Autor: Paco | 3.5.2016 | 0

Zpocení muži vyhazují lopatami písek z jámy, vzduch je cítit teplem a palmy vrhají jen nepatrný stín. Okolo se vlní oceán. Náhle zaskřípe kov o kov, muži zvýší úsilí a za chvíli vytahují na břeh těžkou okovanou bednu. Rána krumpáčem roztrhne zrezivělý zámek, víko je odklopené a muži noří ruce až po lokty do zlata a briliantů. Nevadí jim, že cennosti kdysi pošpinila krev pirátských obětí.

Ve hře Antigua se snaží hráči nelézt poklad kapitána Černého Sama s pomocí zbylých členů jeho posádky, které se snaží najímat jak ke hledání pokladů, tak k loupení pokladů ostatním hráčům.

Příprava hry:

Vyložením karet s obrázkem vody nahoru vznikne moře. Vyloží se pět karet funkcí (kapitán, kormidelník...) a pod každou z nich se náhodně zasune jedna karta piráta, která nyní určuje, jaká barva karty má jakou funkci. Každý hráč dostane kartu plachetnice a navíc si každý hráč vezme jednu kartu posádky v barvě karty, která se nalézá pod funkcí kapitána, čímž získá svého kapitána. Zbylé karty posádky se zamíchají a vytvoří se dobírací balíček, z něhož se vrchní tři vyloží lícem vzhůru.

Průběh hry:

Hráč na tahu umístí svoji plachetnici k některé z karet moře a dále zahraje dvě akce z pěti možných dle svého výběru:

  • Kapitán: Hráč touto akcí najímá nové členy posádky (maximálně 4) ze tří vyložených karet nebo z vrchní karty balíčku.
  • Kormidelník: Hráč pohybuje svou plachetnicí po moři (lze vykonat i bez kormidelníka v posádce).
  • Navigátor: Pokud má hráč v posádce navigátora, může otočit kartu moře, na které je jeho plachetnice. Pokud je zde ostrov, hráč si vezme jednu kartu z dobíracího balíčku, která nyní tvoří jeho poklad (truhličky - znázorněno na kartě). Pokud zde ostrov není, nezíská nic.
  • Střelmistr: Hráč i bez střelmistra v posádce může útočit na jinou plachetnici, která s ním sdílí pole moře. Útočník i obránce si vezmou po jedné kartě z balíčku + další kartu za každého střelmistra v posádce. Hráč s více dělovými koulemi na kartách vyhrává, remízy vyhrává obránce. Vítěz bitvy bere poraženému jeho poklady.
  • Úředník: Pomocí karty úředníka, kterou následně odhodí, může hráč vyměnit dvě karty pirátů mezi sebou pod kartami funkcí, čímž změní funkce karet všech hráčů, kteří mají karty stejných barev.


Konec hry:

Po každém zahrání akce Sstřelmistr se kolem hracího pole posouvá krabička, která, jakmile se dostane na místo, ze kterého startovala, okamžitě ukončuje hru. Jinou možností je, že na moři zbývají posledních několik kusů neotočených karet. Poté hra pokračuje, dokud si na začátku svého tahu hráč nevytáhne z balíku karet posádky kartu, na které je počet dělových koulí vyšší/stejný, jako je počet neotočených karet moře. Hráč s největším počtem truhliček se stává vítězem. 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Monumental EN
Monumental EN
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 9 dnů

Nejnovější otázky

další >>

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas