Autor: Rukavička | 9.2.2016 | 0
Titanium Wars je karetní hra, ve které mezi sebou 3-4 hráči soupeří o planety s různě bohatými ložisky Titania. Titanium je nově objevený nerost, který má lidstvu propůjčit zvláštní schopnosti. Kdo první získá předem dané množství Titania, vyhrává hru.
Příprava hry:
- Na stůl se rozloží společná zásoba 18 různě početných balíčků karet. Ty se rozdělí do třech skupin po šesti. První skupina jsou jednotky, druhá vylepšení jednotek a třetí budovy, což jsou v podstatě vylepšení planet.
- Zamíchá se baliček karet planet. Karty planet jsou oboustranné. Na jedné straně je planeta se statistikou obsahující počet ložisek Titania, počet budov, kterými lze planetu vylepšit, a benefitem, který planeta trvale poskytuje tomu, kdo ji získá. Na straně druhé je efekt, který nějakým způsobem kladně i záporné postihuje jednoho i více hráčů.
- Hráči si vyberou jednu ze šesti frakcí, kterou budou zastupovat. Každá frakce má ve hře nějakou unikátní schopnost a příběh, který odhaluje její roli v konfliktu. Statistiky jsou pro všechny frakce totožné, ale platí to pouze v úvodu hry. Každá frakce, resp. její domovská planeta obsahuje čtyři budovy, kterými ji lze dle volby hráče vylepšit. Vybírat lze mezi produkcí, počtem jednotek, technologickou úrovní, množstvím taktiky apod. Tím se dosáhne určité asymetrie mezi hráči.
- Zamíchá se balíček Karet Taktiky. Karty taktiky v souboji určí, kterými jednotkami hráč může zaútočit a které jednotky soupeřů budou tímto útokem postiženy. Každý hráč získá tři karty taktiky.
Herní kolo:
Každé herní kolo se skládá ze čtyř kroků.
- Průzkum: Z balíčku planet se odhalí první karta, která se stane planetou, o kterou se dané kolo bojuje. V jednom kole se bojuje vždy jen o jednu planetu. Tím, že se sejme horní karta z balíčku karet, odhalí se rub karty planety, která je pod ní. Ta obsahuje efekt, který se v tomto kole vyřeší. Efekt může hráčům přinést kredity navíc, vylepšení jednotek, apod., nemusí se však stát vůbec nic.
- Produkce: Každý hráč získá tolik kreditů, kolik činí jeho produkce (resp. produkce planet, které vlastní).
- Nákup výbavy: Hráči současně nakupují ze společné zásoby jednotky, vylepšení a budovy, přičemž jsou omezeni kredity, které vlastní a statistikou své frakce, což může být např. technologická úroveň, počet jednotek, počet budov, které každá frakce může vlastnit. Tyto statistiky se v průběhu hry mění, obvykle k lepšímu. Důležité je kombinovat jednotky s kartami taktik tak, aby nakoupené jednotky bylo možné co nejefektivněji využít.
- Dobývání: Dobývání je kořením každého kola a jediným způsobem, jak vyhrát hru. Hráči nejprve určí, jestli se chtějí do konfliktu o aktuální planetu zapojit. Aby se hráč mohl konfliktu účastnit, musí vlastnit alespoň jednu ze tří jednotek, která má charakter vesmírné lodě a to i v případě, že neplánuje tuto loď v konfliktu použít. V tomto kroku mohou vzniknout celkem tři situace:
- Konfliktu se neúčastní žádný hráč -> karta planety se vrací naspod balíčku planet.
- Konfliktu se účastní pouze jeden hráč -> automaticky získává planetu.
- Konfliktu se účastní více hráčů -> musí se vyřešit konflikt dle následujícího postupu:
Každý hráč zapojený do konfliktu se rozhodne, kterou kartu taktiky použije. Naráz lze použít pouze jednu kartu taktiky. Ta obsahuje informaci, ke které jednotce se váže a jaké jednotky mohou být jejím útokem postiženy. Každá karta taktiky obsahuje také prioritu, ve které se budou jednotlivé karty vyhodnocovat (0-7). Díky tomu může být jednotka hráče poražena ještě před tím, než stihne útok opětovat, tedy než se dostane na řadu jeho karta taktiky.
Karta taktiky se vyřeší tak, že se sečte útočná síla uvedená na všech jednotkách patřící hráči, který kartu taktiky zahrál. Karta taktiky může tuto útočnou sílu ještě zdvojnásobit. Poté hráč dle své volby položí stejný počet žetonů poškození na ty jednotky svých soupeřů, které se účastní konfliktu a jsou uvedeny na kartě taktiky. Pokud některá jednotka obdrží množství poškození rovné se její obraně, je z konfliktu vyřazena a vrací se zpět do společné nabídky.
Po vyřešení karty taktiky každého hráče zapojeného do konfliktu se celý krok dobývání opakuje, dokud nezůstane v konfliktu jediný hráč, který planetu získá (popř. jsou vyřazení všichni a planeta se vrací naspod balíčku). Nakonec hráči zkontrolují počet ložisek Titánia, které vlastní a pokud nikdo nedosáhl limitu pro konec hry, začíná další kolo.
Konec hry:
Jakmile některý z hráčů ve fázi kontroly počtu ložisek Titania vlastní cílový počet ložisek (určený počtem hráčů ve hře a zvolenou délkou hry), hra končí a tento hráč se stává vítězem hry.
Sdílet s přáteli:
Komentáře
Zatím nebyl přidán žádný komentář...