Autor: Zeus | 27.12.2021 | 0

Kroniky Avelu jsou kooperativní hrou pro 1-4 hráče. Ti ve hře představují hrdiny, jejichž úděl je zachránit svět Avelu před Bestií, která se objeví při blížícím se východu Černého měsíce. Podaří se jim společným úsilím připravit na příchod Bestie a následně ji porazit? Nebo společné padnou a Bestie přemění Avel v temnou a bezútěšnou krajinu?

Příprava hry:

Na herní plochu umístěte počítadlo času/měsíce. Ukazatel fáze měsíce (= astroláb) umístěte dle počtu hráčů na startovní políčko. Do středu počítadla položte mapový dílek hradu Avel a sousedící startovní dílky mapy, které jako jediné začínají při hře otočené svým lícem nahoru (a hrdinové tedy ví, co je na daném místě mapy čeká). Další dílky mapy již rozmístí náhodně lícem dolů tak, aby netušili, co v dané lokalitě je.

Podle toho, jak těžkou hru chcete hrát, umístěte zvolený žeton kráteru (úrovně obtížnosti 1-3) na vyhrazené místo mapy. Tento žeton určuje, kam při východu Černého měsíce dopadne jeho úlomek a odkud z kráteru vyrazí Bestie směrem k hradu Avel.

Zamíchejte rovněž žetony malých i velkých příšer a vytvořte z nich „balíčky“ žetonů. 3 malé příšery se pak umístí hned od začátku na určité díly mapy.

Žetony malé i velké příšery

Hráči si také rozeberou jednotlivé hrdiny a připraví si jejich desky s žetony životů (pojmenované  „houževnatost“), zlaťáky, vybavením a tak dále. Všichni hrdinové začínají své putování na hradě.

Průběh hry:

Při hře se hráči střídají v tazích a vždy, když odehrají všichni hráči svůj tah (a skončí tak herní kolo), posune se astroláb (viz příprava hry) o jedno pole ukazatele času dále.

Ve svém tahu má každý hrdina právě 2 akce, které může použít na:

  • Pohyb - Hrdina se posune na sousední dílek mapy (přičemž neobjevený dílek objeví a otočí lícem nahoru). Na některých dílkách jsou i symboly zkratek a je tam možné se pohybovat přes mapu rychleji.
  • Souboj - Při souboji bude hráč po levici reprezentovat příšeru a bude házet tolika kostkami, kolik má žeton příšery na sobě uvedeno (kostky jsou 2 typů - silnější černé, slabší purpurové). Každý hrdina pak má v základu 2 zelené kostky a různé vybavení umožní přidat další kostky různých barev pro zvýšení pravděpodobnosti úspěšného střetu s příšerou. Velké příšery mají navíc speciální vlastnosti, které mohou souboj nepříjemně zkomplikovat. Pokud hrdina příšeru přemůže, může se těšit na různé odměny od zlaťáků, přes nové vybavení nebo i vylepšení vybavení.
  • Využití akce dílku mapy - Každý dílek mapy nabízí nějakou speciální akci, jako například Tržiště nabízející obchodování s vybavením, nebo Kamenolom, který umožní lépe opevnit hrad před útokem Bestie. Lokalit je výrazně více a akce se liší.
  • Odpočinek - Ten hrdinovi umožní vyléčit si 2 žetony houževnatosti.

V okamžiku, kdy astroláb dosáhne posledního políčka ukazatele času, dopadne do místa kráteru úlomek Černého měsíce a na daném poli se objeví Bestie. Ta v této fázi hry zahájí svou cestu k hradu a spolu s ní vyrazí i všechny ostatní příšery, které se nachází na herní mapě.

Příšera je na světě

Hra pokračuje dále jako doposud s jediným rozdílem. Na konci herního kola hráči neposouvají astroláb na ukazateli času, ale posouvají všechny příšery (vč. Bestie) o jedno pole blíže k hradu.

Konec hry:

Hráči zvítězí v případě, že porazí všechny příšery z herního plánu dříve, než se libovolná z nich dostane do hradu Avelu.

V případě, že jakákoli (ne tedy nutně Bestie) příšera, dojde až na pole hradu, hráči bohužel prohrávají a do Kroniky Avelu již nezůstane nikdo, kdo by zapsal další kapitolu.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Hra o trůny: Železný trůn
Hra o trůny: Železný trůn
Akt. cena: 350 Kč
Končí za: 3 dny

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas