Autor: Rukavička | 1.4.2016 | 0

Outer Rim: označení okrajové část vesmíru, místa častých střetů Telluriánů a Kalmiánů.

- Encyclopedia Britannica, 4035

Outer Rim je menší, rychlá, desková sci-fi hra pro 2 hráče, která k nám přichází od našich polských sousedů. I když hlavní slovo v této hře mají kostky, tak osud hráčů neřídí Štěstěna, ale do značné míry ji ve svých rukou drží sami hráči. Ti se coby kapitáni dvou válečných vesmírných lodí účastní bitvy, ve které stojí proti sobě.

Průběh hry:

Hra se odehrává na čtvercových polích, přesně vymezené kulaté výseči, části vesmíru. Hraje se na herní kola, dokud jeden z hráčů nevyhraje nebo partie neskončí remízou. Herní kolo se skládá ze tří fází:

  1. Fáze manévrování: Hráči pomocí žetonů manévrování skrytě plánují pohyb své lodi.
  2. Fáze plánování: Hráči pomocí kostek přidělí hodnoty štítům a dělům své lodě.
  3. Fáze palby: Proběhne vyhodnocení střetu, kdy se vesmírným lodím udělí žetony poškození.


Průběh střetu:

Vesmírné lodě se skládají ze tří částí (příď, střed, záď). Hráči v každém střetu vyberou vždy jeden sektor jako aktivní. Každý sektor má určité množství štítů a děl, na které se pokládají kostky. Má také celkové množství energie, které se rovná celkové sumě na kostkách, které hráči smí dle své volby přiřadit každému štítu nebo dělu. Aby hráči mohli kostku ve střetu použít, musí podhodit nebo hodem dorovnat hodnotu, kterou si na každé kostce nastavili. Pokud se jim to povede, položí si danou kostku před sebe. Nyní se kostky porovnají. Bez ohledu na nastavenou hodnotu, vždy jedna kostka štítu jedné lodě neguje jednu kostku děla soupeřící lodě. Pokud se stane, že zůstane některá kostka děla nevykryta štítem, pak udělí nepřátelské loďi tolik poškození, kolik byla její původní nastavená hodnota. Poškození snižuje hodnotu energie aktivního sektoru, tím se sníží i hodnota kostek, kterou hráči smí v daném sektoru kostkám přiřadit. Výsledek střetu mohou ovlivnit žetony modulů, které přináší do hry další jedinečné efekty.

Konec hry:

Hra končí buď vítězstvím, nebo remízou. Hráč zvítězí, pokud se mu podaří zničit dva sektory nepřátelské lodě. Zničí je tak, že do daného sektoru umístí tolik žetonů poškození, kolik je hodnota energie daného sektoru. Remíza nastane pokud nějaká loď obdrží alespoň jedno poškození a následně proběhnou dvě kola hned po sobě, kdy žádná loď nedostane zásah (poškození). Vzácně se mohou hráči v jednom kole vyřadit navzájem, pak se posoudí množství energie zbývajícího sektoru a v případě shody se též jedná o remízu.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas