Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Autor: Pizin | 4.7.2021 | 0
Celosvětový boj za svobodu: 1776-1917
Vžijte se do role typického nevolníka 18. století, oběti námezdního otroctví: výsledky vaší práce právoplatně náleží místnímu pánovi, jste kupováni a prodáváni společně s půdou a je vám právně odepřena možnost pracovat jinde než v zemědělství. Možná si užíváte drobných ekonomických svobod: Máte pro sebe jeden den v týdnu nebo pobíráte nízkou mzdu. Ale určitě nemáte takovou svobodu, která by vám umožnila odejít. V případě vašeho útěku, třeba s cílem najít si ve městě práci, vám po dopadení hrozí ocejchování a návrat v řetězech. Zhruba 90% světové populace je na tom stejně jako vy, jsou zotročení na plantážích nebo v harémech Osmanské říše, Ruska, Číny, Indie, Japonska, Egypta, Mali, Zanzibaru, Konga, jihu Spojených států amerických, Mexika, Brazílie nebo Karibiku. Otroctví se však neomezovalo pouze na vzdělané civilizace: náčelníci si běžně brali otroky z kmenových společenství zemí Nového světa, Afriky, centrální Asie a Nového Zélandu.
Teď si představte, že jste anglickým džentlmenem žijícím ve stejných časech, v dobách osvícenství. Možná jste slyšeli o Lockově Listině práv. Pokud jste tímto učením nadšeni a začínáte se zabývat etickou otázkou otroctví, budete jedněmi z prvních v dějinách, kdo tak učiní. Neúnavné úsilí abolicionistů nakonec vyvrcholilo britským zákazem obchodu s otroky roku 1808. Británie zrušila otroctví v letech 1833-43. Následně se aktivisté rozhodli ukončit otroctví po celém světě, v případě nutnosti se zbraní v ruce. Po celá desetiletí byla v tomto jednání Británie osamocená, avšak protiotrokářské hnutí nakonec pohnulo svědomím západních civilizací.
Pax Emancipation je karetní hra, která umožňuje znovu zažít fascinující boj za svobodu a práva jednotlivce. Jeden až tři hráči představují jednu z trojice abolicionistických institucí, které se počátkem 18. století spojily s cílem ukončit otroctví po celém světě - britský parlament (červený), evangelikálové (bílý) a filantropové (zelený). Hráči se snaží potopit otrokářské lodě, základají misie, obchodní stanice a kolonie v cizích zemích, kde osvobozují otroky, zakládají podzemní železnice, instituci otroctví se snaží porazit morálně i právně v soudních síních a podněcují vzpoury otroků a revoluce.
Na stůl se vyloží mapa světa z 2x5 karet. Na ni se umístí úvodní správci a propuštěnci. Do každé sféry se umístí odpovídající žetony bariér a pirátských lodí. Každý z hráčů si vezme svoji finanční desku a do tří přihrádek (kapitálu, majetku a dluhu) umístí vyznačený počet svých finančních agentů. Náhodně se vybere 16 (nebo 22 při hře tří hráčů) karet západních ideí a šest se jich vyloží pod sebe do nabídky. Stejně se to provede s kartami východních ideí. Do blízkosti plánu se umístí karty Listiny práv a Obecné vůle, stejně jako 10 karet revolucí.
Hráči provádí své tahy v pořadí červený, zelený a bílý. Výhodou červeného hráče je možnost instalovat námořní agenty a provádět bonusové námořní operace. Zelený může umisťovat agenty z libovolné části finanční desky a bílé jmenuje správce zadarmo. Některé akce a operace je třeba zaplatit a jeden díl zlata je generován pohybem agenta na finanční desce o jednu přihrádku níže. Agenti se z desky umísťují vždy v nejvrchnější přihrádky (zelený může odkudkoliv).
Akční fáze - lze provést až dvě akce:
Fáze operací - s každou syndikací nebo revolucionářem lze provést jednu z operací uvedených na pravé straně karty. Po provedení akce nebo syndikace se symbolem slona se přesune figurka slona do daného přístavu a další sloní akce a operace lze provádět jen tam.
Fáze slona - Hráč hodí jednou kostkou. Pokud nebyla v tomto tahu odstraněna nějaká karta z nabídky, odstraní se tolikátá karta v levém sloupci. Pokud má však na sobě šipku kulturního prolínání, přesune se do pravého sloupce a vyřadí kartu na tomto místě. Pokud se slon nepřesunul v tomto tahu, přesune se o počet sfér rovný výsledku hodu.
Hody na nenávist a pogromy - Hráč hodí tolika kostkami, kolik je volných míst v přístavu se slonem (tedy 1 až 4). Hozená čísla porovná s čísly na překážkách v této sféře. Může tak dojít k zabíjení figurek dané barvy, umístění disku anarchie nebo ke ztrátě peněz nebo obchodní lodi. Zabití propuštěnci a správci zapříčiňují vznik disidentů. Pokud by sféře byly více než dva disky anarchie, další se přelévají do sousedních sfér. Na pogrom se hází jednou kostkou ve všech sférách, kde jsou dva disky anarchie. Výsledek zmasakruje figurku dané barvy nebo přidá další disk anarchie.
Revoluční fáze - Revoluce propukne v každé sféře, kde je aspoň jedna anarchie a disident. Karta revoluce nahradí kartu s nejnižším číslem buřiče v odpovídajícím sloupci nabídky. Barva revoluce odpovídá převažující barvě disidentů. Pokud byl ve sféře plný počet disidentů a všichni byli stejné barvy, tak si tam daný hráč přidá revolucionáře ze zásoby jako lidového hrdinu.
Následně se nabídka karet se posune dolů a doplní se nové karty.
Hráči prohrají, pokud je kdykoliv v průběhu hry na mapě všech 18 disků anarchie. Jinak hra končí v okamžiku, když ve fázi obnovení nabídky není možné doplnit další karty. Jednotliví hráči si zkontrolují, zda se se jim podařilo předejít kontraosvícenstní. Červený hráč potřebuje mít na mapě stejně nebo více svých správců a námořních agentů než otrokářů, zelený potřebuje, aby na mapě zůstalo 25 překážek a méně, a bílý potřebuje, aby na mapě bylo alespoň 15 propuštěnců.
Následuje závěrečné bodování dle pravidel.
Zatím nebyl přidán žádný komentář...
Děkujeme, že alespoň zvážíte přestat blokovat reklamy na Zatrolených hrách.
Je to náš hlavní zdroj příjmů, ze kterých financujeme provoz Zatrolených her.
Trias
Akt. cena: 65 Kč
Končí za: 1 den