pochybností odpovídá popisu, jež vám dala Jeksera.
Gloomhaven je kooperativní desková hra o zabíjení nestvůr, zlepšování hrdinů a prožívání spletitého příběhu stejnojmenného města. Je doporučeno hrát tuto hru jako kampaň, jejíž jednotlivé scénáře jsou propojeny dějem z knihy příběhů do jednoho velikého dobrodružství, které je plné důležitých rozhodnutí a odemykání nových herních komponent. Jakýkoliv scénář však jde hrát i samostatně.
Příprava hry:
Na začátku přípravy si hráči zvolí scénář, který chtějí hrát. Každý herní plán vytvoří z několika dílů plánu a překryvných dílků. Základní statistiky nestvůr, zranění, pastí, počet zlaťáků získaných ukořistěním jedné mince a bonusové zkušenosti za úspěšně splněný scénář závisí na úrovni scénáře. Úroveň scénáře si hráči volí ještě před jeho začátkem a závisí jednak na průměrné úrovni hrdinů, jednak na volbě hráčů, jak velkou výzvu má hra představovat. Dále hráči připraví hru podle instrukcí na dané straně scénáře.
Průběh hry:
Scénář se skládá z kol, která se opakují tak dlouho, dokud hráči nevyhrají nebo neprohrají celý scénář. Kolo se skládá z těchto kroků:
- Výběr karet: Každý hráč si buď vybere dvě karty ze své ruky, které zahraje, nebo ohlásí dlouhý odpočinek. Odpočinek je hlavním mechanismem, kterým si hráči můžou vracet odhozené karty zpátky do ruky. Hra umožňuje rovněž krátký odpočinek, který není tak efektivní jako dlouhý, ale hráči nezabere celý tah.
- Určení iniciativy: Každý hráč odhalí svou vedoucí kartu a pro každý typ nestvůr na plánu je tažena vrchní karta schopností z příslušného balíčku. Pořadí jednotlivých postav ve hře pro toto kolo je dáno vzestupným pořadím hodnot jejich iniciativy.
- Tah hrdinů a monster: Jakmile přijde na řadu hrdina, odehraje akce na svých kartách (může případně využít také své karty předmětů). Veškerá rozhodnutí nestvůr řídí karty schopností nestvůr, nerozhoduje o nich konkrétní hráč. Dostupné akce hráčů jsou:
- Pohyb: Posun po plánu až o tolik polí., kolik udává schopnost.
- Útok: Způsobení zranění X (podle schopnosti) nepříteli v dosahu. Existují dva typy útoků s různým vyhodnocením: na dálku a nablízko. Udělené zranění je dále modifikováno náhodně otočenou kartou z balíčku bojových modifikátorů hrdiny (ten je možné v kampaňovém módu vylepšovat).
- Léčení: Schopností „Léčení X“ může bytost vrátit X zdraví buď sama sobě, nebo svým spojencům, kteří jsou v dosahu schopnosti.
- Přivolání: Některé schopnosti přivolávají nové spojence.
- Obnovení schopností a předmětů: Některé schopnosti umožní hrdinovi obnovit odhozené nebo zničené karty schopností.
- Kořist: Akce „Kořist X“ umožňuje hrdinovi ukořistit všechny mince a poklady do vzdálenosti X.
Stavy: Některé schopnosti mohou svému cíli způsobit změnu stavu (omráčení, otravu apod.). V takovém případě hráč položí patřičné žetony na výseč obálky dané nestvůry.
Přítomnost živlů: Použití některých schopností může na bojišti vyvolat určitý živel. Přítomnost živůlů umožňuje hrdinům spouštět bonusové efekty jiných schopností, nebo např. vyvolat silnější kouzla.
Získávání zkušeností: Některé schopnosti obsahují také symbol zkušeností. Jakmile takovou schopnost hráč zahraje, získá jeho hrdina okamžitě daný počet zkušeností.
Zranění hrdiny: Kdykoli je hrdinovi způsobeno zranění, jeho hráč má na výběr dvě možnosti. Daný hrdina utrpí dané zranění, nebo jeho hráč vybere jednu kartu ze své ruky či dvě karty odhozené, které zničí, a tím celé zranění vyruší.
Vyčerpání: Hrdina se může vyčerpat dvěma způsoby. Jeho zdraví klesne na nulu nebo pod ni, nebo na začátku kola hráč nemůže zahrát dvě karty (protože má v ruce 0-1 kartu) a zároveň nemůže ohlásit dlouhý odpočinek.
Předměty: Předměty, kterými hráč svého hrdinu vybavil, smí využít kdykoli v průběhu svého tahu, a to i v průběhu samotné akce.
- Údržba: Na konci každého kola provedou hráči kroky údržby.
Konec hry:
Scénář může skončit dvěma způsoby: úspěchem, či neúspěchem (např. vyčerpáním všech postav). Jakmile jsou splněny podmínky pro tu či onu variantu, hráči dohrají právě probíhající kolo a poté scénář ukončí a vyhodnotí.
Sdílet s přáteli:
Komentáře
Zatím nebyl přidán žádný komentář...