Autor: Ondřej Podavka | 16.1.2024 | 0

Klofni rybku je rodinná hra využívající mechaniky push your luck a set collection. Hráči se v ní vydávají se svými tučňáky na lov do hlubin oceánu: čím větší hloubka, tím větší úlovek, ale také tím větší nebezpečí hrozící od predátorů. Kromě tučňáků hru tvoří žetony oceánu, které mají znázorněno na rubové straně, do které úrovně hlubiny patří, a na lícové straně „úlovek“: bubliny, kámen, potravu (v jedné ze tří barev) nebo predátora. Cílem hry je vytvořit co nejvíce sad z různých druhů co nejvýživnější potravy a získat tak nejvíce vítězných bodů. 

Příprava hry:

Hráči otočí lícem dolů žetony oceánu a rozmístí je na herní plochu dle hloubky, do které patří; poté odstraní určitý počet žetonů z každé hloubky. Každý hráč si vezme tři tučňáky zvolené barvy.

Průběh hry:

Hráč ve svém tahu vyšle jednoho tučňáka prozkoumat hlubinu (na začátku hry do nejmělčí úrovně). Na výběr má přitom jednu z následujících možností:

  • vybrat si jeden z již otočených dílků s kamenem či potravou a vynořit se s ním na hladinu;
  • otočit jeden dílek lícem vzhůru. Pokud se hráč rozhodne pro tuto variantu, odvíjí se další postup podle toho, zda se na právě otočeném žetonu nachází:
    • bubliny ‒ tučňák se ponoří do hlubší úrovně, kde má opět obě možnosti postupu;
    • kámen nebo potrava ‒ tučňák se může buď ponořit do hlubší úrovně, kde má opět obě možnosti postupu, nebo vynořit na hladinu se svým úlovkem: kámen lze využít v některém z příštích tahů (po odhození žetonu se může tučňák ponořit do libovolné hloubky), potravu si každý hráč postupně vykládá do jednotlivých sad se třemi různými typy potravy;
    • predátor ‒ tučňák je uvězněn a umístěn na žeton predátora. Při příštím ponoru s dalším tučňákem může hráč přeskočit úroveň hlubiny, v níž se nachází jeho uvězněný tučňák. Ve chvíli, kdy je takto jeho uvězněn třetí tučňák, vynoří se všichni tři na hladinu (jeden z nich spolu s jedním úlovkem z hlubiny, v níž byl uvězněn).

Vynořením tučňáka s úlovkem, resp. jeho uvězněním predátorem tah hráče končí.

Konec hry:

Konec hry je spuštěn ve chvíli, kdy některý z hráčů otočí lícem vzhůru poslední žeton v kterékoli hloubce. Hráči poté dokončí probíhající kolo a odehrají závěrečné kolo. Poté si hráči spočítají body za sady kořisti: za každou úplnou sadu si hráč připíše body uvedené na těchto žetonech, za každou neúplnou sadu si hráč připíše polovinu bodů. 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas