Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: RoBertino | 2.10.2023 | 0
Malá vesnička prožívá nečekané drama. Z chlívku jednoho z domů utekla koza a hodlá dírou v plotě utéci do pole, kde může zplanýrovat úrodu, nebo ještě hůře, napadnout někoho na ulici, což by mělo nemilou dohru u místního četnictva, MNV nebo na obecním úřadě (podle toho, kdy se kdo ke hře dostal). Je nutné bezpodmínečně a neprodleně zasáhnout!
Hra Utekla nám koza pro 2 - 6 hráčů se odehrává ve fiktivní malé vesničce. Cílem uprchlé kozy je utéci pronásledovatelům a dostat se do volné přírody, naháněči musí přinutit zvíře k návratu do chlívku, nebo mu alespoň znemožnit další pohyb. V případě dvou hráčů jeden táhne figurou kozy, další ostatními. V případě vyššího počtu (až do zmíněných šesti) může jeden z hráčů obsluhovat více postaviček.
Hra obsahuje šest figurek/postaviček, rozlišených barevnými podstavci - kozu (červený), dědečka (hnědý), babičku (zelený), vnučku (tmavě hnědý), vnuka (modrý) a psa (černý). Barevné rozlišení má význam pouze pro rozestavění na hracím plánu. Jednotlivé postavičky se postaví na kolečka odpovídající zbarvením jejich podstavečku. Hrací plán představuje vesničku s cestami, po nichž se hráči pohybují.
Figurky se následně rozestaví na odpovídající barevná kolečka. Koza se pohne jako první, poté následují ostatní postavičky v přesně daném pořadí (například dědeček-babička-vnučka-vnuk-pes). Pokud si hráči dohodnou jiné pořadí, musí tak učinit ještě před prvním tahem. Pořadí, v jakém se figurky pronásledovatelů kozy hýbou, je neměnné - nelze si navzájem dávat přednost. Táhnout v daném pořadí je nutné i v případě, že to pro pronásledovatele není výhodné. Pohyb je povolen všemi směry, dopředu i dozadu, ale vždy pouze o jedno pole a po vyznačené cestě, nelze tedy „proběhnout“ nějakou překážkou (například z modrého políčka na tmavohnědé). Kolečko, na něž hráč postoupí, musí být volné - na jednom tedy za žádných okolností nesmějí stát dva hráči. Figurky se rovněž nesmějí přeskakovat. Koza se pokouší využít situace, kdy si rodina bude navzájem překážet - platí pravidlo, že každá figurka musí učinit nějaký pohyb - nesmí zůstat stát. Pronásledovatelé se zase pokoušejí zatlačit kozu zpět na červené pole, odkud povede jediná možná cesta zpět do chlívku, případně jí znemožnit jakýkoli pohyb - pak je lapena a prohrává.
Hra tedy končí ve chvíli, kdy koze zbývá pouze krok z červného pole na zahradu u domku, odkud utekla, nebo pokud je na nějakém poli zablokována tak, že nemá šanci v dalším tahu jakéhokoli pohybu. Platí ovšem zásada, že pronásledovatelé musí vždy tah udělat, i kdyby tím otevřeli koze cestu k dalšímu úniku. Pokud se koza dostane na černé pole, podařil se jí útěk a pronásledovatelé jsou poraženi.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Bloodborne: Karetní hra
Akt. cena: 555 Kč
Končí za: 8 dnů