Autor: gar-mogoth | 25.9.2017 | 0

„Pane Pilgrime, to jsem já, Matthew Patel! Považujte náš souboj… za zahájený!“
*KPOK* *KROW* *SWOK* *KRAK* *POM*
64 ZÁSAHŮ!
„Jsi vážně tak dobrý, jak se o tobě říká, Pilgrime.“
„Co jsi vlastně zač?“
„Jmenuji se Matthew Patel… a jsem Ramonin první Ďábelský bývalý kluk.“
„Ty se se mnou pereš kvůli Ramoně?“
„Ano! Copak jsi nedostal můj e-mail a dopis, který tuhle situaci vysvětloval?“
„Jen jsem… je tak prolétl…“
„Doručil jsem ten dopis osobně uprostřed sněhové vánice! ZA TO ZAPLATÍŠ!“

Scott Pilgrim’s Precius Little Card Game je rychlá deckbuildingová karetní hra pro jednoho až čtyři hráče, v níž se hráči v rolích zdánlivě obyčejných hrdinů ze známého komiksu na pokračování snaží dát svůj život dohromady a stát se tak fungujícím členem společnosti. Úspěšný život je reprezentován vítěznými body, které hráči získávají překonáváním neobyčejných Výzev (ty jsou zastoupeny třeba ninji, roboty, podivnými týpky v oblecích, souboji kapel nebo trapnými konverzacemi s rodiči), získáváním neuvěřitelných Vylepšení! (např. zaměstnání, vlastní bejvák, věhlasný blog nebo rande) nebo poražením jednoho z Ďábelských bývalých.

Tato hra oproti ostatním podobným přináší novinku v podobě oboustranných karet. Hlavní balíček karet je složen ze dvou typů karet – Zápletky a Akce. Zápletky jsou tvořeny z jedné strany z Vylepšení! a z druhé z Výzev. První stranou akčních karet je Příběh sloužící k nákupu dalších akčních karet nebo vylepšení, tou druhou jsou Bojové karty, které hráči používají, jak již název napovídá, k porážení Ďábelských bývalých a překonávání Výzev! Kromě těchto karet pak hra obsahuje šest základních balíčků po deseti kartách pro jednotlivé hrdiny, karty hrdinů a padoušských bývalých nebo karty Drama, které využívají zvláštní efekty některých akčních karet, ale jinak zabírají místo v balíčku.

Příprava hry:

Hráči si před začátkem hry vyberou postavu, za kterou budou hrát, a vezmou si k sobě její hlavní kartu a balíček deseti přidělených karet. Všechny akční i zápletkové karty se zamíchají dohromady a rozdělí na dva stejně velké balíčky (každý balíček tedy bude obsahovat náhodný počet karet Akcí a Zápletek), z nichž se poté bude utvářet tzv. Dějová linie. Do té se nejprve přidá po jedné kartě z každého ze dvou balíčků a poté každý hráč, počínaje od náhodně zvoleného prvního hráče a dále po směru, přidá jednu kartu z kteréhokoliv balíčku (libovolnou stranou nahoru). Ještě před přidáním karty se však hráč může rozhodnout jednu kartu z vrchu balíčku vyřadit ze hry. Přidávání karet se opakuje, dokud nepřidal každý hráč dvě karty. Poté ještě hráči společně vyberou Ďábelského bývalého, proti němuž se postaví a který určuje jak počet bodů nutný k výhře, tak další podmínky pro hru. První hráč si lízne čtyři karty ze svého dobíracího balíčku, další hráči si líznou karet pět a hra může začít!

Průběh hry:

Na začátku hry má před sebou každý hráč pouze kartu postavy, na které jsou vypsaná její bojová komba, a základní balíček deseti karet. Postupně si však hráči, jak je u deckbuildingových her zvykem, nakupují další akční karty do svého balíčku nebo karty Vylepšení!, jež si odděleně vykládají před sebe.

Hráči se střídají v tazích po směru hodinových ručiček, přičemž kolo aktivního hráče je rozděleno na následující fáze:

  • Vyřazení karet z hlavního herního balíčku (volitelné): Hráč může vyřadit vrchní kartu z jednoho či obou herních balíčků, z nichž se přidávají karty do Dějové linie. V této fázi se však hráč nesmí podívat na druhou stranu, pro vyřazení karty se tak může rozhodnout jen na základě viditelné části karty.
  • Nákup karet: V této fázi hráč využívá příběhovou stranu akčních karet na ruce k nákupu dalších karet Příběhu, Boje a Vylepšení. Cena karet je uvedena v rohu, jako platidlo slouží tři různé zdroje: vztahy, hudba a práce. Příběhové karty produkují jeden nebo více zdrojů, v tomto případě si však hráč musí vybrat pouze jeden z nich. Některé karty též produkují libovolný druh zdrojů. Každá příběhová a bojová má v rohu ikonku, která napovídá, jak vypadá druhá strana, takže se hráči nemusejí bát, že by kupovali zajíce v pytli. Nově koupená karta se umisťuje do odhazovacího balíčku, hráč se ji ale místo toho může rozhodnout vyřadit ze hry. Některé akční karty mají též zvláštní schopnosti, které jsou spuštěny při jejich nákupu nebo spolu s produkcí zdrojů. Na konci této fáze hráč veškeré zbývající karty z ruky odhodí do odhazovacího balíčku, i pokud žádnou kartu nenakoupil.
  • Boj (volitelné): Během této fáze se může hráč pomocí bojových stran akčních karet pokusit překonat Výzvu, a tím získat odměnu v podobě vítězných bodů nebo karty Vylepšení!, či porazit Ďábelského ex a tím si třeba i zajistit okamžité vítězství ve hře! Hráči si však musí být jistí silou svého balíčku, protože neúspěšný souboj s sebou může nést postihy. Boj se skládá z následujících kroků:
    1. Vyhlášení úmyslu bojovat, ať už s VýzvouDějové linii nebo se samotným Ďábelským bývalým.
    2. Nalíznutí nových karet. Hráč si nalízne ze svého dobíracího balíčku nových pět akčních karet, které pak otočí, aby se díval na jejich bojovou stranu. Pokud hráč v předchozí fázi nekoupil žádnou novou kartu, lízne si v tomto kroku o jednu navíc.
    3. Určení síly protivníka. Každá karta Výzvy i Ďábelského ex má na sobě zobrazeno číslo určující, kolik poškození musí hráč kartě udělit, aby ji porazil. Některé z těchto karet však mají podmínku, která ještě může zvýšit celkovou sílu karty. Nejčastěji je tato síla zvýšena tak, že si hráč po levici aktuálního hráče odhalí několik karet ze svého dobíracího balíčku, a pokud je mezi nimi karta Drama, zvýší se síla protivníka. Hráč, který právě odhaloval karty, si může kteroukoli z těchto karet vyměnit za jinou kartu v ruce a zvednout tak své šance ve svém tahu. Sílu protivníka ještě můžou upravit hráčova Vylepšení nebo pravidla na kartě Ďábelského bývalého.
    4. Udělení poškození: Zběsilé mačkání tlačítek a komba. K udělení poškození hráči hrají jednotlivé bojové karty, jednu po druhé. Každá bojová karta má na sobě ikonku útoku: šipku vlevo, šipku vpravo a tlačítka A a B. Každá karta sama o sobě udělí jedno poškození („zběsilé mačkání tlačítek“) nebo můžou být karty zahrány v pro každou postavu unikátním pořadí a vytvořit tak kombo za větší počet poškození. Některé akční karty také mají zvláštní řetězový efekt, který se spustí, pokud je tato karta zahrána po kartě s určenou ikonkou útoku. Boj pokračuje, dokud aktivní hráč protivníka neporazí nebo mu nedojdou karty či se z boje sám nesáhl. Zbylé karty z ruky hráč odhodí do odhazovacího balíčku.
  • Konec tahu: Hráč si lízne nových pět karet pro svůj další tah. Pokud hráč vynechal bojovou fázi kola, lízne si jednu kartu. Po líznutí přichází na řadu rozřešení souboje – hráč inkasuje odměnu nebo musí čelit postihu z prohry, který ho může donutit odhodit karty z ruky.


Konec hry:

Hráči se střídají ve svých tazích až do okamžiku, kdy má některý z nich dostatek vítězných bodů podle karty Ďábelského bývalého, jež byl zvolen na začátku herní partie. K vítězství není potřeba Ďábelského ex porazit, ale počet bodů získaný jeho poražením rozhodně výhru ulehčuje. Vítěz partie se pak podívá na všechny své karty Vylepšení! a vypráví podle nich příběh svého vlastního Vypečeného života flákače.

Hru lze hrát též v kooperativním nebo sólo módu, v němž je třeba Ďábelského ex porazit a získat dostatek vítězných bodů za předem určený počet hry. Kooperativní hra dvou a více hráčů má ale háček – oproti běžné variantě hry sice všichni hrdinové vítězné body sdílejí, ale jejich počet potřebný k vítězství je dvojnásobný, stejně jako počet bodů získaný za poražení Ďábelského bývalého.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas