Autor: gar-mogoth | 2.2.2018 | 0

Píše se rok 1888. Na Marsu byly objeveny nové přírodní zdroje – celerium, zdroj energie tisíckrát silnější než nejmodernější parní motory, a sylvanit, materiál hustší a pevnější než cokoliv na Zemi. Sondy též získaly nepopiratelné důkazy o výskytu vody v pevném skupenství pod povrchem planety, vytvoření prostředí vhodného pro život a následná kolonizace se tak nachází již na dosah ruky. Pozemské těžební společnosti soutěží o ovládnutí těchto zdrojů. Začíná závod o Rudou planetu!

Ve steampunkové hře Mission: Red Planet se hráči ujmou rolí těžebních společností, snažících se o ovládnutí přírodních bohatství planety Mars. Hráči vysílají na různé části Marsu nebo měsíc Phobos vesmírné lodě s astronauty a snaží se v těchto zónách získat převahu, aby mohli vytěžit přírodní zdroje planety. Kromě toho se snaží splnit různé mise (např. mít převahu v určitých zónách nebo získat nejvíce žetonů určitého zdroje) a mít na konci hry nejvíce vítězných bodů.


Příprava hry:

Doprostřed stolu se umístí planeta Mars, měsíc Phobos a Památník astronautů ztracených ve vesmíru (kam se umisťují všichni astronauti, kteří v průběhu hry zemřou). Na každou ze zón Marsu i měsíc Phobos se náhodně umístí lícem dolů jeden žeton přírodního zdroje, jeden zbylý žeton se vrátí do krabice. Poblíž herní plochy se ještě umístí žetony bodů za získané zdroje.

Poblíž herního plánu se umístí globální mise ledového monopolu a poté se každému hráči rozdají dvě karty misí, z nichž si jednu vybere. Zbylé karty misí, akční karty a karty objevů se zamíchají a vytvoří se z nich balíček událostí.

Každý hráč si k sobě vezme všechny figurky astronautů a karty postav jedné barvy. Vytvoří se startovací plocha raketoplánů o velikosti shodné s počtem hráčů a do každého doku se „zasune“ jedna karta představující vesmírnou loď (na každé lodi je napsaná destinace a kapacita). Od každého hráče se vezme jedna figurka astronauta a ty se poté náhodně umístí po jedné na každou loď v doku. Hráč s astronautem v lodi nejvíce vlevo se stane prvním hráčem a vezme si k sobě počítadlo kol. Hra může začít!


Průběh hry:

Hra se hraje na deset kol, přičemž každé se skládá z následujících kroků:

  1. Výběr karty postavy: Každý hráč tajně zvolí jednu postavu, jejíž schopnost (viz níže) chce v tomto kole využít, a tuto kartu umístí lícem dolů před sebe.
  2. Vyhodnocení efektů postav: Každá z postav je označena v rohu číslem od jedničky do devítky. První hráč zahájí odpočet k odstartování raket (počínaje číslem 9 a konče číslem 1) a hráči postupně vyhodnocují efekty zahraných postav tak, jako první hráč odpočítává. V případě, že dva nebo více hráčů zahrálo postavu se stejným číslem, vyhodnocuje se jejich efekt po směru hodinových ručiček od prvního hráče. Efekt karty se musí vyhodnotit v plném znění a po jejich vyhodnocení zůstávají karty před hráči lícem vzhůru. Pokud efekt postavy způsobí naplnění kapacity lodi, vysune se tato karty z doku, aby bylo zřejmé, že raketa odstartovala.
  3. Přistání lodí: Každá loď, která odstartovala v předchozím kroku, přistane v cílové destinaci a všichni astronauti se přesunou z karty lodi na ono místo. Pokud se takto astronauti dostanou do zóny s žetonem zdroje otočeným lícem dolů, otočí se tento žeton lícem vzhůru. Karta lodi se poté umístí do odhazovacího balíčku lodí.
  4. Umístění nových lodí: Do všech prázdných doků na startovací ploše umístí první hráč novou kartu lodi.
  5. Určení prvního hráče: Hráč, který vyhodnocoval efekt postavy jako poslední, se stane prvním hráčem a vezme si k sobě počítadlo kol.
  6. Posun počítadla kol

Po pátém, osmém a desátém kole nepřichází ihned kolo další (respektive nepřichází konec hry), ale některé speciální fáze, označené na počítadle kol. Jsou to:

  • Produkční fáze (po pátém, osmém a desátém kole). Během těchto tří fází produkují zóny na Marsu a měsíci Phobos přírodní zdroje. Do každé zóny s žetonem zdroje otočeným lícem vzhůru se umísí odpovídající žetony bodů (jeden žeton v první, dva v druhé a tři v třetí produkční fázi). Tyto žetony z každé zóny získá hráč mající v dané zóně převahu astronautů (v případě shody se žetony rozdělí tak, aby všichni hráči získali stejně, přebytečné žetony v zóně zůstanou pro další produkční fáze).
  • Fáze odhalení objevů (po desátém kole, před třetí produkční fází). První hráč otočí všechny karty objevů ve hře. Tyto karty se dle ikon v jejich pravém dolním rohu vyhodnotí ještě v této fázi, ve třetí produkční fázi nebo ve fázi závěrečného bodování.
  • Fáze závěrečného bodování (po třetí produkční fázi, poslední fáze hry).  Hráči odhalí své mise a případně za ně inkasují body. Hráč s nejvíce žetony bodů ledu získá body za misi ledového monopolu. Nakonec každý hráč sečte své body za splněné mise, všechny získané žetony bodů a případné karty objevů. Hráč s nejvíce body se stává vítězem!

Karty postav:

  • Verbíř (9): Hráč umístí jednoho astronauta do zadokované lodi a poté si vezme všechny již zahrané karty postav (včetně této) zpátky do ruky.
  • Badatelka (8): Hráč umístí jednoho astronauta do zadokované lodi a na Marsu provede se svými astronauty tři pohyby (může pohnout jedním astronautem o tři zóny, jedním o dvě a druhým o jednu zónu nebo třemi astronauty o jednu zónu).
  • Vědec (7): Hráč umístí dva astronauty do jedné nebo dvou zadokovaných lodí a poté si buď lízne kartu z balíčku událostí (akční kartu a misi si nechá, kartu objevu ihned umístí do některé z vnějších zón Marsu), nebo se podívá na některou kartu objevu, která již je ve hře.
  • Tajný agent (6): Hráč umístí po jednom astronautovi do dvou zadokovaných vesmírných lodí a ihned odstartuje jednu (nenaplněnou) loď.
  • Sabotér (5): Hráč umístí jednoho astronauta do zadokované lodi a zničí jednu dosud zadokovanou loď (astronauti na ní zemřou a přesunou se na Památník astronautů ztracených ve vesmíru).
  • Femme Fatale (4): Hráč umístí jednoho astronauta do zadokované lodi a poté vymění jednoho cizího astronauta za svého na lodi nebo oblasti, ve které již má alespoň jednoho svého astronauta (tento cizí astronaut zemře a přesune se na Památník).
  • Pracovnice cestovní kanceláře (3): Hráč umístí tři astronauty do jedné zadokované lodi. Pokud to nelze splnit (v žádné lodi již nejsou tři místa), nemá tato postava žádný efekt.
  • Voják (2): Hráč umístí jednoho astronauta do zadokované lodi, zabije jednoho astronauta na měsíci Phobos nebo vnější zóně Marsu a přesune jednoho až tři astronauty na Mars (nemusí je přesunout všechny do jedné zóny).
  • Pilot (1): Hráč umístí dva astronauty do jedné nebo dvou zadokovaných lodí a na jednu loď (ať už je zadokovaná nebo již odstartovala) umístí žeton nové destinace.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas