Autor: Zeus | 24.9.2024 | 0

Pán prstenů: Duel o Středozem je hra pro dva hráče, která mechanismy vychází ze 7 Divů Světa: Duel a je tematicky zasazena do světa J. R. R. Tolkiena. Jeden z hráčů při Duelu o Středozem převezme kontrolu nad svobodnými národy ve snaze zastavit Saurona v nastolení krutovlády nad celou Středozemí. Druhý hráč se naopak stane Sauronem a bude se snažit rozšířit svou moc z Mordoru i do zbytku světa.

Privátní: divider.800.webp

Příprava hry a popis hlavních herních prvků

Důležitým herním prvkem je mapa Středozemě rozdělená na 7 regionů, o které budou hráči soupeřit. Mapu hráči umístí do středu herní plochy a k ní si vezmou figurky svých pevností a jednotek. Právě ty budou umisťovat do regionů a tím získávat a udržovat svou nadvládu v nich.

Dále hráči rozloží stupnici putování s prstenem, která představuje cestu Froda a Sama až na Horu Osudu. Frodo začíná v polovině cesty a Sauronův Nazghůl na jejím úplném začátku. Frodo se musí dostat na konec (Horu Osudu) dříve, než ho naopak dostihne Nazghůl.

Díly lokacíDalším prvkem jsou žetony spojenectví šesti národů Středozemě. Tyto hráči rozdělí dle symbolů národů a poskládají do dobíracích komínků symbolem národa vzhůru. Na jejich druhé straně se nachází symboly různých bonusů pro hráče, který je získá.

7 dílů lokací se zamíchá a 3 náhodné z nich se vyloží lícem vzhůru, čímž vytvoří nabídku pro hráče. Tyto díly na sobě mají uvedenu cenu, kterou musí hráč zaplatit pro jeho získání a zahrání. A také region Středozemě, do kterého hráč může vyložit své jednotky či pevnost (kolik a čeho také uvádí symboly na dílech lokací).

Posledním podstatným prvkem jsou karty kapitol rozdělené do tří skupin (dle kapitol hry, kterých jsou právě tři). Ty hráči rozdělí, vytvoří z nich 3 balíčky a pro první kapitolu rozloží odpovídající balíček do tvaru uvedeného v pravidlech. Tento tvar je pro každou kapitolu jiný, některé karty jsou otočené vzhůru lícem, jiné rubem. Navíc se karty různě překrývají a hráči mají k dispozici pouze vždy ty karty, které nejsou žádnou jinou kartou blokované/překryté.

Privátní: divider.800.webp

Průběh hry

Partie hry je rozdělena na 3 kapitoly a v jejich rámci se hráči střídají v tazích. Hru vždy začíná hráč hrající za Saurona a ten (či ta), kdo je na tahu, si musí vybrat jednu ze dvou možných akcí:

  1. Vzít si kartu kapitoly – Hráč si může vzít kartu kapitoly z nabídky, která není blokovaná jinou touto kartou. Následně buď tuto kartu zahraje (zaplacením potřebných zdrojů si ji vyloží před sebe a získává její efekty – ty mohou být okamžité, nebo trvalé). Nebo tuto kartu odhodí, a tím získá tolik mincí, kolikátá kapitola právě probíhá (může být modifikováno jinými kartami).
  2. Vzít si díl lokace – podobně jako u karty kapitoly hráč musí zaplatit cenu tímto dílem lokace požadovanou. Tím ho získá a umístí si ho před sebe. Současně vyhodnotí jeho efekty, což je ovykle umístění figurky pevnosti a/nebo figurky jednotek na určitý region na mapě.

Privátní: beginning.2nd.chapter.webp

Karty kapitoly a některé jejich efekty

Karty kapitol jsou v šesti různých barvách, přičemž barva určuje, jaký vliv má karta na hru:

  • Šedé karty zvyšují hráči tzv. dovednosti pro další hru a hlavně tedy zdroje pro nákup karet v dalších tazích. Dovedností je pět (lest, síla, odvaha, vědomosti a velení) a platí pro celou další hru.
  • Žluté karty přináší další herní zdroj, kterým jsou mince, které ale v průběhu hry průběžně hráči utrácí.
  • Modré karty posouvají hrdiny (Froda a Sama nebo Nazghůla) po stupnici putování s prstenem. Karta uvádí, o kolik polí hrdina hráče postoupí.
  • Zelené karty posilují spojenectví s národy Středozemě. Když hráč získá 2 symboly stejného národa, může si vzít žeton spojenectví s daným národem (a ten hráči přináší další bonusy/zdroje).
  • Červené karty pomáhají hráči umisťovat své jednotky do regionů Středozemě.
  • Fialové karty (dostupné pouze ve 3. kapitole) pak mají různé efekty, jako přesuny jednotek mezi regiony Středozemě, nebo odstraňování jednotek protivníka a podobně.

Privátní: illustration.wide.1.webp

Boje na mapě Středozemě

Když se v libovolném okamžiku v jednom regionu mapy objeví jednotky obou hráčů, dojde k bitvě. V tom okamžiku každý z hráčů odstraní jednu svou jednotku (ne pevnost). A takto pokračují, dokud nezůstanou v regionu jednotky pouze jednoho hráče (nebo dojde k odstranění všech jednotek z regionu).

Konec kapitoly

Když si hráč vezme poslední kartu kapitoly, dojde k jejímu konci. V tu chvíli (a pokud nešlo o 3. kapitolu) hráči vezmou balíček karet pro následující kapitolu a rozloží je do tvaru určeného pravidly (opět se karty různě překrývají a některé jsou lícem vzhůru a jiné rubem). Také doplní nabídku 3 dílů lokací, pokud v ní nějaký díl/karta chybí. Boj o nadvládu nad Středozemí může pokračovat.

Privátní: divider.800.webp

Konec hry

Duel o Středozem končí v okamžiku, kdy nastave jedna z následujících situací:

  1. Frodo s prstenem dorazí na Horu Osudu -> vítězí hráč hrající za svobodné národy.
  2. Nazghůl dožene Froda s prstenem -> vítězí hráč hrající za Saurona.
  3. Některý z hráčů obsadil všech 7 regionů Středozemě (libovolnými kombinacemi jednotek a pevností) -> tento hráč se stává vítězem partie.
  4. Některý z hráčů získal podporu 6 národů Středozemě (podpora = získ symbolu národa většinou na zelených kartách kapitol, ale může být i na žetonu spojenectví) -> tento hráč vítězí.

Pokud k žádné této situaci nedojde před koncem 3. kapitoly hry, vyhrává hráč, který v tomto okamžiku ovládá více regionů Středozemě.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas