Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Kew | 25.1.2017 | 0
Den dvacátý třetí: Výprava pokračuje podle plánu. Naši indiánští tlumočníci nám vyjednávají volný průchod přes území jednotlivých kmenů. Většinou výměnou za jídlo nebo zboží. Pár rudokožců se k nám dokonce rozhodlo přidat. Jejich znalosti okolí by pro nás mohly být zásadní.
Hra Lewis a Clark je závodní hrou, kdy se hráči budou snažit jako první dosáhnout se svou výpravou břehu Pacifiku. K tomu budou muset dobře hospodařit s dostupnými surovinami a využívat členy své výpravy i okolních indiánských kmenů.
Příprava hry:
Každý hráč obdrží startovní sadu karet, surovin a jednu figurku indiána. Podle návodu se připraví herní plán, suroviny a figurky indiánů ve společné zásobě a jsou rozloženy počáteční karty členů výpravy k najmutí. Jeden z hráčů je zvolen jako začínající a zahájí hru.
Průběh hry:
Hráči se střídají v tazích. Ve svém tahu hráč musí provést jednu povinnou akci a k tomu může provést akci volitelnou (žádnou, jednu, nebo i obě).
Povinné akce:
Volitelné akce:
Ve hře je nutné snažit se spotřebovávat průběžně suroviny tak, aby při přesunu výprava „cestovala nalehko“. Také je dobré udržovat sadu svých karet co nejužší, aby hráč mohl co nejčastěji využívat klíčové akce – postavy totiž po použití nejsou k dispozici, dokud nepřesunete tábor. Některé karty postav (zejména ty, kterými hráči získávají suroviny) profitují i z karet vyložených sousedními hráči. Je tedy dobré „tempovat“ hru a vhodným přesunem tábora např. znemožnit soupeři získat více surovin najednou.
Také indiánská vesnice nabízí možnost získat snadno zboží a další výhody, je však potřeba mít u sebe figurky indiánů, které představují zátěž při dalším postupu výpravy.
Postup je samostatnou kapitolou, protože zvěd bude překonávat dva druhy terénu – vodu a hory. V základu má hráč jedinou kartu umožňující přesun zvěda, důležité tedy většinou je pořídit ještě další karty na posun.
Zkušení hráči si mohou zahrát buďto sólo hru proti hrou řízenému soupeři, nebo si ztížit podmínky pomocí přiložených žetonů vody a hor, kterými se dá komplikovat průchod severoamerickou divočinou.
Konec hry:
Jakmile některý z hráčů provede akci přesun tábora a jeho tábor se ocitne za hranicí vyznačenou na mapě, okamžitě se stává vítězem hry. Podle oficiálních pravidel se dále nedohrává, je ale možné domluvit se a dohrát pro určení celkového pořadí hráčů.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Anachrony Essential Edition + insert
Akt. cena: 1200 Kč
Končí za: 6 dnů