Autor: Ondřej Podavka | 4.7.2022 | 0

Oheň pozřel vrchol hory Fudži.
Kouř změnil v noc den a proud lávy zářil noční tmou.
Otřesy zněly jako hromobití, popel se snášel jako déšť a řeky na úpatí hory zčervenaly.

volně dle Nihon Kiryaku k r. 800

 

V kooperativní hře Fuji se skupina dobrodruhů snaží společně uniknout proudu lávy tekoucímu ze stejnojmenné sopky, která se po staletích probrala ze spánku, a dostat se do bezpečí vesnice nedaleko hory dříve, než některého z hráčů dostihne smrtící láva nebo než padne vyčerpáním.

Příprava hry:

Každý hráč si vybere kartu postavy, sadu komponentů odpovídající barvy (figurku, zástěnu, žeton osudu, který umístí na kartu postavy, a ukazatel vytrvalosti) a kartu schopností. Dále hráči obdrží hrací kostky své barvy a karty vybavení v počtu uvedeném na kartě schopností.
Hráči si poté zvolí jednu z karet scénářů a dle pokynů na této kartě připraví herní plán z karty sopky a karet trosek, terénu a vesnice a umístí na určené karty žetony erupce a vybavení a své figurky. Vedle terénu umístí desku vytrvalosti, na jejíž první políčko hráči umístí své ukazatele vytrvalosti.
Nakonec si hráči zvolí úroveň obtížnosti (1 až 4).

Průběh hry:

Během hry se každý hráč snaží pohybovat svojí figurkou po terénu směrem k vesnici a uniknout postupující lávě. Pohyb je řízen hodem kostek, které mají vždy dvě stěny růžové, dvě modré a dvě žluté; na kartě terénu (resp. vesnice), kterou si hráč určí jako cílovou, je uvedeno, které kostky, resp. jejich výsledné hody jsou platné (např. žluté stěny kostek a hodnoty 4 libovolné barvy stěn). Pohyb však proběhne pouze za podmínky, že na platných kostkách hráče padne vyšší společný výsledek než na platných kostkách obou sousedních spoluhráčů.

Každé kolo má šest fází:

  1. Hod kostkami: Hráči hodí všemi kostkami za zástěnou tak, aby na ně spoluhráči neviděli.
  2. Plánování a karty vybavení: Hráči se (i na základě výsledku hodu kostkami) rozhodují, na kterou kartu terénu se budou chtít posunout, a na tuto kartu umístí svůj žeton osudu. Rovněž mohou použít svoji kartu vybavení, je-li na ní uvedeno „fáze 2“. Hráči spolu smějí v této fázi komunikovat.
  3. Přehození kostek: hráči smějí přehodit libovolné množství kostek, počet přehození je však limitovaný v závislosti na tom, o kolik karet terénu se chtějí hráči posunout.
  4. Karty vybavení: Hráči mohou použít svoji kartu vybavení, je-li na ní uvedeno „fáze 4“. Hráči spolu smějí v této fázi komunikovat.
  5. Pohyb a vytrvalost: Hráči odstraní zástěny, vyhodnotí výsledky na kostkách a při splnění podmínek provedou pohyb figurek. V případě, že hráč vstoupí na kartu, na níž se nachází žeton vybavení či erupce, vezme si novou kartu vybavení, resp. provedou dodatečnou erupci (viz následující fáze). Dále hráči posunou svůj žeton vytrvalosti v závislosti na rozdílu mezi jejich hodnotou pohybu (tj. součtem výsledků na platných kostkách) a nejvyšší hodnotou pohybu sousedních hráčů. Jestliže se žeton na desce vytrvalosti posune na políčko se symbolem zranění, vezme si hráč žeton zranění a umístí je na jedno z políček na kartě schopností. Od této chvíle pokračuje ve hře s příslušným omezením.
  6. Erupce: Hráči otočí všechny karty terénu sousedící s kartou lávy (v prvním kole je jí karta sopky). Tyto karty se stanou kartami lávy.

Uvedeným způsobem pohyb probíhá také, pokud hráč chce posunout svoji figurku po kartách vesnice.

Konec hry:

Hra končí okamžitou prohrou všech hráčů, jestliže hráči musí otočit na stranu lávy kartu, na níž stojí figurka hráče, nebo jestliže se žeton vytrvalosti některého hráče posune na poslední políčko na desce vytrvalosti.
Hráči vítězí, jestliže se všichni dostanou se svojí figurkou na karty vesnice.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas