Autor: Hromotluk | 10.10.2023 | 0

Poklidné městečko Hawkins žije normálním životem. Je to zapadákov, jako každé jiné bezvýznamné maloměsto v USA. Jsou zrovna 80. léta 20. století a D&D je ve svých začátcích. Hellfire Club je název skupiny mladých kluků, kteří hrají tuto až démonizovanou hru. Co se však nestane. Jednou se jeden člen jejich uskupení nevrátí, když po hře projíždí takzvaným Temným hvozdem. Toto náhlé zmizení není jediná zvláštní událost v tomto městečku. Objevuje se podivná dívka, která si nic nepamatuje. Má s tím něco společného? Existuje nadřirozeno i mimo naši fantazii?
 
figurky
 
Jedná se o kooperativnivní tématickou hru, která vychází ze seriálu Stranger Things. Tomu jasně napodívá i její název Stranger Things: Obrácený svět. Hra jako taková pokrývá události první a druhé série (herní plán je oboustranný a každá strana slouží pro jednu sérii). Hra je řízena pomocí karet. 
 

Příprava hry:

Příprava hry je pro první i druhou sérii odlišná. Níže tedy uvádím pro příklad přípravu první série:
Rozložíme herní desku na stůl stranou první serie nahoru. Vezmeme si karty spojenců a scén (pro první sérii) a ty zamícháme. Následně vytvoříme balíčky scén a spojenců. Dále zamícháme karty předmětů a akcí. Opět vytvoříme dva balíčky a položíme je vedle herní desky (tak, abychom neviděli jejich hodnoty). Nyní zamícháme všechny číslované žetony a umístíme je stranou do zásoby. Ze zásoby žetonů náhodně vybereme sedm žetonů a přidáme je k žetonu demogorgona. Tyto žetony umístíme na herní plán na pozici Zachraňte Willa. Další uvedený počet žetonů umístíme na plánek. Umístíme na herní plán kartu spojence, Demogorgona a hlídku.
Každý hráč si vybere postavu a k ní její figurku, kartu a ukazatel strachu. Poté si lízne pět karet z akčního balíčku. Závěrem už jen umístíme figurku Jedenáctky na první pole příběhového ukazatele. 
 

Průběh hry:

Každý hráč má čtyři akce, jimiž jsou: pohyb, provedení akce, doplnění karet a odhalení scény. Akce se dále dělí na konfliktní a nekonfliktní. Nekonfliktní akce jsou, když postavě provedení akce nic nebrání. Konfliktní jsou tedy přesný opak. Hráč odehraje všechny své akce, než hraje další hráč. Hra má tři kola. 
 
  • Pohyb: posun postavy až o tolik míst, kolik jí umožňuje její pohyb. 
  • Provedení akce: postava provádí buď akci lokace, na které se nachází, nebo bojuje s nepřítelem na této lokaci. 
  • Doplnění karet v ruce: doplnění karet v ruce do počtu pěti. 
  • Odhalení scény: postupně se otáčí a řeší karty scény. Počet karet scény je pro každé kolo jiný. 

Konec hry:

Tím, že se jedná o kooperativní hru, tak buď všichni hráči vyhrají, nebo prohrají. Podmínky pro vítězství jsou různé pro první a druhou sérii. podmínky porážky jsou stejné pro obě dvě série, a to konkrétně:
 
Vítězství:
 
1. série zachránění Willa. Odebráním všech žetonů z pole Zachraňte Willa.
2. série první podmínka je stejná jako v první sérii. Druhá podmínka je uzavření brány. Tedy odebrání všech žetonů z pole Brána. 
 
Porážka:
 
1. Když jedna či více postav dosáhnou stavu, že jsou vyděšené.
2. Jedenácka se nachází na konci příběhového ukazatele a má dojít k zamíchání akčního balíčku. 
Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas