Autor: Zeus | 30.3.2024 | 0

Mezi hladkým přistáním, adrenalinovým zážitkem nebo dokonce katastrofou často stojí pouze pilot a jeho věrný pobočník kopilot. Právě jejich rolí se ve hře Sky Team zhostí dva hráči, jejichž cílem v této plně kooperativní hře je dovést letadlo bezpečně do jednoho ze vzdušných přístavů. Ale k tomu potřebují perfektní sladění, komunikaci a možná také trochu štěstí při hodech kostkami.

Příprava hry

Celá hra se bude točit kolem herního plánu představujícího přístrojovou desku, která má několik různých ukazatelů, jako například tah motorů, náklon letadla, vysunutí klapek, zapojení brzd, radiostanici pro komunikaci s řídící věží a také políčka pro uvařenou kávu.

Hráči si vezmou své zástěny a každý také své 4 kostky (pilot modrou zástěnu a modré kostky, kopilot pak oranžové).

Do přístrojové desky hráči umístí ukazatel výšky na hodnotě 6000 stop, který slouží také pro měření kol (každé herní kolo znamená klesnutí letadla o 1000 stop a posun tohoto ukazatele o jedno pole).

A dále pak ukazatel přiblížení letadla k cílovému letišti  – i ten na jeho první pole s obláčky. Na tomto ukazateli mohou být na některých jeho polích symboly letadel, a tedy na každé takové pole hráči umístí odpovídající počet figurek letadel. Ty představují další posádky, které se snaží přistát na stejném letišti a bude potřeba se jim vyhnout pomocí komunikace s řídíci věží.

Privátní: game.webp

Ještě se nastaví pár ukazatelů nastavení letadla (všechny klapky do polohy zavřeno, všechny žetony podvozu do zasunuto, značky aerodynamiky na úvodní políčka atp.)

Průběh hry

Samotná hra se odehrává v sedmi kolech, přičemž každé kolo má 3 fáze:

  1. Dohoda na strategii a hod kostkami - V této části se hráči musí domluvit na strategii nadcházejícího kola. Měli by se domluvit, že se chtějí například zbavit jiného přistávajícího letadla nebo se přiblížit k letišti nejvyšší rychlostí (= postoupit o 2 pole přiblížení), srovnat náklon či třeba vysunout podvozek. Nesmí se při domlouvání bavit o kostkách, jejich hodnotách a jejich využívání.
    Následně hodí kostkami a od tohoto hodu se již do konce kola nesmí nijak radit a navzájem komunikovat.
  2. Rozmisťování kostek - V této fázi se hráči střídají a vždy umístí jednu svoji kostku na vybrané pole na přístrojové desce letadla. Záludnost je v tom, že většina polí má různá omezení. Například klapky smí ovládat pouze kopilot (jejich pole pro kostky má pouze oranžovou barvu) a naopak brzdy zase pouze pilot (jejich pole jsou pouze modré). Hodně polí má také uvedenou hodnotu a na taková lze umisťovat pouze kostky, na kterých daná hodnota padla (například aktivace brzd).
  3. Konec kola - V této fázi letadlo vždy klesne o 1000 stop a tedy dojde k posunu ukazatele výšky o jedno pole dále. Pokud tento ukazatel ukazuje dosednutí, nastal konec hry a vyhodnotí se snažení hráčů. Pokud je letadlo stále ještě ve vzduchu, začíná další kolo.

Výběr akcí, které musí pilot s kopilotem v každém kole zvažovat a využívat:

  • Motory - když oba hráči umístí své kostky na motory, tak se vyhodnotí jejich součet a podle výsledku a nastavení aerodinamiky letadla (ovlivňují ho vysunutí klapek) se může letadlo posunout o 0-2 pole přiblížení k letišti. Ale pozor, pokud při tom „přeletíte“ pole, na kterém je další letadlo, tak dojde ke kolizi a hra ihned končí.
  • Náklon - když oba hráči umístí své kostky, tak vyhodnotí jejich rozdíl a podle výsledku se letadlo nahne o daný počet „stupňů“ na stranu kostky s vyšší hodnotou. Pokud dosáhne hraničního náklonu, letadlo spadne do vývrtky a následně i na zem. Čímž hra ihned končí.
  • Klapky (pouze kopilot) - zvyšují aerodynamický odpor letadla (a tedy ho zpomalují), ale pro úspěšné přistání musí být všechny vysunuty.
  • Podvozek (pouze pilot) - podobně jako klapky zvyšují aerodynamický odpor letadla a pro přistání je potřeba mít podvozek plně vysunut.
  • Radiostanice (oba) - umístění kostky na tato pole umožní odstranit z ukazatele přiblížení jednu figurku letadla. Hodnota kostku určuje pole, ze kterého letadlo hráči odstraní (1 = první pole ukazatele, 2 = druhé, ...).
  • Brzdy (pouze pilot) - postupně dochází ke zvyšování účinnosti brzd, které v posledním kole rozhodnou o tom, zda letadlo zabrzdí včas nebo přejede dráhu a z hladkého přistání se stane katastrofa.
  • Soustředění / káva (oba) - umístěním kostky na toto polo umožní v dalších kolech využít žeton kávy pro úpravu hodnoty kostky o 1 (přičíst i odečíst). Hráči mohou touto akcí nakumulovat maximálně 3 kávy.

Privátní: game.top.view.webp

Konec hry

Přistávací manévr končí po 7. kole (pokud tedy nedojde v dřívějším kole ke katastrofě typu pádu do vývrtky), na jehož konci by letadlo mělo bezpečně sedět na zemi s plně vysunutým podvozkem, otevřenými klapkami, v horizontální poloze, nulovou rychlostí a hlavně vypitým kafem. Pokud hráči splní všechny tyto podmínky (kafe tedy mohou vypít i později, to podmínka vítězství není :-), úspěšně přistáli a mohou si vychutnat potlesk cestujících. 

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Kyvadlo
Kyvadlo
Akt. cena: 25 €
Končí za: 12 dnů

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas