Autor: Kew | 4.6.2018 | 0

Po náměstí zapadlém sněhem a utopeném v šeru se plížila postava v kápi, z pod které čouhal jen špičatý nos. Stín si dával dobrý pozor, aby na sebe nepřitahoval pozornost. Bylo přece jen po večerce a vojáci Zimy jsou známí tím, že neposlušné klidně odvlečou do kobek Zimního vězení, kde je klidně nechají přes noc a pak je zmrzlé vytáhnou do kanceláří na výslech. A takhle Pinocchio dopadnout nechtěl…

Winter Tales jsou vyprávěcí hrou zasazenou do fiktivního království Zimy, kde skupina zlých pohádkových postav vládne pevnou rukou a své poddané sužuje chladem a všudypřítomným špiclováním a zatýkáním. Proti nim však stojí odboj těch, kteří se nevzdali myšlenky, že přijde Jaro, které zažene Zimu a s ní i krutovládce. Hráči v rolích jednotlivých postav tvoří pomocí karet příběh a střety s druhou stranou se snaží nasměřovat jej k touženému konci.


Příprava hry:

Hráči se rozdělí na dva týmy (Zima a Jaro) – v případě lichého počtu hráčů hraje jeden hráč za Vypravěče (cílem toho je udržet status quo). Každý hráč si vybere určitý počet postav a dostane vyprávěcí karty. Postavy se rozmístí na plánu, dohodne se, na kolik úkolů („vzpomínek“) se bude hrát a na plán se nachystá zadání prvního z nich.


Průběh hry:

Jádrem hry jsou vyprávěcí karty („karty příběhu“). Jedná se o karty s abstraktními náčrty (pro hru je nakreslily malé děti) a většinu akcí je nutné doprovodit zahráním karty a připodobněním obrázku na ní k popisované situaci.

Když je hráč na tahu, aktivuje jednu ze svých postav (otočí její kartu lícem dolů) a postavou může nejprve cestovat po mapě a následně buď založit nový úkol, nebo začít plnit již aktivní úkol.

  1. Cestování po mapě probíhá odhozením vyprávěcích karet, kdy v pokročilejší variantě obrázek na kartě musí nějakým způsobem popisovat cestu postavy. V průběhu cestování na sebe mohou narazit postavy soupeřících stran a momentálně neaktivní hráči tak mohou aktivní postavě zkusit v dalším pohybu zabránit – hráči Zimy mohou vyvolat „bitvu“, hráči Jara pak soupeře lákat do „pastí“. Pomocí karet je tak možné soupeře zastavit, či dokonce znehybnit (dočasně vyřadit ze hry).

  2. Založení/řešení úkolu. Hráč může buď:

    • založit kdekoli na mapě nový úkol (každý strana má na výběr několik široce zadaných témat úkolu, např. „přátelství až za hrob“, nebo „Zimní propaganda“), které aktivní hráč dále specifikuje a vnoří do vytvářeného příběhu, nebo

    • začít plnit dříve založený úkol, pokud stojí na poli, kde se tento úkol nachází. V takovém případě nejprve dostanou všichni ostatní hráči možnost aktivovat po jedné své postavě a k plnění úkolu se přidat. Poté počínaje aktivním hráčem všichni mohou vyprávět část příběhu a odhazovat při tom karty s odpovídajícími obrázky. Na závěr příběhu dostane znovu slovo aktivní hráč (na jednu poslední kartu) a poté se vyhodnotí, která strana přidala více karet. Ta úkol vyhrála. Pokud je v úkolu přítomna postava Vypravěče, smí se rozhodnout, zda bude pomáhat Jaru či Zimě.

Další úkoly by pak měly tematicky vycházet z toho, co už se v průběhu hry stalo.


Konec hry:

Jakmile je splněn předen dohodnutý počet úkolů, nastává epilog. Ten se hraje stejným způsobem jako běžný úkol, ale účastnit se jej mohou všichni hráči. Poté se spočítá, kolik úkolů, která strana splnila (za každý jsou 3 body). Následně se oběma stranám přičte jeden bod za každou kartu zahranou v epilogu a strana s více body vyhrává. V epilogu vždy hraje jako poslední případný Vypravěč, který vyhrává, pokud mají obě strany stejný počet bodů.


Hra obsahuje i rozšiřující moduly pro pokročilé hráče – např. speciální schopnosti, které postavy získají plněním úkolů, cíle, které hráči drží tajně v ruce a pokud je splní, stane se cíl vzpomínkou (tj. splněným úkolem) jeho strany, nebo modul vrozených dovedností jednotlivých postav.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas