Autor: Krkavec | 15.1.2018 | 0

Z deníku Cvety: Šestý den. Dnes jsem celý den odklízela suť v horním patře a jsem velmi unavená. Nenašla jsem vůbec nic! Venku byla často slyšet střelba. Mám hlad. Všichni máme hrozný hlad. A k tomu ta příšerná zima. Pavle je stále nemocný a zůstane v posteli. Emilia půjde dnes v noci ven sama. Prý se pokusí stůj co stůj sehnat nějaké léky. Začíná se stmívat a já budu muset na nekonečnou noční hlídku. Často myslím na děti ze školy. Kde je jim konec? Mám strach. Co s námi jen bude...

This War of Mine je kooperativní hra ve které hráči činní společná rozhodnutí, aby umožnili přežít skupině civilistů ukrytých v polorozbořeném domě uprostřed města zasaženého válkou.

Pravidla hry se hráči hráči učí v průběhu hry. K dispozici mají Deník, ten je rozdělen na jednotlivé fáze celého dne a noci. V každé fázi mají hráči na výběr z několika činností. Deník si mezi sebou hráči předávají, ten je pokaždé upozorní, kdy má dojít k jeho předání. Hráč, který má Deník v držení, je vůdce a jeho slovo je rozhodující při jakémkoliv rozhodování. Hráči totiž neovládají jednotlivé postavy, ve smyslu jeden hráč, jedna postava, ale o všem se rozhodují společně. Deník nebo některá z karet také hráče mohou odkazovat na Knihu příběhů. Ta má téměř dva tisíce hesel, některá se týkají pravidel. Většina hesel je však příběhových a často hráče staví před zásadní rozhodnutí.

Příprava hry:

Hráči si zvolí stranu hrací desky, jejíž hlavní část tvoří dům, ve kterém postavy přežívají. Vylosují se tři postavy (z celkových dvanácti), každá postava má své atributy. Dle nákresu v Deníku se na herní plán rozmístí jednotlivé karty a balíčky karet, připraví se balíček událostí. Do skladiště se umístí předepsané žetony a zdroje a určí se první vůdce.


Průběh hry:

Každé kolo hry se skládá z několika fází:

  • Ráno: Otočí se a vyhodnotí karta z balíčku událostí.
  • Den: Ve dne jsou postavy v úkrytu, každá postava může vykonat až tři akce. Počet akcí se však snižuje v závislosti na tom, jak je postava hladová, unavená, deprimovaná apod. V rámci denních akcí mohou postavy například odstraňovat suť, prohledávat nábytek, nebo vyrábět různé předměty, zbraně, vylepšovat svůj úkryt, stavět pasti, bednění aj., pokud k tomu mají dostatek surovin, součástek a komponent.
  • Soumrak: Za soumraku postavy jedí a pijí, pokud není co jíst nebo pít, stoupá úroveň hladu, respektive zoufalství.
  • Večer: Minimálně jedna z postav musí zůstat na hlídce, ostatní postavy mohou odpočívat nebo se vydat ven do města pátrat po něčem užitečném. Při prohledávání se postavy vydají do jedné ze tří lokací (v průběhu hry se lokace mění). V lokacích pátrají postavy po jídle, lécích, komponentech atd. Při pátrání se snaží působit co nejméně hluku, který může přilákat nepřátelsky naladěné lidi. Venku také dochází k setkání s dalšími obyvateli zbořeného města - někdy se s nimi dá obchodovat, jindy dojde na boj. Ten probíhá pomocí kostek. Ve hře jou tři bojové kostky, jedna pro boj holýma rukama, druhá pro chladné zbraně a třetí pro zbraně palné. Při setkáních se často využívá Kniha příběhů.
  • Noční nájezdy: Postava či postavy na hlídce čelí nájezdníkům, snaží se zabránit ukradení nashromážděných zásob, při obraně  mohou také utrpět zranění nebo zemřít. Každou noc se také stoupá vlna zločinu, přidávají se další karty do balíčku nočních nájezdů nebo obyvatel.
  • Úsvit: Přeživší se vrací z noční výpravy s případnými nálezy (postavy mají omezenou nosnost), vyhodnocují se zranění, úmrtí. A začíná další ráno...


Konec hry:

Hra končí smrtí všech postav. Hráči se prostřednictvím postav snaží přežít co nejdéle, nejlépe pak do posledního dne. Průběh hry si lze zpestřit také plněním vedlejších úkolů.

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas