Autor: uhlik | 25.4.2017 | 0

V roli malého Eskymáka budete putovat neustále se měnící krajinou, vyrábět jednoduché nástroje, získávat jídlo, sbírat dřevo na oheň a hledat vhodné místo k přespání, abyste v té věčně bílé krajině nezmrzli. Jak bude sněhu přibývat, bude to čím dál tím těžší. A aby toho nebylo málo, bude vám dělat společnost hrozivý lední medvěd...

First Snow využívá nevšední pojetí „worker placement“ mechanismu, chytrý systém hospodaření se surovinami a trochu blufování a odhadování soupeře. Hra také několika způsoby využívá hrací kostky, při žádném z nich je ale nebudete muset použít k házení.


Příprava hry:

Umístěte 6 karet krajiny doprostřed stolu, otočených letní stranou nahoru. Jednu z nich náhodně vyberte a otočte ji zimní stranou nahoru. Hráči si náhodně rozdělí barvy a každý si vezme:

  • kartu zásob a 4 kostičky (na zaznamenávání surovin a nástrojů, které nese s sebou)
  • 3 hrací kostky své barvy (1 na zaznamenávání bodů na bodovací kartě a dvě představující tábory, používané k označení navštívených lokací)
  • 1 bílou kostku (představující ledního medvěda).


Průběh hry:

Ze šesti oboustranných karet hráči každé kolo sestavují unikátní krajinu a na vzniklé lokace umísťují své tábory. Čísla na vybraných kartách určují pořadí hráčů pro příští kolo. Karty krajin jsou rozdělené na dvě poloviny, takže pro získání kompletní lokace pro umístění tábora je třeba zkombinovat dvě karty.

Na začátku kola hráči s použitím bílé kostky tajně pošlou ledního medvěda na některou z karet. To přináší do hry drobný prvek nejistoty, protože když vybírám kartu krajiny, musím počítat s tím, že tam mohu narazit na medvěda. Poté vyhodnotí hráči své tábory. Jeden z nich slouží jako „denní tábor“ a druhý jako „noční tábor“. Každý z nich má trochu jiný účel. Zatímco přes den hráči především loví a vyrábí nástroje, noční tábor slouží hlavně k přespání (bodování jídla a tepla).

Během vyhodnocování tábora je možné použít všechny suroviny na dané lokaci. Pokud ale chtějí hráči některé z nich použít později ve hře, musejí je odnést s sebou (musejí se jim vejít na kartu zásob). Během hry je možné vyrábět užitečné nástroje zpřístupňující další suroviny. Nástroje ale také zabírají místo na kartě zásob, takže to přináší nelehká rozhodování, co si vezmu s sebou. Vzhledem k tomu, že se jedná o primitivní nástroje, je třeba počítat s tím, že se časem opotřebovávají a je třeba je včas opravovat, aby se úplně nerozpadly.

Bodování se vyhodnocuje každé kolo v rámci nočního tábora a skládá se z jídla a tepla. Každé kolo si hráči zvolí preferovanou stravu (specializovanou nebo vyváženou) a podle ní se snaží získat buď co nejvíce jídla stejného typu nebo co nejvíce různých druhů stravy. Na to, aby se udrželi v teple, si musí obstarat dřevo na oheň. Jeho množství závisí na lokaci, ne které se utábořili.

Oboustranné karty krajiny slouží zároveň jako počítadlo délky hry. Každé kolo se jedna z nich otočí zimní stranou nahoru a hra skončí po šesti kolech, kdy už je celá krajina pod sněhem.


Konec hry:

Hra trvá 6 kol. Každé kolo hráči bodují jídlo (podle jídla, které sní), a teplo (zda se jim podaří udržet přes noc v teple). Na konci hry si přidají body za své nástroje (v dobrém stavu). Hráč s více body zvítězí.


Hra byla vytvořena pro 2017 9-Card Nanogame P&P Design Contest na stránce BoardGameGeek.com. Celá je k dispozici zdarma jako Print & Play. Stačí vytisknout dvě A4 (9 oboustranných karet), přidat 8 hracích kostek a 8 žetonků a můžete hrát. Pokud by tě zajímal vývoj hry, podívej se na následující článek: Designer's Diary.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas