Autor: Yedle | 31.3.2016 | 0

Zombicide: Black plague je kooperativní desková hra navazující na úspěšnou hororovou sérii Zombicide. Ze současnosti se ale příběh přesouvá do středověkého / fantasy světa, hrdinové tak masy oživlých mrtvol likvidují pomocí mečů, seker, kuší a kouzel. Novinkou je, že se hráči musí vypořádat také s nekromanty, kteří pravděpodobně za černým morem a zkázou světa stojí. Oproti svým předchůdcům má Black plague vylepšený systém střelby (prioritní terč již není váš kolega ve zbrani) a také přehlednější hrdinské destičky.


Příprava hry:

Ve hře je na výběr z deseti scénářů, které se liší velikostí herního plánu, délkou herní doby (od jedné hodiny do tří hodin) a také obtížností. Většina misí (kromě výuky) je navržena pro hru s šesti hrdiny (ne hráči). Hráči si je mezi sebou rozdělí, jak chtějí a náhodně určí, kdo bude hrát jako první. Každý hrdina má svou vlastní destičku s ukazatelem zkušeností a sloty, kam umisťuje karty výbavy. Podle scénáře se sestaví herní plán, namíchají karty a boj začíná.


Průběh hry:

Herní kolo se dělí na dvě fáze. Nejdříve tahy hrdinů a poté zombíků. Hráči provádějí se svými hrdiny akce. Na začátku mohou provést pouze tři, s narůstajícími zkušenostmi toho za kolo zvládnou víc. Akci lze (až na jednu výjimku) použít v jednom kole opakovaně. Hráč odehraje se všemi svými hrdiny akce a hraje další na řadě.

Akce:

  • Pohyb: hrdina se přesune ze zóny do zóny (z jednoho polička ulice na jiné, z místnosti do místnosti).
  • Útok: Podle použité zbraně (kouzla) hráč hodí určitým počtem kostek a zraní tolik cílů, kolik mu padlo úspěchů. Každá zbraň má dáno jak vysoké zranění jednomu cíli udělí – jedno zranění stačí na zabití běžného „chodce“, „běžce“ nebo nekromanta, k zabití „tlusťocha“ je potřeba zbraň s poškozením dva. Zranění je potřeba udělit najednou (nepřenáší se). Hráč si vybírá, které figurky útokem zblízka zabil. Střelecký útok a kouzlení mají trošku jiný průběh. Hráč si totiž nemůže přesně vybrat, na jaký cíl v zóně pálí. Nejdříve jdou k zemi chodci, poté tlusťoši a monstrozity (abomination), poté běžci a nakonec nekromant. Pokud má tedy hrdina například luk se zraněním jedna a na políčku, kam míří je chodec, tlusťoch a běžec a na kostkách mu padnou dva úspěchy, tak zabije pouze chodce, protože tlusťoch další zranění pokryje. V případě, že je v zóně i hrdina, tak každý neúspěch na kostce znamená zásah hrdiny. Za každého zabitého zombíka si hrdina přidá jeden bod zkušenosti, za monstrozitu pak pět. Když dostane na novou úroveň, otevře se mu nová dovednost.
  • Otevření dveří: Hráč opět použije zbraň a provede test, zda se mu otevření povede. Nehledě na to, jestli byl úspěšný, nebo neúspěšný, na své políčko přidá žeton hluku.
  • Obchod: Hrdinové na stejném poli si mohou vyměnit předměty a přeuspořádat si inventář.
  • Průzkum: Jednou za kolo může hrdina prohledat místnosti, kde se nachází. Vezme si kartu z balíku a předmět dá své postavě do volné ruky nebo batohu. Nutno podotknout, že při průzkumu nemusí najít nic a místo toho na něj může vyskočit zombík.
  • Sebrání úkolu mise: Hráč otočí žeton s červeným X a dle scénáře vyhodnotí, co se stane – získá zkušenosti, najde nekromanta, otevře zombie bránu, najde klíč atd.
  • Hluk: Na místo hrdiny se položí žeton hluku sloužící k odlákání pozornosti.
  • Přezbrojení: Hráč vezme zbraň z batohu a umístí ji hrdinovi do ruky, oblékne mu jiné brnění atd.

Zombie fáze:

Všichni zombíci se aktivují a pohnou se směrem k hrdinům, které vidí, nebo zamíří za místem s největším množstvím hluku (hrdina se počítá jako žeton hluku). Zombík na stejném poli jako hrdina zaútočí a zraní ho. Pokud má hrdina brnění nebo štít, má šanci se zranění ubránit. Mrtvý hrdina je vyřazen ze hry. Nekromanti sledují jediný cíl: utéct z mapy pryč. S jejich příchodem se totiž otevírá nová zombie brána, která se s jeho útěkem stane trvalá. Běžci mají dvě aktivace, všichni ostatní nemrtví jednu.

Po aktivaci všech nepřátel se objevují noví zombíci na každé vstupní bráně. Hráči táhnou karty z balíku a přidávají dané figurky na plán.


Konec hry:

Pokud hráči splní všechny podmínky vítězství stanovené scénářem, vyhrávají. Pokud všichni hrdinové zemřou, nebo uteče nekromant a na herním plánu je otevřených šest bran, hráči prohrávají.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas