Autor: mindlesSheep | 2.5.2016 | 0

YARRR! Dlouho jsme čekali až se někdo odváží k boji na otevřeném moři a toho blázna podle toho taky ztrestáme! Plavčíci, loďmistři! Připravte se na vylodění u nepřítele! Hrdinové! Víte co máte dělat, ukažte jim kdo je vládcem Sedmi moří! A nezapomeňte cestou sebrat všechno co se třpytí a zničit zbytek!

Rum & Bones jsou figurkovou hrou založenou na populárním principu MOBA her (DotA, League of Legends...). V této hře se hráči zmocní svých pirátských posádek složených jak ze slabších plavčíků a loďmistrů, tak i z unikátních a silných hrdinů, kteří vykonají většinu těžké práce. A jen jedna posádka může vládnout Sedmi mořím.

Ve hře každý z hráčů kontroluje svou loď, v případě některých frakcí je lodí i více a snaží se získat slávu a vyhrát buď dostatečným poškozením nepřátelské lodě anebo bojem s nevyzpytatelným Krakenem a Mořským Drakem.


Příprava hry:

Na začátku hry hráči rozestaví své lodi naproti sobě, spojí je lávkami, rozmístí na lodi důležité cíle, které musí uchránit před nepřítelem a zároveň nepřiteli zničit ty jeho. Každý z těchto cílů je ohodnocen 2 body, vítězem se stává hráč, který jako první získá 6 bodů. Navíc zničení nepřátelského nebo i neutrálního cíle odmění hráče do konce hry příjemným bonusem, jako je např. větší maximální zdraví hrdinů, větší limit karet nebo i silnější útoky všech hrdinů.

Další fází přípravy hry je výběr posádky. Ve hře je 5 rolí hrdinů a v každé posádce musí být právě jeden z každé kategorie, kterými jsou kapitán, střelec, „vejtaha“, kormidelník a surovec. Kapitán většinou funguje jako obránce na své lodi, střelec je přesný v útoku a útočí na dálku, vejtaha se snaží dostát svého jména a způsobuje nejvíc zranění. Kormidelník funguje jako přímá i nepřímá podpora ostatních a nakonec surovec je ten, kdo se nezlomí pod útoky nepřátel a ačkoliv není z nejsilnějších, tak s jeho rostoucími zraněními roste velmi výrazně jeho síla. Každá z frakcí má přístup ke svým unikátním hrdinům, nicméně je možné nahradit libovolného z nich (nebo i všechny) za žoldáky s jinými schopnostmi, pokud dodrží správné složení týmu.

Krom hrdinů má každý hráč k dispozici nemalou posádku skládající se z plavčíků a loďmistrů, kteří se každé kolo objeví v množstvím větším než malém na palubě lodi a pak bezmyšlenkovitě útočí a běží dopředu ničit cíle na nepřátelské lodi. Jejich likvidace je hlavním zdrojem zlaťáků, za které mohou hrdinové aktivovat své silnější schopnosti a zvětšit tak repertoár možností hráče. Další a poslední možností, jak ovlivnit průběh hry jsou karty přílivu. Každý hráč má 3 karty v ruce a na konci kola má možnost libovolný počet karet odhodit a poté si vždy dobere karty na maximum. Karty mají podmínku, kdy se hrají, buď jako posílení útoku, reakce na akce nepřítele, pomoc plavčíkům a loďmistrům anebo škození nepříteli. Některé z karet na sobě mají symbol krakena a jsou sice silnější, ale jejich zahrání značně urychluje příchod tohoto obřího mořského netvora, který zničí co mu přijde do cesty. K tomu všemu hráč, který zahrál více těchto symbolů, je při jeho příchodu ve velké nevýhodě a měl by být na pozoru.


Průběh hry:

Ve hře se střídají hráči po tazích a každý z těchto tahů je rozdělen na několik částí:

  1. Údržba hrdinů: Každý hrdina, který není nasazen na herním plánu dostane zlaťák, a pokud mají hrdinové žeton mrtvého muže, tak jej otočí/odhodí.
  2. Střelba z lodního děla: Tento speciální útok má neomezený dostřel, nemůže však poškodit cíle na nepřátelské lodi.
  3. Rozmístění posádky: Na každý ze tří nasazovacích žetonů hráč umístí dva plavčíky a dostane dva loďmistry, které umístí dle své libosti.
  4. Aktivace posádky: Plavčíci a loďmistři zaútočí, pokud můžou, a po útoku se všichni naráz jako jeden muž posunou dopředu směrem k nepřátelské lodi.
  5. Rozmístění hrdinů: Pokud hráč nemá nasazeny 3 hrdiny a zároveň nemá na žádném hrdinovi v zásobě žeton mrtvého muže, tak nasadí do hry hrdiny dle své volby.
  6. Aktivace hrdinů: Každý hrdina provede 3 akce, přičemž může provést jednu akci i vícekrát. Jedná se o akce:
    • Pohyb - hrdina se pohne až o dvě zóny, nikdy ale nesmí na políčko obsazené nepřítelem anebo na jeho žeton, který určuje místa nasazování jednotek.
    • Útok - každý hrdina má svůj unikátní útok se zvláštní schopností. Podle typu útoku hráč zaplatí zlaťáky (za základní útok se neplatí), hodí počtem kostek a určí, kolik kostek splnilo podmínku X+: tolik zranění rozdá na zónu, na kterou útočil. Zranění se rozdělí podle priorit cílů, prvně jsou zasaženi plavčíci, poté loďmistři. Pokud již není přítomen žádný z nich, jsou zasaženi hrdinové a až nakonec cíle na lodi. Zranění rozděluje útočník.
    • Pohyb lanovím lodi - tato speciální akce se provádí v rámci pohybu, je možno vykonat plný pohyb a pak jej prodloužit touto akcí. Hrdina se sešoupne na laně na protější loď, což je velmi bodrý, ale riskantní tah. Dovolí překonat velkou vzdálenost a přeskočit nepřáteli okupovaná políčka, kterými normálně nelze projít, ale je zde i možnost že spadne přes palubu a ztratí tak celé kolo. Tato šance roste se vzdáleností, o jakou se hrdina rozhodne projít.
  7.  Mořské příšery: Po hře hrdinů si hráč, který je na tahu, hodí dvěma kostkami a porovná hod s počtem symbolů krakena zahraných oběma hráči. Pokud je hod menší, kraken okamžitě přichází a útočí, pokud je součet větší, nic se neděje. V této fázi také útočí mořský drak, pokud je vyvolán.
  8. Dobrání karet přílivu: Poslední akcí hráče je odhození libovolného počtu karet přílivu a dobrání si nových na limit (3, v případě zničení nepřátelského kormidla 4).

 
Konec hry:

Hra končí ve chvíli, kdy jeden z hráčů získá 6 bodů a donutí tak nepřátelskou posádku vzdát se a uznat vítězovu převahu nad Sedmi moři.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas