Autor: Arrion | 9.8.2018 | 0
Portugalský král Manuel I. byl při své návštěvě Alhambry natolik okouzlen jejími interiéry, zejména keramickými dlaždicemi zvanými „azulejos“, že okamžitě nařídil, aby byl jeho vlastní palác v Portugalsku vyzdoben podobnými obklady.
V barevné a svižné rodinné hře Azul je vaším cílem co nejlépe a nejefektivněji obložit stěny paláce v Evoře za využití pěti druhů barevných dlaždic. Dlaždice se snažíte umísťovat tak, aby odpovídaly požadovanému vzoru, ale ideálně také v návaznosti jedné na druhou. Ovšem pozor, pokud si naberete dlaždic více, než jste schopni spotřebovat, budete nuceni je rozbít a vyhodit. Každá chytře umístěná dlaždice vám přinese body, zatímco za každou rozbitou dlaždici se vám body odečítají. Hráč s největším bodů na konci hry se stává vítězem.
Příprava hry:
Každý hráč dostane hrací desku. Deska je oboustranná, ale jediným rozdílem je vzor, na který je možné umísťovat dlaždice. Základní strana dává hráčům předem stanovený vzor, zatímco strana „pokročilá“ dovoluje hráčům zvolit si vzor vlastní - za podmínky, že dodrží pravidla pokládání dlaždic, tzn. že v každé svislé a vodorovné řadě může být každá barva dlaždice pouze jednou. Všichni hráči by měli hrát na totožných stranách hracích desek. Poté jsou doprostřed stolu umístěny kruhové výlohy, které v každém kole představují aktuální nabídku dlaždic. Počet výloh se mění v závislosti na počtu hráčů.
Dále se zvolí začínající hráč. Měl by se jím stát ten, kdo jako poslední navštívil Portugalsko. Začínající hráč si vezme žeton začínajícího hráče a z pytlíku dlaždic vytáhne náhodně vždy po čtyřech dlaždicích a umístí je na na některou z výloh. Takto pokračuje, dokud nejsou všechny výlohy zaplněny. Nakonec je žeton začínajícího hráče umístěn doprostřed stolu a hra může začít.
Průběh hry:
Hra Azul probíhá v jednotlivých kolech, která jsou rozdělena na tři fáze.
Konec hry:
Hra končí v kole, ve kterém některý hráč dokončil alespoň jednu vodorovnou řadu. Celé kolo se dohrává jako obvykle (jsou přičteny a odečteny body) a poté si hráči přičtou bonusové body. Za každou dokončenou vodorovnou řadu dostanou dva body, za každou dokončenou svislou 7, a pokud se jim podařilo do vzoru umístit 5 dlaždic jedné barvy, dostanou 10 bodů za každou takovouto pětici. Hráč s největším počtem bodů po tomto součtu se stává vítězem.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Talisman
Akt. cena: 850 Kč
Končí za: 4 dny