Autor: martinsun | 20.5.2022 | 0

Na startu je náš žlutý jednorožec, musí zvítězit! Běž za vílami a dohodni se s nimi, ať použijí svůj prášek a zrychlí ho. Na fialového šampiona sešleme kouzlo temných chmur a vítězství je naše.

Ve hře Unicorn Fever se hráči stávají majiteli závodních jednorožců a zároveň náruživými sázkaři na jejich dostizích. Aby zvýšili šance na výhru jejich šampiona, domlouvají se s magickými bytostmi a sesílají (hrají) podporující nebo naopak škodící magické karty. Každé kolo dostihu probíhá ve třech fázích. Fáze přípravy před dostihem, samotného dostihu a vyhodnocení výsledků závodu. Za sázku na jednorožce, který vyhrál, získávají hráči zlato a slávu. Ten hráč, který má na konci hry nejvíce slávy, je vítězem.

Nakrmte je manou – příprava hry:

Doprostřed stolu se položí závodní plán – hlavní herní deska. Na něj se nachystají žetony akcí. Vyberou se dvě rasy magických bytostí, které budou v této hře, a s nimi bude možné uzavírat kontrakty. K dispozici jsou víly, čarodějky, trpaslíci, skřítci a goblini. Zamíchají se všechny magické karty a položí k hlavnímu plánu. Následně se zamíchají žetony šancí a položí se na stupnici závodu. Posledního jednorožce popadá závodní horečka, jeho karta je otočena na druhou stranu a on tím získává uvedenou výhodu.

Každý hráč obdrží dvacet zlatých a na desku se nachystají žetony sázek. Jsou zde sázky na první místo a sázky umístění na stupni vítězů.

Startovní výstřel a vše co mu předcházelo – průběh hry:

Hra se hraje na 4 kola a každé z nich má tři fáze.

1.       Fáze přípravná – v ní všichni hráči vykonají postupně jeden po druhém 3 akce. Hráč si vybere jednu z dostupných akcí na plánu a vykoná ji. Zároveň si vezme horní žeton dané akce. Většina akcí má tři žetony. Nejvrchnější žeton je nejsilnější a postupně síla dané akce slábne nebo je její zahrání dražší.

K dispozici jsou následující akce:

  • Zisk a hraní magických karet - hrají se rubem nahoru a odhalují se až těsně před závodem
  • Podepsání kontraktu - pomáhající karty s platností do konce celé hry
  • Sázka na koně - získání dané sázky
  • Zisk zlaťáků, slávy a žetonu prvního hráče

Kdykoliv v průběhu hry si může hráč vzít půjčku a získat tím zlato. Nicméně tuho půjčku musí na konci hry splatit, jinak si výrazně snižuje šanci na vítězství.

Jakmile všichni hráči zahrají 3 akce začíná fáze dostihu.

2.       Fáze dostihu

  1. Přesun žetonu prvního hráče
  2. Otočení všech magických karet - vyhodnocení pozitivních i negativních efektů karet
  3. Zamíchání všech pohybových karet
  4. Závod - běží se pomocí otáčení karet pohybu. Na každé kartě je udáno o kolik polí se daný jednorožec pohne. To je určeno jeho aktuální pozicí na stupnici závodu. Poté hodí první hráč kostkami sprintu, všichni jednorožci dané barvy se posunou o jedno pole. Podle toho, jak doběhnou jednorožci do cíle, jsou umísťováni na stupnici vítězů na herní desce.

Až doběhnou všichni jednorožci, nastává fáze vyhodnocení výsledků.

3.       Fáze vyhodnocení výsledků

  1. Vyplacení sázek - zisk zlaťáků a slávy podle druhu dané sázky, zisk odměny pro majitele vítězného jednorožce
  2. Platba daně za slávu - zaplatí zlato za všechnu doposud získanou slávu
  3. Aktualizace šancí na stupnici závodu - úprava pořadí jednorožců podle jejich umístění v aktuálním závodě
  4. Aktualizace závodní horečky - poslední jednorožec
  5. Odhalení nových karet kontraktů
  6. Posun žetonu závodu

Nechte je odpočinout – konec hry:

Hra končí okamžitě po dokončení 4. závodu. Hráči musí splatit všechny půjčky, které si v průběhu hry nabrali. Následně si spočítají všechny žetony slávy, které získali, a poté je určen vítěz celé hry. Tím je ten, kdo má nejvíce slávy a má nejméně půjček (žádnou nebo nejméně, pokud mají všichni hráči alespoň jednu půjčku).

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Offcanvas