Autor: Ondřej Podavka | 29.7.2024 | 0

Ve hře Waffle Time si hráči připravují co nejchutnější vafli. Každé kolo hry si ji mohou ozdobit šlehačkou nebo ovocem, přičemž se snaží docílit zadaných uspořádání ovoce na vafli, což umožňuje zakápnout příslušné kousky ovoce javorovým sirupem; zároveň se hráči snaží splnit podmínky na kartách cílů. Za jejich splnění a za každý kousek ovoce politý sirupem získají na konci hry body. 

Příprava hry:

Hráči umístí na dosah všech desku nabídky, na niž rozmístí devět oboustranných žetonů přísad (šlehačka, ovoce, javorový sirup) a k okraji desky přiloží ukazatel pořadí tahů, na nějž rozmístí dřevěné disky své barvy. Dále hráči vyberou karty se zadáními pro všechny hráče; ty jsou ve hře dvou druhů: karty se vzorcem uspořádání určitého druhu ovoce – z těchto karet vyloží po jedné od každého druhu; a karty cílů – z nich hráči vyloží tři a na každou umístí žeton másla. Nakonec hráči připraví obecnou zásobu šlehačky, ovoce a sirupu a každý si vezme herní desku, představující vafli s mřížkou 5×5 a jednu z počátečních karet, podle níž na vafli rozmístí uvedené přísady. Tyto karty poté otočí na stranu s dávkovačem a umístí na ně šest kapek sirupu.

Průběh hry:

Hra trvá po osm kol, v každém hráči přicházejí na tah postupně dle pořadí disků hráčů na ukazateli pořadí tahů. Ve svém tahu hráč provede následující kroky: 

  1. Umístí svůj disk do volného výřezu na okraji desky nabídky a vezme si ze zásoby přísady znázorněné na prvních dvou žetonech příslušného řádku či sloupce nabídky.
  2. Tyto přísady umístí na dvě ortogonálně sousedící místa na své vafli.
  3. Pokud umístěním ovoce vznikne vzorec znázorněný na některé z karet, rozmístí na jednotlivé kousky ovoce kapky sirupu ze své karty s dávkovačem.
  4. Pokud splní některý z cílů, a to jako první ze všech hráčů, umístí na svoji vafli žeton másla z příslušné karty cíle (splnit cíl lze i poté, avšak již bez zisku másla). Cíle vyžadují buď určité rozmístění kapek sirupu, nebo určitý počet ovoce na vafli; každý cíl lze splnit pouze jednou.

Poté, co všichni hráči odehrají svůj tah, vrátí své disky na ukazatel pořadí tahů a připraví hru pro další kolo.

Konec hry:

Hra končí po odehrání osmi kol. Hráči obdrží body každé za ovoce se sirupem, za každou šlehačku s ovocem a sirupem, za žetony másla na své vafli, za splněné cíle a za případné využití veškerého sirupu z karty dávkovače. Hráč s nejvyšším celkovým počtem bodů se stane vítězem.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas