Autor: Yedle | 16.12.2015 | 0

Ragnarok, tak jak byl předpovězen, je tu. Mnoho času nezbývá. Poslední klany statečných Vikingů pochodují ke stromu života, bájnému Yggdrasilu, aby zde naposledy prolily svou krev a dokázaly bohům, že jejich místo je zaslouženě po jejich boku ve Valhalle. Do boje! 

Ve hře Blood Rage se 2 – 4 hráči (s rozšířením maximálně 5) utkávají v nelítostném krvavém boji o slávu. Během tří věků (kol) budou vylepšovat svůj klan a snažit se nasbírat co nejvíce vítězných bodů, které se získávají primárně bojem. Výhra v mohutné bitvě na život a na smrt udělá na bohy dojem. Ale i ti, kteří statečně padnou, se dočkají ocenění. Jen záleží na tom, ke kterému bohu se přikloní. Dalším zdrojem bodů jsou úkoly s cílem ovládat určité provincie nebo naplnit Valhallu svými padlými. A v neposlední řadě se na konci každého věku některá provincie zhroutí a zanikne. Válečníci, kteří zde padnou, jsou opět odměněni slávou.


Příprava hry:

Hráči si zvolí klan (vlci, havrani, hadi, medvědi, s rozšířením pak ještě berani) a dostanou příslušné figurky, žetony a herní tablo ve své barvě.  Žeton slávy umístí na 0 a statistiky klanu do první pozice. Množství hněvu (rage) je na začátku hry 6. Na herní desku se umístí náhodně žetony drancování, Yggdrasil má svůj vlastní speciální žeton. Zamíchají se 3 balíčky božích darů a umístí na danou hromádku na počítadle věků. Pokud se hraje v jiném počtu než 4, musí se některé karty vyřadit (s rozšířením přidat). Z žetonů Ragnaroku se náhodně vyberou tři a umístí na počítadlo věků. Na herním plánu se opět speciálním žetonem označi provincie, která je první na řadě. Poté (opět v závislosti na počtu hráčú) některé provincie náhodně zasáhne Ragnarok a jsou zničeny ještě před začátkem hry.


Průběh hry:

  • Fáze božích darů

Z balíčku daného věku každý hráč dostane 8 karet (zbytek se vrátí do krabice). Následně probíhá draft. Hráč si vybere jednu kartu a položí si ji na své tablo lícem dolů. Zbytek balíčku pošle hráči po levici a od hráče po pravici dostane balíček jiný. Ve chvíli, kdy mají všichni vybráno 6 karet, draft končí a zbylé karty se vrátí do krabice.

  • Akční fáze

V akční fázi se hráči postupně střídají v tazích, v tahu smí hráč provést jednu z následujících akcí.

  1. Invaze: Hráč umístí jednotku ze zásoby na herní desku do provincie, kde je volná vesnice (v případě lodi do fjordu) a zaplatí rage v hodnotě síly jednotky. Výjimkou je vůdce, který má sílu 3, ale invaze je zadarmo. Stejnou schopnost mají i některá monstra. Yggdrasil nelze přímo napadnout.
  2. Pochod: Za jeden rage se přesunou všechny jednotky z jedné provincie do druhé. Lodě se nemohou přesouvat.
  3. Drancování: Nestojí rage. Hráč vyhlásí, že chce danou provincii vyplenit. Ostatní se pak v pořadí mohou ze sousedních provincií přidat vždy s jednou jednotkou, dokud není provincie plná nebo všichni nepasnou. Hráči, jejichž jednotky jsou v bitvě, vyberou jednu kartu z ruky a položí ji před sebe lícem dolů. Karty se odhalí najednou. Vyhodnotí se efekty karet a sečte bojová síla. Vítěz zničí všem soupeřům jejich jednotky a dostane body slávy podle úrovně sekyrek na svém tablu. V případě remízy všichni prohrají. Vítěz odhodí kartu, kterou v boji použil, ostatní si ji berou zpět do ruky. Pokud je vítězem iniciátor drancování, získává bonus provincie a otočí žeton na desce. Ve vydrancované provincii již válčit nelze.
  4. Upgrade: Hráč zaplatí hněvem cenu karty a položí ji na své tablo. Pokud se vylepšení týká jakékoliv jednotky, může s ní ihned provést invazi na herní plán zadarmo. Vylepšení se týká vůdců, válečníků, lodí, klanu nebo monster.
  5. Quest: Hráč položí lícem dolů kartu úkolu na své tablo. Nestojí rage.
  6. Pasování: Hráč se vzdá akce a sníží hodnotu rage na nulu. Již nemůže provádět žádné akce - ani ty nestojící rage. Může se ale nadále účastnit bitev, které odstartuje někdo jiný.

Fáze končí, když se vydrancují všechny dostupné provincie, nebo žádný hráč nemá rage.

  • Fáze odhození karet v ruce:

Na konci kola hráči zahodí všechny zbylé karty z ruky kromě jedné.

  • Fáze úkolů:

Vyhodnotí se úkoly - za splněné se rozdají vítězné body.

  • Fáze Ragnaroku:

Provincie, jejíž žeton leží na počítadle věků, je zničena a všechny jednotky v ní umírají. Hráč za každou takto zabitou jednotku dostává vítězné body uvedené na počítadlu věků. Na zničenou provincii se umístí žeton Ragnaroku a žeton drancování se odstraní ze hry. 

  • Fáze opuštění Valhally:

Všechny mrtvé jednotky se vracejí hráčům do jejich zásoby. Postavy na herním plánu zůstávají. Žetony drancování se otočí zpátky a hra se přesouvá do dalšího věku.


Konec hry:

Na konci třetího věku vyhrává hráč s nejvyšším počtem vítězných bodů.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas