Autor: Poly15 | 24.8.2016 | 0

„Drazí studenti,

Váš poslední rok na Strašlivácké čarodějnické akademii pro duchaplné čarodějky a čaroděje se chýlí ke konci a nadchází doba Vašich závěrečných zkoušek. Dokažte, že jste hodni stát se brzy čarodějkou či čarodějem.

Hodně štěstí!“

Ve hře Výbušné lektvary se hráči stávají studenty magických umění a skládají závěrečnou zkoušku z přípravy kouzelných lektvarů. Pomocí získaných ingrediencí (kuliček) kompletují složení lektvarů, které jim přinášejí nejen vítězné body ale také čarodějné efekty, které po jejich dokončení mohou použít jako bonus. Jedná se o graficky velmi bohatou hru s jednoduchými pravidly stravitelnou pro příležitostné hráče a oddychovou pro zkušené deskovkáře.


Příprava hry:

Každý hráč si před sebe vezme jednu desku pracovního stolu a nechá si herní místo nad i po ní. Ten z hráčů, který naposledy umíchal lektvar, bude začínající hráč a obdrží příslušný žeton. Následně z celkového počtu 8 druhů lektvarů nejprve hráči náhodně (případně po domluvě) odeberou všechny baňky lektvarů od 2 druhů. Ze zbývajících 6 hromádek (podle druhů) si počínaje začínajícím hráčem každý vybere jeden lektvar a následně v opačném pořadí druhý lektvar, tyto si umístí nad svou desku pracovního stolu do vyznačených míst, která tvoří jejich vařič. Na svém pracovním stole má každý hráč k dispozici také zásobník. Všechny zbylé lektvary se zamíchají a rozdělí do pěti hromádek receptem nahoru. Doprostřed stolu se umístí dávkovač kuliček s náhodně rovnoměrně rozdělenými kuličkami ve všech jeho žlábcích. Vedle dávkovače přijdou hromádky žetonů drobné pomoci a žetonů dovedností. Z celkového množství žetonů dovedností se oddělí počet určený pravidly podle počtu hráčů, tyto budou tvořit hromádku odpočtu.


Průběh hry:

Hráči se střídají v tazích. Tah každého hráče tvoří vždy základní volba, dobrovolné akce, umístění ingrediencí, dokončení lektvaru a konec tahu.

  1. Základní volba: Hráč si vybere libovolnou kuličku v dávkovači a vezme si ji do ruky. Pokud se po tomto odebrání v dávkovači srazí dvě nebo více kuliček stejné barvy (dojde k tzv. „explozi“) vezme si hráč i všechny takto sražené kuličky dané barvy. Tímto způsobem odebírá hráč kuličky, dokud se odebráním sráží stejné barvy. Základní volba je jediným způsobem ve hře, jak lze spustit exploze pro odebírání kuliček.
  2. Dobrovolné akce:
    • Drobná pomoc profesora – Před nebo po základní volbě si hráč vezme žeton drobné pomoci profesora (mínusové body na konci hry) a následně může odebrat jednu libovolnou kuličku (ponechá si ji v ruce) z dávkovače bez spuštění explozí.
    • Vypití lektvaru – Pokud má hráč z dřívějších tahů dokončený lektvar pod svým pracovním stolem, může jej před nebo po základní volbě „vypít“, neboli otočit hrdlem dolů a dnem vzhůru, a použít jeho speciální efekt. Efekty nespouštějí exploze, získané kuličky si hráč ponechává v ruce.
  3. Umístění ingrediencí: Ze všech dosud získaných kuliček a kuliček položených na zásobníku z předchozích kol hráč umístí podle odpovídajících barev vybrané kuličky do lektvarů ve vařiči a případně libovolné do zásobníku na svém pracovním stole, jakmile jednou umístí kuličky do lektvaru, nemůže už s nimi dále manipulovat, dokud ho nedokončí.
  4. Dokončení lektvaru: Pokud hráč zkompletoval pomocí ingrediencí některý nebo oba své lektvary, kuličky z nich vrátí náhodně do dávkovače, lektvar otočí na rubovou stranu a položí pod svůj pracovní stůl orientovaný stejně, jako ležel na vařiči.
  5. Konec tahu: Hráč provádí následující kroky v daném pořadí:
    1. Pokud mu zbyly v ruce nějaké neumístěné kuličky, rozdělí je náhodně do dávkovače.
    2. Má-li na vařiči prázdné místo na lektvar, zaplní ho vybraným z některé z pěti hromádek, kuličky ze zásobníku se na nový lektvar zatím nepřesouvají.
    3. Zkontroluje, jestli si nevysloužil podle pravidel jeden nebo více žetonů dovedností


Konec hry:

Konec hry je spuštěn, jestliže:

  • některý z hráčů získá na konci svého tahu poslední žeton dovednostíhromádky odpočtu, nebo
  • na konci tahu hráče není k dispozici žádný lektvar k doplnění

V obou případech se hra dohrává po začínajícího hráče. Pokud během dohrávání, v případě první varianty ukončení, některý z hráčů získá nárok na žeton dovednosti, bere si jej z celkové zásoby.


Bodování:

Hráči sečtou všechny své body za dokončené lektvary, žetony dovedností a žetony drobné pomoci. Hráč, který má v součtu nejvíce bodů, vítězí.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Run fight or Die
Run fight or Die
Akt. cena: 599 Kč
Končí za: 6 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas