Autor: Zeus | 12.9.2022 | 0

Na Kanárských ostrovech v 15. století již po staletí žijí kmeny Imazighen. Jejich poklidné soužití ovlivňované vrtochy dvou božstev Acoran (bůh země) a Moneiba (bohyně moře) má ale již brzy narušit i dobyvačné tažení conquistadorů. Podaří se kmenům uspokojit potřeby jejich božstev? Podaří se jim odolat krvežíznivým dobyvatelům? A zvládnou to díky spolupráci, nebo se jeden z kmenů stane přemožitelem ostatních? 

Ve hře Tindaya se hráči stanou vůdci jednoho z devíti kmenů Imazighen. Každý z kmenů má jinou „zvláštní“ schopnost a styl hry se tak do určité míry odlišuje. A v závislosti na volbě hry (kooperativní, nebo kompetitivní) budou sledovat trochu jiné cíle:

  • V kooperativním módu budou úzce spolupracovat a jejich společným cílem je splnit podmínky pro přežití.
  • V kompetitivním módu musí také spolupracovat, aby přežili nájez conquistadorů, ale vítězem hry (pokud tedy nezvítězí conquistadoři) se stane ten hráč, který v průběhu hry posbírá nejvíce bodů solidarity v průběhu hry.

Privátní: delimeter.png

Příprava hry:

Prvním krokem je vytvoření herního plánu, který se skládá z osmi oboustranných základních desek představujících moře. Na jedné straně je aktivní sopka (červená strana) a na druhé pak sopka dřímající (černá strana). Čím více červených stran použijete, tím obtížnější hra bude.

Na vytvořené moře následně umístíte menší destičky terénu (např. pobřeží, hory, lesy), čímž vytvoříte ostrovy. Ostrovy musíte stavět kolem sopek. Na jednotlivá pole ostrovů pak umístíte ještě suroviny (např. dřevo na les, či jíl na díly pobřeží).

Připravte horu Tindaya, na které budou obě božstva určovat, jaké katastrofy na souostroví sešlou. A stejně tak i pomocí jakých obětin mohou kmeny jejich hněv zmírnit a vyhnout se tak těmto katastrofám. Dle volby obtížnosti hry (nízká/střední/vysoká) vytvoříte balíček událostí

Další herní oblastí je tzv. Divočina, která je společná pro všechny hráče, a obsahuje stáda divoké zvěře pro „využití“ kmeny domorodců.

 

Privátní: game.overview.png

Dále pak hráči umístí na ostrovy své první 2 osady dle své „specializace“. Rybářské chýše na pobřeží, pastviny pouze na hory atd. Po umístění osady hráči hned získávají suroviny z daných destiček terénu. A pak ještě na ostrovy rozmístíte zvířata (kozy na pastviny a prasata na chlévy).

 

Z důležitých prvků ještě stojí za zmínku příprava balíčku karet sošek, balíčku proroctví a také balíčku karet tajných úkolů.

Závěrem umístíte první pevnost conquistadorů s 2 vojáky na náhodně (= hodem kostkou) zvolený ostrov souostroví.

Privátní: delimeter.png

Průběh hry:

Samotná hra probíhá na 3 věky, přičemž každý z nich se skládá ze 3 fází:

I. Strategická fáze

V této počáteční fázi dojde k předpovězení budoucích katastrof a kde k nim dojde. Božstva pak také vyjeví požadované obětiny, pomocí kterých mohou kmeny zmírnit důsledky katastrof. Dále pak dle karty události pro daný věk rozmístíte i další lodě conquistadorů na moře a obecně připravíte podmínky daného věku.

Pokud hrajete kompetitivní hru, vybere si každý hráč i jeden tajný cíl. Tyot cíle se vyhodnotí na úplném konci hry a za každý splněný cíl získávají hráči body solidarity.

Závěrem této fáze by se hráči měli domluvit na společné strategii, jak své kmeny uchránit před hněvem bohů, conquistadory a dalšími nebezpečími.

Privátní: ship.pngII. Fáze akcí

V této fázi se hráči střídají v tazích a v každém mohou provést 1 nebo 2 akce. V okamžiku, kdy všichni hráči svůj tah pasují, přechází věk do druhé fáze Konec věku.

Akcí je opravdu velké množství a je mezi nimi například:

  • rozvoj znalostí řemesel - kmen učiní nějaký nový objev, který například umožní rybářským lodím těžit sůl.
  • produkce výrobků - dle znalosti různých řemesel můžete produtovat různé výrobky včetně důležitých potravin.
  • vybudování další jeskyně - základní jeskyně nabízí úkryt pro 4 vesničany, pokud jich chce hráč více (a chce, aby přežili), potřebuje další úkryt.
  • průzkum/pohyb - zkoumání herní mapy, přičemž po přesunu figurky vůdce může hráč provést ještě vedlejší akce průzkumu jako je sběr surovin nebo založení nové osady (a další).

III. Fáze konce věku

Na konci věku se děje množství událostí, jako například obživa vesničanů (pokud kmen nemá dost potravy, část vesničanů umírá), jejich rozmnožování, kontrola, že mají střechu nad hlavou (jinak opět obligátně umírají). 

Kromě toho ale dochází k vyhodnocení událostí, mezi kterými může být výbuch sopky, nebo příchozí tsunami. Kromě těchto událostí ještě musíte vyhodnotit pohromy, kterými hrozila pro daný věk obě božstva. Jejich efekt je popsaný na daných kartách a může se jednat o nájezd pirátů, nálet kobylek, lesní požár, zemětřesení a pár dalších.

A aby pohrom nebylo málo, nezahálí ani conquistadoři a vydávají se na svých lodích s cílem dobýt další ostrov (nebo to aspoň zkusit).

Také vždy musíte zkontrolovat, zda daný věk přežili aspoň nějací členové VŠECH kmenů, a současně se žádné z obou božstev nehněvá příliš (= stupnice hněvu na hoře Tyndaya pro žádného z bohů nedosáhne nejvyšší úrovně). V opačném případě hra ihned končí.

Privátní: delimeter.png

Konec hry:

Pokud jste zvolili kooperativní hru a přežili jste všechny 3 věky, jste vítězi této herní partie.

Pokud jste ale hráli hru kompetitivní, přežili jste všechny 3 věky, následuje ještě finální bodování. Kmen, který získal za plnění různých úkolů (i tajných) a podmínek nejvíce bodů solidarity, je vítězem hry.

Privátní: delimeter.png

Varianta se zrádcem

V této variantě se může jeden z hráčů v průběhu 3. věku zradit ostatní a přidat se na stranu conquistadorů. Ten pak, pokud splní podmínky vítězsví pro zrádce, vyhrává hru. Pokud ne, tak se o vítězství poperou zbývající kmeny.

Sdílet s přáteli:

Komentáře

Zatím nebyl přidán žádný komentář...

Vybíráme z Bazaru

Kinghill (CZ) fantasy dvojkovka
Kinghill (CZ) fantasy dvojkovka
Akt. cena: 688 Kč
Končí za: 23 hodin

Velké herní akce

Kalendář všech akcí >>

Offcanvas