Autor: Wolfsen | 13.11.2017 | 0

S modrou kapslí všechno skončí, probudíš se doma a budeš věřit, čemu budeš chtít. Ale s tou červenou zůstaneš v říši divů a já ti ukážu, jak hluboko králičí nora vede.

- Morpheus, Matrix

Ve hře To je otázka! hráči odpovídají na dilematické otázky a snaží se odhadnout odpovědi svých soupeřů.


Příprava hry:

Na začátku hry položte doprostřed stolu hrací plán a destičku otázek. Každý hráč si vezme figurku veverky, kterou položí na startovní pole na hracím plánu, dva žetony odpovědí, dva bonusové žetony a pět destiček odpovědí. Poté podle počtu hráčů vytvoří balíček odpovědí. Vyberte začínajícího hráče a rozdejte všem ostatním hráčům po jednom žetonu žaludu.


Průběh hry:

Hráči se pravidelně střídají na tahu ve směru hodinových ručiček. Hráč na tahu je tazatel - vybere si hráče, před nímž leží žeton žaludu, vezme si jej a položí mu jednu ze tří možných otázek:

  • Co by sis vybral?
  • Co by ti více chybělo, kdyby to zmizelo ze světa?
  • Co je horší?

K těmto otázkám přiloží ze své ruky 2 možné odpovědi A a B (v ruce má vždy 5 odpovědí k dispozici). Vytvoří tak například otázky:

  • Co by sis vybral? A) Umět se zneviditelnit B) Nesmrtelnost
  • Co by ti více chybělo, kdyby to zmizelo ze světa? A) Čokoláda B) Deskové hry
  • Co je horší? A) Přijít o práci B) Donášet na své kolegy

Dotazovaný pak vybere jeden z žetonů odpovědí s písmeny A a B a položí jej lícem dolů před sebe. Ostatní hráči (mimo tazatele) pak tipují, jak dotazovaný odpověděl. Za správnou odpověď (tj. shodnou s odpovědí dotazovaného) získá hráč jeden bod - posune svou veverku o jedno pole směrem k vrcholu hory nebo dokonce na obláčky nad ním. I dotazovaný dostane za svou (nepochybně správnou) odpověď bod. Tazatel naopak dostane bod za každou nesprávnou odpověď.

Tipující hráči mají navíc k dispozici dva speciální žetony, kterými mohou získané body znásobit. Žeton, kterým sází na omyl ostatních - dostanou tolik bodů, kolik odpovědí je špatných (nepočítaje odpověď vlastní), a žeton, kterým sází na správnost své odpovědi - za správnou odpověď se posunou rovnou o tři pole. Po použití tento žeton odhodí.

Pokud hráči dosáhnou jistých polí na své cestě (jezero a ovčí louka), mohou si jeden použitý žeton vzít zpět. Stejně tak na začátku posledního kola hry.


Konec hry a vítězství:

Poslední kolo hry začíná, když se vyprázdní balíček odpovědí. Ten, jehož veverka je po tomto kole nejdál, vítězí.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas