Autor: Glomerulus | 24.9.2023 | 0

Před několika tisíci lety to ve staré Mezopotámii vřelo mezi mnohými nomádskými kmeny. Tyto kmeny objevovaly nové neznámé oblasti, stavěly chýše a vytvářely svatá místa, aby mohli získat bájnou a vzácnou MANU...

Cílem hry Mesopotamia je doručit jako první všechny 4 oběti do velkého chrámu dříve, než ostatní, a tím se stát vítězem hry. Jak toho docílit? Nejprve musí hráč dostat do hry žetony obětí tím, že bude budovat chatrče a následně mít dostatek many na provedení oběti.

Příprava hry:

Každý hráč si vybere barvu, vezme si sadu dřevěných tokenů a stupnici many. Setup hry je rozdílný podle počtu hráčů, ve 4 se nevyřazuje nic, ve 2 a ve 3 hráčích se redukuje počet komponent. Hexagonální díly krajiny a hrací karty se dají doprostřed stolu a slouží jako zásoba.

Průběh hry:

Hra se hraje na kola, každé kolo se skládá ze 3 fází.

  • 1. fáze: pohyb členů kmene. Zde se rozlišuje buď pohyb na vedlejší typ krajiny, případně nabrání a přenesení zdrojů na jiné místo (dřevo a kámen), krádež zdrojů jinému hráči tím, že mám na hexagonu více figurek, postavení chrámu (když pak hráč přinese kámen do chrámu, získá za to 1 manu), přinesení oběti nebo objevení a položení nového hexagonu.
  • 2. fáze: provedení akce. a) postavení chatrče - maximálně 2 chatrče na 1 hexagonu, musí být přítomni 2 členové kmene a 1 dřevo, které se na to spotřebuje; b) vztyčení svatého místa - pomocí 2 členů kmene a 1 kamene, který se na to spotřebuje; c) růst populace - na hexagonu, kde jsou 2 členové kmene a chatrč přibyde nový člen kmene; d) líznutí si karty a tím získání požehnání od Marduka. To modifikuje hru.
  • 3. fáze: získání bodů many, které se vynese na stupnici many.

Konec hry:

Nastává po donesení a provedení 4 obětí v chrámu. Po postavení chatrče si hráč vezme jeden z žetonů obětin ze své zásoby a umístí ho lícem dolů pod postavenou chatrč. Tento žeton pak musí být členem kmene přenesen do chrámu, kde je teprve otočen lícem nahoru a v tu chvíli na něj hráč musí mít dostatek many, aby mohla být provedena oběť. Pokud dostatek nemá, žeton se vrací zpět. Důležité je tedy hlídat si ve hře jak množství many, tak přesun žetonů obětin k chrámu dříve, než ostatní.

Herní komponenty

41 hexagonálních dílů krajiny, 18 karet, 4 stupnice many, 4 figurky značící aktuální manu po utracení za oběť, 4 ploché figurky značící maximální nasbíranou manu, 20 žetonů chat (5 od každé ze 4 barev), 12 ukazatelů svatých míst (3 od každé barvy), 16 žetonů obětin (4 od každé barvy), 32 figurek kmenů (8 od každé barvy), 20 zdrojů dřeva, 20 zdrojů kamene, 1 přehled hry, 1 pravidla hry a 1 dřevěnou figurku chrámu.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas