Autor: Tomoko | 15.10.2024 | 7
Vydavatelství Albi spustilo prodej očekáváné novinky Voidfall od dvojice autorů Nigel Buckle a Dávid Turczi. Záhy po naskladnění však bylo zjištěno, že na pár kartách došlo k chybám v překladu, nicméně vydavatel již pracuje na nápravě a opravené karty nechá znovu vytisknout. O dostupnosti bude informovat. Opravené karty jsou již nyní k dispozici v elektronické podobě na stránkách vydavatele nebo zde v sekci Ke stažení.
Voidfall je komplexní strategická 4X eurohra s minimálním podílem náhody, která kombinuje strategické plánování, kontrolu oblastí a karetní mechaniky s důrazem na efektivní správu zdrojů a taktické rozhodování. Zasazená je svým tématem do vzdálené galaxie mocné říše Domineum, která po otevření meziprostorových trhlin do nitra Prázdnoty čelí nebezpečí v podobě prastaré kosmické bytosti zvané Zplozenec Prázdnoty, jenž se snaží celou galaxii pohltit. Hráči se převtělí do role vůdců posledních vzdorujících velkorodů, kteří se pokusí tuto galaktickou zhoubu vymýtit, aby zabránili pohlcení a celkovému úpadku do chaosu.
V průběhu tří cyklů se všichni snaží obnovit galaxii, získat zpět nakažené sektory a porazit Prázdnotu, přičemž hlavní mechanismy jsou zaměřeny na kontrolu oblastí, správu zdrojů a využívání sady karet priorit a rozhodnutí, jejichž efektivní využívání tvoří středobod celé hry. V jejich snažení se jim však snaží zabránit Zplozenec Prázdnoty se svými flotilami zmutovaných lodí a zhoubným vlivem postupně se šířícím po jejich hvězdných sektorech i hráčských deskách.
Každý cyklus má tři fáze: příprava, prioritizace, vyhodnocení a je vždy ovlivněn galaktickou událostí, jež ovlivňuje průběh celé partie a může zdržovat v rozvoji a postupu. Právě úspěšné a efektivní řešení těchto krizí je jedním z klíčových prvků pro minimalizování jejich dopadu.
Na začátku cyklu se hráči připravují tím, že aktualizují herní desky, nabídku technologií a událostí. Ve fázi priorit každý hráč vybírá jednu kartu priority z ruky, která určuje jeho akce v daném kole a umožňuje i využití speciálních efektů technologií a sektorů, které ovládá. Při zahrání každé priority si hráč vybere dvě ze tří akcí, které umožňují vyvíjet a vylepšovat technologie, postupovat na unikátních rodových civilizačních stupnicích, spravovat infrastrukturu, populaci a produkci svých sektorů, využívat vlastní strategie k získání vlivu, manipulovat a likvidovat vesmírnou zhoubu nebo dobývat nové državy až s pěti různými druhy flotil kosmických lodí.
Vesmírné bitvy lze svádět se zkaženými silami Zplozence Prázdnoty nebo s ostatními hráči, přičemž boje jsou zde plně deterministické a dají se předem propočítat. Zvítězí v nich ten, kdo zvolí účinnou strategii, pečlivou přípravu a podaří se mu přelstít soupeře. Důležitou roli zde také hraje systém technologií, které všichni získávají a rozvíjejí během partie. Tyto technologie hráčům poskytují nové schopnosti, jako jsou silnější lodě, efektivnější produkce zdrojů nebo lepší bojové možnosti.
Hlavním cílem hry je získat co nejvíce bodů vlivu, které se udělují za kontrolu sektorů, úspěšné boje a plnění úkolů na kartách agend. Hráč, který po třech cyklech nasbírá nejvíce vlivu, vyhrává.
Hra se dá hrát nejen kompetitivně, ale i kooperativně nebo sólo a je určena pro 1 až 4 hráče od 12 let s herní dobou okolo 50 minut na jednoho hráče.
Jen 50 minut na hráče? Bych čekal víc, jak to na mě působilo z různých dojmů. Ale zase jestli jen samotný setup zabere klidně i půl hodiny, co jsem slyšel a četl, tak to je pro mě bohužel passé, ač mě to láká mechanicky, tematicky i vizuálně. Ale jen pro sólo to mít doma asi smysl nemá, když bych to vytáhl jen jednou za čas.
_____________________________________________
· šéfredaktor aktualit, schvalování a správa videí
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
Ja som hru objednal, kedže v zbierke ešte nemám hru s takou vysokou komplexitou a veľmi sa na ňu teším. Áno, setup môze trvať 30 - 60 min, ale myslím si a aj vyjadrenia niektorých hracov , ktorý už hru hrali je, že herný zážitok vám to viacnásobne vynahradí.
@Jonash 50 minut jsem setupoval i Frostpunk :D. A ten byl vyloženě vhodný primárně na solo. Ale souhlas, že kdybych to měl hrát solo, tak je pro mě takovýhle setup taky překážka.
---
Time Slug Studio
@Bedikk To je pro mě děsivá představa. I 30 minut setupu je moc, i 20. Tím, že mám čas na hraní vždy až později večer, když jde malá spát, tak setup a herní doba jsou pro mě jedním z nejdůležitějších kritérií.
Letos mám úplně nejradši hry, co jsou nachystané za max. cca 7–8 minut a gameplay mám za sebou do hodiny: 51st State, Piráti z Maracaiba, Dorfromantik. A max. jsem schopný pravidelněji dávat Duchy ostrova (10 min setup + 50–100 minut hraní, dle toho, jak mi to [ne]jde :)).
Být sám, bez rodiny, tak hru beru hned i přes vyšší než standardní cenovku. Takhle budu mít problém i více zahrát rozšíření pro Gaia Project, na které se velmi těším. Bohužel.
_____________________________________________
· šéfredaktor aktualit, schvalování a správa videí
· mám deskoherní IG kanál www.instagram.com/solo_boardgaming
Kamigami Battles: Avatars of Cosmic Fire
Akt. cena: 300 Kč
Končí za: 2 dny