Autor: Kew | 3.4.2024 | 0

„Na toto území prozatím mravenčí nohy nevstoupily. A ty, které se pomaličku začínají vynořovat na druhé straně údolí, by se měly otočit čelem vzad a ve svém zájmu odpochodovat zase pryč!“

Marabunta je duelová roll & write hra založená na principu krájení koláče, ve které budou hráči soupeřit o lukrativní území, které by pomohlo v rozvoji jejich mravenčí kolonie.

 

Příprava hry

Hráči poskládají herní plán (mají na výběr ze dvou stran) a připojí k němu své soukromé hráčské desky (rovněž ty mají dvě strany pro vyváženost by oba hráči měli použít vždy stejnou stranu). Kromě toho každý hráč obdrží jednu mazací fixu. Doprostřed stolu se umístí zamíchaná hromádka bonusových destiček a šest kostek. Po určení začínajícího hráče může začít první kolo hry.

 

Průběh hry

Hra trvá předem neurčený počet kol. V každém kole vždy jeden hráč hodí všemi šesti kostkami a k nim otočí jednu destičku z hromádky. Takto vzniklou nabídku pak musí rozdělit na dvě libovolně obsáhlé části, které nabídne soupeři. Ten si z nich jednu vybere a zakreslí na společný plán a/nebo svou desku příslušné zisky. Poté může zakreslovat hráč, který nabídku vytvářel – ten samozřejmě použije obsah druhé části nabídky.

No, a to je vše… jakmile mají oba hotovo, role se vymění a kostkami hodí (a novou nabídku vytváří) pro změnu druhý hráč. Hra takto pokračuje, dokud není splněna jedna ze tří podmínek jejího konce.

Obsah nabídky a „body zájmu“:

Cílem hry je získávat převahu na společných územích 6 různých barev (každé z nich odpovídá 1 kostka příslušné barvy). Na kostce může padnout:

  • číslo, které hráč zakreslí do jednoho pole na území dané barvy. Na konci hry pak body za každé území získá hráč s nejvyšším součtem čísel v tomto území. A kolik bodů za něj získá? To záleží na tom, zda se mu podaří zapsat alespoň jedna
  • vlajka v barvě tohoto území – zpočátku má každé území pro každého z hráčů hodnotu 2 bodů, ale každá zapsaná vlajka v dané barvě přidává bod, pokud hráč nad územím získá převahu. Aby to nebylo tak snadné, musí pole, do nichž hráči zapisují čísla, navazovat (toto pravidlo je možné porušit některými zvláštními bonusy). Na každé kostce je rovněž číslo „0“, které ale nemá barvu, takže se dá využít na zápis do libovolného území. Posledním druhem symbolu, který může padnout na kostce, je
  • bedýnka – ta umožňuje vyškrtnout hráči na jeho desce jeden ze symbolů bedýnky. Hráčská deska obsahuje různé bonusy (které jsou také různě drahé co se týče počtu potřebných bedýnek), a jakmile hráč vyškrtá všechny bedýnky u bonusu, ihned vyhodnotí jeho efekt. Může pak zapisovat dodatečná čísla na plán, přímo získat vítězné body, některá pole zcela vyškrtnout (a vyřadit je tak pro oba hráče ze hry) nebo získat dortíky.

A dortíky jsou posledním klíčovým mechanismem hry: kromě toho, že jdou získat jako bonus z hráčské desky, se také povalují na herním plánu, a pokud zapíšete číslo do pole s dortíkem, zapíšete si jej na své desce. Čím víc jich nasbíráte, tím jsou hodnotnější (po překonání prvních „jalových“ pozic vám začnou přinášet vítězné body, jejichž počty se postupně zvyšují). A můžete se tedy zaměřit namísto na získávání převahy území na to, abyste bříška svých mravenců nacpali něčím sladkým.

Pro úplnost se sluší dodat, že výše zmíněné destičky přinášejí silnější varianty základních akcí.

 

Konec hry

Hra končí v kole, kdy je splněna alespoň jedna z těchto tří podmínek:

  • Některé z území je zcela zaplněno čísly
  • Některá z barev území již má plně obsazeny všechny pozice „vlajek“
  • Na plánu již není žádné prázdné pole s dortíkem

V tu chvíli hra končí (oba hráči ještě vyhodnotí jim přidělenou část nabídky), rozdělí se body za území a hráč s více body se stává tím nejžravějším mravencem.

 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas