Autor: Ondřej Podavka | 25.9.2024 | 0

Ve hře Deep Sea Adventure se hráči stávají skupinou potapěčů, pro kterou však ve společném rozpočtu nezbylo dost prostředků na více než jednu kyslíkovou láhev. Hráči se tak snaží ukořistit pod mořskou hladinou větší poklady než ostatní, musejí však pracovat se společnou zásobou kyslíku a postupovat tak, aby se zvládli se svojí kořistí vrátit na ponorku, než jim kyslík dojde. Návrat je však o to těžší, s čím více poklady se vracejí. Hráč, který si během hry naloví nejvíce bodů, se stane vítězem hry.

Příprava hry:

Hráči umístí na dosah všech hráčů ponorku se stupnicí zásoby kyslíku a na poslední pole umístí ukazatel. Poblíž rozmístí (nejlépe do klikaté řady) žetony pokladů, a to tak, aby nejblíže ponorce byly světlé žetony s jednou tečkou (a nejméně hodnotnými poklady), následované tmavšími žetony se dvěma, třemi a nakonec čtyřmi tečkami (a nejhodnotnějšími poklady). Každý hráč si vezme figurku zvolené barvy a začínající hráč dvě kostky, které mají na sobě pouze hodnoty 1‒3.

Průběh hry:

Hra trvá po tři kola, během nichž se hráči vždy potopí a pokusí vrátit na ponorku. Hráči se střídají v tazích, v každém z nich proběhnou následující kroky:

  1. Na stupnici kyslíku se posune ukazatel směrem k 0 o tolik polí, kolik hráč v tomto kole ukořistil pokladů.
  2. Hráč oznámí, zda bude pokračovat do větší hloubky, nebo se začne vracet k ponorce (jakmile se rozhodne pro návrat, tento krok v jeho tazích odpadá ‒ hráč se již musí pohybovat pouze vzhůru k ponorce).
  3. Hráč hodí oběma kostkami, sečte hodnoty na obou kostkách a od výsledku odečte číslo odpovídající počtu pokladů, které v tomto kole nalovil. Celkový výsledek určí, o kolik polí hráč posune svoji figurku.
  4. Hráč se rozhodne, jak naloží s žetonem, na němž jeho figurka ukončila pohyb. Pokud skončila na žetonu pokladu, může si jej vzít; v tom případě místo něj umístí prázdný žeton. Pokud figurka skončila na prázdném žetonu, může na jeho místo odložit jeden svůj poklad.

Kolo končí buď poté, co se všichni hráči vrátí se svými figurkami na ponorku, nebo na konci tahu, v němž je vyčerpána zásoba kyslíku. Hráči, kteří se nestihli vrátit, přijdou o poklady nalovené v tomto kole (příslušné žetony se umístí na konec řady žetonů pokladů), ale jinak pokračují dále ve hře. Prázdné žetony umístěné v právě skončeném kole se odstraní, čímž se zkrátí řada žetonů kořisti, ukazatel zásoby kyslíku se vrátí zpět na maximum a hráči pokračují druhým, popř. třetím kolem.

Konec hry:

Konec hry Deep Sea Adventure nastane po odehrání třetího kola. Hráči si sečtou hodnoty uvedené na jejich žetonech pokladů a hráč s nejvyšším počtem ukořistěných bodů se stává vítězem hry.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas