Autor: Zeus | 23.1.2024 | 0

Privátní: mlem.cat.1a.webpV roce 2075 vládnou Zemi již nějakou dobu ti nejinteligentnější tvorové - kočky. A po ovládnutí Země se logicky jejich zrak obrací i dál, do vesmíru. Stejně jako lidé o století dříve, i kočky se pouští do závodu o jeho dobytí. Jen tentokrát bude ještě mazanější, plný různých úskoků, předoucích motorů i astronautů a také neslyšných explozí. Ve kterých tlapkách spočinou poklady Mléčné dráhy?

Ve hře MLEM: Vesmírná agentura se až pět hráčů vtělí do role předitele jedné z pěti kočičích agentur pro dobývání vesmíru. Budou do něj vysílat rakety s kočkonauty, kteří mají různé schopnosti, s cílem prozkoumat planety, měsíce a jiná zákoutí hlubin vesmíru. Kdo se dostane nejdále, získá pravděpodobně i nejvíce bodů a tím zvítězí. Jen pozor, kočkonautů je omezené množství a když dojdou, závod i hra končí.

Příprava hry

Středobodem hry je herní plán, který představuje vesmír a obsahuje hlavně cestu ze Země k blízkým i vzdáleným planetám, po které se budou pohybovat vyslané rakety s astronauty.

Hráči si rozeberou herní karty svých oblíbených vesmírných agentur a ke každé i 8 žetonů kočkonautů. Každý má odlišné schopnost,i jako například dvojení bodového zisku, když daný kočkonaut obsadí měsíc, jiný dělá to samé při obsazení planety. Další dokáže za určitých podmínek přistát na planetě i v případě nehody vesmírné lodi.

Privátní: mlem.game.webp

Ten, kdo bude začínat, si ještě před sebe vezme herní plán vesmírné rakety, její žeton a také všechny hrací kostky.

Případně ještě připraví další prvky pro různé herní varianty, které MLEM nabízí pokročilejším dobyvatelům vesmíru. 

Průběh hry

Samotná hra se skládá z vyslání maximálně 11 vesmírných expedic, přičemž po každé expedici se předá herní plán rakety dalšímu hráči po směru hodinových ručiček.

Privátní: mlem.cat.2a.webpExpedice samotná se skládá ze 2 fází.

1. Fáze startu

V této fázi každý hráč (počínaje prvním hráčem) umístí jednoho ze svých kočkonautů na herní plán rakety. První hráč jej umístí na první pole, čímž se stává kapitánem, který bude raketě velet při její cestě vesmírem. Další pak své kočkonauty umisťují postupně na další pole rakety.

Žeton rakety umístí na první pole na hlavním herním plánu.

2. Fáze letu

Předitel, jehož kočkonaut je kapitánem lodi (v průběhu letu se mohou měnit), vezme všechny dostupné kostky a hodí jimi. Na každém poli herního plánu je uvedeno, jaké hodnoty kostek je možné použít, a všechny ostatní se odloží stranou. Pokud nepadla povolená hodnota na jediné kostce, došlo k havárii a expedice končí (kočkonauty se ale povedlo zachránit a ti se vrací zpět hráčů na další expedice).

Kostky s povolenými hodnotami se rozdělí do skupin se stejnou hodnotou a kapitán se rozhodne, které skupiny použije pro další let (ale vždy se musí rozhodovat o celé skupině kostek). Všechny kostky využité pro let (s určitou výjimkou, viz pravidla) se ale odstraní ze hry a na další let zbyde kostek méně (a pravděpodobnost nehody rakety tak postupně narůstá).

Poté, co raketa popoletěla vesmírem, se hráči mohou rozhodnout své kočkonouty vylodit na poli, na kterém se raketa nachází. Vždy postupují dle pořadí kočkonautů v raketě počínaje jejím kapitánem. A když se tento vylodí, další kočkonaut v pořadí se po zbytek expedice (nebo do doby svého opuštění lodi) stává novým kapitánem.

A proč se z rakety vyloďovat? Samozřejmě pro slávu, suroviny a hedvábná klubíčka vlny (ne, ty ve hře nejsou, to je pouze básnické střevo autora popisku). Na herním plánu je několik druhů polí, kde lze získat body:

  1. Privátní: mlem.cat.3a.webpPole s měsíci - většinou obsahují více měsíců, přičemž kočkonauti postupně obsazují měsíce od měsíce s nejvíce body (tedy první kočkonaut, který se na daném poli vylodil, přinese své agentuře nejvíce bodů, další méně...).

  2. Pole s planetami - na planetách může být kočkonautů více a body se vyhodnocují až na konci hry. Nejvíce bodů získá na každé planetě agentura, která na planetu poslala nejvíce astronautů. Další v pořadí pak postupně méně.

  3. Pole hlubokého vesmíru (poslední pole na plánu) - když raketa dosáhne tohoto pole, získá kapitán své agentuře 7 bodů a další členové posádky pak po pěti bodech.

Když expedice skončí (dojde k nehodě, raketu opustí poslední kočkonaut nebo raketa doletí na poslední pole herního plánu), může začít nová s novou raketou a dalšími odvážnými kočkami. Pokud to tedy nebyla již 11. expedice (viz konec hry).

Konec hry

Partie hry MLEM končí, když nastane jedna ze dvou situací:

  • selže 11 expedice (a odpovídající žeton tak dosáhne posledního pole stupnice)
  • kterýkoli z předitelů agentur umístí na herní plán všech svých 8 kočkonautů (v této situaci hra končí po dohrání stávající expedice).

Po skončení hry si předitelé ještě dopočítají body získané z prozkoumaných planet (každá planeta má u sebe uveden bodový zisk pro 3 agentury, které mají na planetě nejvíce kočkonautů).

Předitel agentury s nejvíce body je nakonec povýšen na předitele známého vesmíru. 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas